Mastercourse: Digital Brand Strategy - 6 middagen

november, 2020

09nov13:3016:45UitgelichtNIEUW! Mastercourse: Digital Brand StrategyLeer een sterk digitaal merk te bouwen en krijg investeringen in het merk op de agenda van de directieSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 1.200,– (excl. btw) Normaal tarief € 1.400,– (excl. btw)

Tijd

(Maandag) 13:30 - 16:45

Investering

NIMA Member € 1.200,– (excl. btw)
Normaal tarief € 1.400,– (excl. btw)

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.

Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Hoe bouw je een merk in een online wereld? Die vraag is voor veel marketeers relevant nu door de coronacrisis meer merken online gaan. Bovendien ontdekken merken die al sterk zijn in digital dat voor merksucces meer nodig is dan een laatste klik. In deze mastercourse leer je hoe je in een digitale wereld een sterk merk bouwt.

Het bouwen van een sterk merk is niet eenvoudig en digital heeft dit ook niet altijd eenvoudiger gemaakt. Er bestaat bovendien geen wonderformule of eenvoudig stappenplan voor. Merkstrategie is altijd bedrijfsspecifiek. Bovendien vraagt het om scherpe en ingrijpende keuzes, betrokkenheid van de hele organisatie en een lange termijnvisie.

In deze mastercourse leren we je de basisprincipes voor merkbouw in een digitale omgeving. Met deze principes kun je zelf aan de slag om merkstrategie te ontwikkelen die aantoonbaar bijdraagt aan het realiseren van de strategische en financiële doelstellingen van de onderneming. Deze bedrijfskundige benadering maakt het bovendien makkelijker om investeringen in het merk op de agenda van de directie en financieel management te krijgen.

Programma

Het programma bestaat uit zes dagdelen, van 13.30 – 16.45 uur.

Middag 1 & 2 | 9 en 16 november 2020

Op de eerste twee middagengaan we in op wat merken zijn, hoe deze koopgedrag beïnvloeden en daarmee waarde creëren voor de onderneming. Ook leer je hoe je dit met brand metrics aantoont.

Middag 3 & 4 | 23 en 30 november 2020 

De derde en vierde middag staan in het teken van merkbouw. We gaan in op merkpositionering en het vertalen hiervan naar communicatie proposities en customer experiences. Ook ben je na deze middagen volledig op de hoogte van de laatste inzichten in marketingeffectiviteit en hoe merken groeien

Middag 5 & 6 | 7 en 14 december 2020 

Tijdens de laatste twee middagen passen we de principes van de eerste vier middagen toe in digital. We gaan ondermeer in op innovatie en disruptie, e-commerce en dtc-/subscription-modellen. Ook bespreken we een aantal specifieke issues in digital branding, zoals brand safety, privacy en personalisering.

Wat levert deze mastercourse je op?

Deelnemers leren om zelf aantoonbaar succesvolle merkstrategie te ontwikkelen in een digitale wereld. Bovendien kunnen deelnemers makkelijker het gesprek met directie en financieel management aan over het belang van het merk en investeringen daar in.

Voor wie is deze mastercourse bedoeld?

De mastercourse is bedoeld voor CMO’s, marketingmanagers, brand managers, digital marketeers en senior marketeers die hun merkstrategie aantoonbaar effectiever willen maken.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Rob Revet

    Rob Revet

    Merkstrateeg en interim Merk manager - FNDMNTL

    Zelfstandig merkstrateeg en interim merkmanager. Ondersteunt ondernemingen hun merken scherp te positioneren en strak te managen. Adviseert over merkstrategie, merkarchitectuur en merkonderzoek. Begeleidt en coacht ervaren en beginnende merkmanagers.

    Merkstrateeg en interim Merk manager - FNDMNTL

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X