september, 2019

25sep17:3021:00UitgelichtNIEUW! Mastercourse: Innovatie in Digital MarketingVan martech tot chatbots en van voice tot VR & ARSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 1.000 (excl. btw) Normaal tarief € 1.200 (excl. btw) Inclusief diner en netwerkborrel in de NIMA-kroeg

Tijd

(Woensdag) 17:30 - 21:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 1.000 (excl. btw)

Normaal tarief € 1.200 (excl. btw)

Inclusief diner en netwerkborrel in de NIMA-kroeg

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de Fair Access Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Na het succes van de NIMA Mastercourse: Digital Marketing is het de hoogste tijd voor een editie die gefocust is op innovatie. Er gebeurt altijd veel op gebied van marketing, en op digital vlak is dit niet anders. Welke trends en ontwikkelingen zien wij en met welke ‘moet’ je iets? En als je er al iets mee moet, hoe pas je het dan toe in je dagelijkse werk, met of zonder mega budgetten?

In deze nieuwe NIMA Mastercourse nemen de experts je mee in hun wereld, van Martech tot Chatbots en van Voice tot VR & AR. Diverse praktijkcases komen aan bod en je gaat zelf aan de slag met diverse technieken.

PROGRAMMA
START: 25 SEPTEMBER 2019 | 5 AVONDEN

De classes vinden plaats op woensdagavond van 17.30 tot 21.00 uur  op de volgende data:

Woensdag 25 september 2019: Trends
Woensdag 2 oktober 2019: Martech
Woensdag 9 oktober 2019: Voice
Woensdag 13 november 2019: Chatbots & Conversation Design
Woensdag 20 november 2019: VR & AR

Trends & ontwikkelingen
Wat gaat er in het komende decennium plaatsvinden aan revolutionaire ontwikkelingen in ons vakgebied? Hoe ziet de wereld eruit vanaf 2020? Hoe kunnen we daar optimaal op inspelen? Waarom moeten we eigenlijk na willen denken over de mogelijke consequenties van diverse (technologische) ontwikkelingen in ons werk als marketeer?

Tijdens deze eerste sessie zal er door Marya Yaqin & Samir Lahiri ingezoomd worden op deze vragen, zodat je in staat bent om een beeld te vormen over de technologieën en overige ontwikkelingen die marketing- en salestrajecten voorgoed gaan veranderen.

De eerste avond sluiten we af met diverse cases van KRO-NCRV. Cyril Snijders, concept ontwikkelaar komt vertellen welke digital marketing innovations hij zal inzetten in hun marketingstrategie en campagnes en hoe hij ervoor zorgt dat hij elke dag weer innovatief bezig is.

Martech
Marketing Technology, marketeers zijn dol op shiny, sexy stuff. Maar hoe houd jij het overzicht en pas jij marketing automation toe in jouw marketingstrategie?

In deze sessie schetsen Ludo Voorn RM en Coen Wiers het nieuwe MarTech landschap, zodat jij het overzicht hebt en de regie houdt over alle technologie & tooling, die op je afkomt. Tevens leer je door middel van praktijkcases hoe je deze tooling goed toepast binnen jouw marketingstrategie. En wat er allemaal voor nodig is om deze goed te implementeren. Want het lijkt zo gemakkelijk, maar de praktijk is vaak weerbarstiger.

‘Websites zijn dood, lang leve Voice!’
Echt, zo’n vaart loopt het niet… Of wel? In 4 jaar zijn er 2.2 miljard voice-capabele apparaten beschikbaar geworden. De interface van alle tech-platformen en artificiële intelligentie met Amazon Alexa en Google Assistant als baanbreker. Nederlands heeft de snelste voice-adoptie volgens Google. Het nieuwe kanaal zorgt voor de beste klantervaring want je hoeft niet meer te tappen, stippen of klikken.

Maar hoe doe je dat? Wat is voice eigenlijk? Hoe start je als merk? Kan alles zo maar? In de masterclass ontdek je wat voice is, welke partijen er zijn, hoe je begint en welke strategieën mogelijk zijn. Welke marketingimpact het heeft en waarom het een mooie kans is voor elke organisatie. In de sessie zijn diverse Amazon-Alexa en Google-Assistant speakers aanwezig waar mee wij onder de leiding van Maarten Lens-Fitzgerald aan de slag gaan.

Chatbots
Hans van Dam is mede-oprichter van Robocopy. In deze sessie vertelt hij hoe je chatbots en voice assistants meer behulpzaam, natuurlijk en overtuigend maakt. Je leert hoe het vak Conversation Design in rap tempo ontwikkelt en hoe conversation designers kennis moeten hebben van technologie, psychologie en copywriting. Aan de hand van veel voorbeelden zet Hans een methode uiteen waarmee je direct aan de slag kunt en zo betere conversational experiences kunt maken.

Chatbots zijn overal in 2019, maar als je er zelf mee wilt starten, waar begin je dan? Frank Smit van OBI4WAN neemt je aan de hand van praktijkvoorbeelden mee in de ontwikkeling van een chatbot. We kijken naar welke vragen je moet stellen bij de ontwikkeling van een chatbot, hoe je begint, en wat er allemaal bij komt kijken. We staan ook specifiek stil bij een veelgebruikte term in combinatie met chatbots, AI (Artificial Intelligence). Wat betekent dit precies en waarom hebben chatbots dit nodig, of juist niet? Na deze masterclass heb je een beter beeld gekregen hoe jij chatbots kunt inzetten in je dagelijkse werkzaamheden.

VR & AR
Wat maakt Virtual Reality (VR), Augmented Reality (AR) anders dan andere media? En hoe kan ik VR en AR gebruiken om mijn publiek beter te bereiken en te beraken? Naast praktische do’s en dont’s en voorbeelden van VR projecten (binnen diverse domeinen zoals retail, entertainment, finance, health, cultuur en advertising), die we hebben ontwikkeld en getest, krijg je in deze lezing van Marnix van Gisbergen. antwoord op die vragen. Na deze sessie ben je in staat om (a) VR in een bredere media strategie te plaatsen, (b) aan de hand van de nieuwste onderzoeksresultaten te begrijpen waar de mogelijkheden en grenzen van VR en AR liggen en (3) aan de hand van praktische voorbeelden en de nieuwste trens een weloverwogen keuze te maken om VR wel of niet in te zetten. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om een aantal brillen zelf uit te proberen. Waar je ook voor kiest, een ding is zeker, immersive media zoals VR en AR worden onderdeel van de mediapuzzel die je moet oplossen.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Coen Wiers MSc

    Coen Wiers MSc

    Marketing Automation and Relevance - Rabobank

    Marketing Automation and Relevance manager Rabobank Nederland - Digital transformation, MarTech, Digital marketing en advertising.

    Marketing Automation and Relevance - Rabobank

  • Cyril Snijders

    Cyril Snijders

    Concept Ontwikkelaar KRO-NCRV

    Concept Ontwikkelaar KRO-NCRV

  • Ludo Voorn MM RM

    Ludo Voorn MM RM

    Directeur Double-V-Marketing

    Directeur Double-V-Marketing, mede-ontwikkelaar nieuwe Master op het gebied van MarTech & Customer Experience. - Marketing, Strategie, CRM, Data-analytics

    Directeur Double-V-Marketing

  • Maarten Lens-Fitzgerald

    Maarten Lens-Fitzgerald

    Founder - Conva Voice Services

    Maarten Lens-FitzGerald is ondernemer in dat wat nieuw is. Met zijn bedrijf Conva Voice Services helpt hij bedrijven het nieuwe Voice kanaal ontdekken en richten door introductie workshops, prototype sessies en implementaties. Voice is het 4de nieuwe medium wat Maarten naar de massa brengt. Hij begon met websites in 1994, met mobiel in 2002 en met Augmented Reality in 2006. Die laatste was met Layar, een Augmented Reality app met 44 mln downloads en 18mln aan investering. Naast Conva helpt hij teamcoaches met zijn bedrijf Teamily.

    Founder - Conva Voice Services

  • Marnix van Gisbergen

    Marnix van Gisbergen

    Professor ‘Digital Media Concepts’

    Marnix van Gisbergen (1974) is a professor ‘Digital Media Concepts’ at Breda University of applied Sciences. Presently his main research interest is aimed to help brands to realize a virtual reality strategy based on media context connectivity (projects for among others Aegon, Heinz, Sanoma Media, Novadic Kentron, Schola Medica, Thero Fisher, Samsung, Sony and several broadcasters such as Omroep Brabant and VodafoneZiggo). With an international team of media researchers, game developers and students, Marnix is involved in several innovative media related National (e.g., RAAK, NWO, KIEM), and European funded (e.g., Creative Europe, Horizon200) projects on topics such as virtual and augmented reality, human body sensors, transmedia and new media business models. As a research director (2005-2012) of research agency DVJ Insights and youth company YoungVotes he was responsible for the initiation and management of media related research projects for over 50 (national and global) brands (e.g., RTL, MTV Networks, Sony BMG). In his current and as a lecturer/researcher at the Radboud University (1998-2006), he was involved in over 100 BA and Ma level student graduation projects. Marnix published in numerous national and international magazines, presented at international media and communication conferences and provided workshops for companies to among others transfer research insights into new concepts. Marnix won the international Insights awards (2018: multiplat-form category) and the AMMA award for best media related research (2014), and was nominated for the Pfizer Press price (2010) and MOA Dutch Market Researcher of the year award (2009). In 2006 Marnix got his PhD (NWO grant) in Communication Sciences at the Radboud University.

    Professor ‘Digital Media Concepts’

  • Marya Yaqin

    Marya Yaqin

    Trendwatcher en innovatiemanager

    Marya Yaqin (33) is werkzaam als trendwatcher en innovatiemanager. Zij is gespecialiseerd in sociale innovatie. Bij sociale innovatie gaat het vooral om het oplossen van huidige- en toekomstige maatschappelijke uitdagingen met behulp van technologie en innovatie. Te denken valt er aan nieuwe manieren van leiding geven, nieuwe manieren van samenwerken en het gebruik van (Internet) technologie.

    Trendwatcher en innovatiemanager

  • Samir Lahiri

    Samir Lahiri

    Freelance Techwatcher - Rijks Innovatie Community

    Samir Lahiri (35) is freelance techwatcher en projectleider bij Rijks Innovatie Community. Hij is gespecialiseerd in het aanreiken van nieuwe kansen die de digitalisering, tech en opkomende netwerksamenleving met zich meebrengen. Als interactieve spreker biedt hij zowel theoretische kaders als praktische inzichten voortkomend uit eigen experimenten zoals robots bouwen, zelfrijdende auto's en cryptocurrency mining. Hij is co-initiator van de de internationaal actieve beweging Permanent Future Lab en mede oprichter van ondernemerszwerm Future Playground.

    Freelance Techwatcher - Rijks Innovatie Community

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X