november, 2018

LET OP: Dit event vindt plaats op meerdere data!

28nov17:3021:15UitgelichtMastercourse: Marketing19 (5 avonden)Hoe up-to-date is jouw marketingkennis?Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 995,– (excl. BTW) Normaal tarief € 1195,– (excl. BTW) Dit is inclusief buffet.

Tijd

(Woensdag) 17:30 - 21:15

Locatie

Youmeet

Orteliuslaan 11, 3528 BA Utrecht, Nederland

Investering

NIMA Member € 995,– (excl. BTW)
Normaal tarief € 1195,– (excl. BTW)

Dit is inclusief buffet.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Hoe up-to-date is jouw marketingkennis?

Het is weer tijd voor het NIMA paradepaardje: de NIMA Mastercourse: Marketing19. In deze sessies besteden we aandacht aan dé marketingthema’s van nu.

Brandmanagement in tijden van Purpose, Gedragsbeïnvloeding in tijden van Neurowetenschap, Customer experience management in tijden van Klantreizen, Communicatie in tijden van Contentmarketing en Contact in a Connected World.

Brandmanagement in tijden van Purpose

Brand Management is een hot topic in marketing, al was het maar omdat er door lang niet alle marketeers – ook seniors – wordt begrepen hoe belangrijk Brand Management is en dat het daadwerkelijk onder verantwoordelijkheid valt van marketeers. Toch is het vaak het vertrekpunt van marketingcommunicatie en interessanter: bij twijfel zijn de merkwaarden en missie altijd de eerste of de laatste raadgever. Deze eerste sessie van Marketing19 staat onder leiding van Guy van Liemt RM.

Gedragsbeïnvloeding in tijden van Neurowetenschap

Leer in één avond wat je moet weten en doen om ‘gewenst gedrag’ te creëren en mensen te beïnvloeden ten gunste van het bedrijfsresultaat: design vanuit gedragspsychologie. Mensen duwtjes in een gewenste richting geven, gebeurt al sinds ze in China ver voor Christus verleidelijke deuntjes op bamboefluiten speelden om de omzet in zoetigheid te stimuleren. De laatste decennia is de gedragsbeïnvloeding almaar subtieler en preciezer geworden, mede dankzij het voortschrijdende inzicht in het menselijk gedrag en de beschikbaarheid van immens grote hoeveelheden data. Op deze avond wordt een eenvoudig te volgen stappenplan gepresenteerd, waarmee je direct mee aan de slag kunt.

Customer experience management in tijden van Klantreizen

Een onderscheidende customer experience is cruciaal is om te overleven in een wereld waar producten steeds meer op elkaar lijken. Succesvolle bedrijven geven hun experience vorm vanuit een sterke filosofie waar het merk voor staat en relateren daar alles wat ze doen aan. Daarbij is het essentieel dat de klantbeleving authentiek en geloofwaardig is. Succesvolle bedrijven hebben het lef om klantwensen die niet bij het merk passen links te laten liggen. Duidelijke keuzes die consistent worden doorgevoerd in de gehele organisatie zijn namelijk cruciaal voor onderscheidend vermogen.  Maar CEX is bij succesvolle bedrijven ook geen functie of project. En zeker geen ‘trucje’. En dat kan alleen als datgene waar je als merk voor staat in de genen zit van alle medewerkers. En de merkwaarden dus volledig doorleefd zijn in de organisatie. Dit betekent dus dat de targets en sturing binnen een bedrijf in lijn zijn met de missie van het bedrijf. Maar ook dat bedrijven mensen aannemen die passen bij het gewenste DNA van de organisatie. Tijdens deze sessie gaat Beate in op de zes succesfactoren voor effectieve omnichannel customer experiences. Aan de hand van een theoretisch kader, cases uit het boek CEX Sells en individuele oefeningen worden deelnemers meegenomen in de wereld van Customer Experience (CEX) en krijgen ze handreikingen voor het concreet verbeteren van de eigen klantbeleving.

Communicatie in tijden van Contentmarketing

Hoe reageren klanten en de maatschappij nu echt op commerciële uitingen van organisaties. Wat wordt gezien als authentieke content, waar zijn commerciële organisaties echt het contact met het publiek totaal verloren? En hoe ga je om met mensen die hun mening al klaarhebben en zich uiten zonder kennis van zaken? Dat is de dagelijkse realiteit van Jos Govaart, directeur en oprichter van het bureau Coopr. Een marcombureau met Content Marketing en PR in het hart. In deze sessie neemt hij je mee langs de realiteit van echte casuïstiek. Wat zou jij doen? Wat heeft hij besloten? En hoe pakte dat uit?

Contact in a Connected World

In de loop van de afgelopen jaren zijn opvattingen over privacy en databescherming enorm veranderd. Dít was het jaar waarin Mark Zuckerberg zijn woordje kwam doen in de parlementen van de VS en EU. Dit was het jaar waarin Arjen Lubach opriep om Facebook-accounts op te doeken. Dit was het jaar waarin duizenden ‘op spoedcursus GDPR’ werden gestuurd, waarin honderden bedrijven kwamen bedelen om goedkeuring voor het ongevraagd toezenden van informatie. Tijdens deze sessie van Marketing 2019 krijg je een geactualiseerde wrap up die antwoord geeft op de vraag waar we staan en waar het heen gaat. Data, privacy, tech, AI, gepersonaliseerde content op basis van algoritmen: wat doet dat voor marketing?

Data, tijden en locatie

De classes vinden op woensdagavond van 17.30 tot 21.15 uur plaats op de volgende data:

  • 28 november 2018 – Brandmanagement in tijden van Purpose door Guy van Liemt RM
  • 12 december 2018 – Gedragsbeïnvloeding in tijden van Neurowetenschap door Pieter Jan Troost
  • 23 januari 2019 –  Customer experience management in tijden van Klantreizen door Beate van Dongen – Crombachs
  • 30 januari 2019 – Communicatie in tijden van Contentmarketing door Jos Govaart
  • 13 februari 2019 – Contact in a connected world door Leon Jansen

Youmeet. Utrecht is de locatie waar alle vijf de sessies van deze Mastercourse plaats vinden.

Na afloop van deze Mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

Toekomstige events in deze event series

12 december 2018 17:3023 januari 2019 17:3030 januari 2019 17:3013 februari 2019 17:30

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Guy van Liemt RM

    Guy van Liemt RM

    Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing

    Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand management functies bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context. Guy is twee jaar jurylid geweest van de Marketing Company of the Year en is sinds dit jaar voorzitter van de Internal Branding Company of the Year jury. In het najaar van 2016 verschijnt zijn leer- en lesboek over marketingcommunicatie waaraan hij samen met Gert Koot de afgelopen 4 jaar heeft gewerkt.

    Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing

  • Leon Jansen

    Leon Jansen

    Manager Marketing Performance & Expertise bij AEGON

    Manager Marketing Performance & Expertise bij AEGON

  • Pieter Jan Troost

    Pieter Jan Troost

    Digitaal strateeg en designer

    Pieter Jan Troost is digital strateeg en designer. Hij heeft maar één doel: meer conversie door persuasive design. Hiervoor past hij principes uit gedrags- en overtuigingspsychologie toe op design en content voor het behalen van online resultaat. Hij heeft gewerkt voor een breed scala aan branches, waaronder retail, reis, food, automotive, telecom, financieel, overheid en non-profit voor zowel B2C als B2B producten en diensten.

    Digitaal strateeg en designer

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X