Marketing 2020 - Dé mastercourse van het jaar bij NIMA!

januari, 2020

16jan17:3021:00UitgelichtMastercourse: Marketing 2020Dé mastercourse van het jaar!Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 1.000 (excl. btw) Normaal tarief € 1.200 (excl. btw) Inclusief diner en netwerkborrel in de NIMA-kroeg

Tijd

(Donderdag) 17:30 - 21:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 1.000 (excl. btw)

Normaal tarief € 1.200 (excl. btw)

Inclusief diner en netwerkborrel in de NIMA-kroeg

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Mastercourse Marketing 2020

1 keer per jaar organiseren we bij NIMA de mastercourse die je écht niet wil missen! Een mastercourse waarin we specifieke onderdelen van het marketingvak en de marketingfunctie belichten. Het gaat om onderwerpen die bovengemiddeld in de belangstelling staan in het vakgebied.

Door sommigen wordt deelname beschouwd als een scherpe update. Anderen beschouwen het als dé manier om met een frisse blik aan het nieuwe werkjaar te beginnen. Hoe je het ook bekijkt, het is een mastercourse van hoog niveau. De sfeer tijdens de sessies nodigt uit tot conversatie en participatie. De Mastercourse Marketing 2020 beslaat een serie van 5 avonden.

NIEUW! Het is nu ook mogelijk om aan (een aantal) losse avonden deel te nemen in plaats van alle sessies.


Programma

De sessies van de Mastercourse Marketing 2020 vinden plaats op donderdag van 17.30 tot +/- 21.15 uur.
Je wordt ontvangen met een dinerbuffet en we gaan om 18.00 uur van start met de sessie.

Donderdag 16 januari: Klantgedrag / Customer Insights 2020 – door Johannes Hartman

Weinig is zo fascinerend voor marketeers als het delen van insights over klanten en klantgedrag. Het delen van nieuwe insights óver consumenten (kennis) en de wijze waarop we aan die informatie kunnen komen (methoden) is een belangrijke USP voor marketeers zelf. Op de 1e avond van deze mastercourse kijken we naar wat we in de afgelopen 2, 3 jaar nieuw geleerd hebben over klantgedrag. Wat weten we over verandering in houding en gedrag van mensen? De belangrijke onderwerpen als duurzaamheid, kwaliteitsperceptie, gedrag, de rol van merken en de mate waarin klanten keuzevrijheid ervaren komen aan het licht.

Donderdag 23 januari: Fact-based / Evidence-based marketing – door Wiemer Snijders

Marketing is het vak van verleiding en veel onderdelen van het vak zijn of werden lange tijd omgeven met een zeker aura van intuïtie en magie. In de loop van de afgelopen 10 jaar is een ‘beweging’ ontstaan die zich afkeert van vage ideeën en halve waarheden: fact- of evidence-basedmarketeers. De voorspelling luidt dat bedrijfsbestuurders in toenemende mate gevoelig worden voor een no-nonsense-manier van marketing en van hun marketingteams verwachten dat er een onderbouwing volgt op intuïtieve keuzes. Marketing is geen ‘harde’ wetenschap, maar de methodes, theorie en data waarmee marketeers werken kan wel degelijk ‘fact-based’ zijn. Hoe ga je nou echt fact-based te werk? Dat is de vraag waarmee we deze 2e sessie aan de slag gaan.

Donderdag 30 januari: Data-analyse – door André Koster

Het hoeft geen betoog dat we leven in een tijd waarin veel organisaties over steeds méér data – feiten – beschikken die ze kunnen aanwenden om hun werk beter te doen. Organisaties die slim kunnen omgaan met data bouwen snel een competitief voordeel op. Want slimme data-analyse heeft een voorspellende waarde. In het afgelopen decennium bleek vaak dat data-analisten niet goed begrepen met welke vragen marketeers rondliepen. Marketeers op hun beurt, begrepen niet goed welke vragen ze konden of zelfs moesten stellen. Tijdens de 3e avond van deze mastercourse richten we ons op 3 vragen:

  • Wat kun je me data?
  • Wat moet je ermee?
  • En wat staat ons nog te wachten?

Donderdag 6 februari: ROI, accountability en attributie – door Robert van Ossenbruggen

De heilige graal voor veel marketeers is het begrijpen van attributie: de toewijsbaarheid van het effect van marketinginspanningen. In overleg met directies is de ‘black box’ het grootste probleem van marketeers bij het alloceren van budget. Terwijl sommige bedrijven nog volledig sturen op wat meetbaar is (en daarom teveel belang hechten aan het gemakkelijk meetbare), zien anderen in dat de waarheid achter veel aankoopbeslissingen complex kan zijn en soms nauwelijks waarneembaar. Gedurende deze sessie leren we waar de denkfouten worden gemaakt bij het beoordelen van ROI. En om eigen accountability beter duidelijk te maken. Wáár we staan en wát we weten (en wat we kúnnen meten) is minstens zo belangrijk als weten wat we niet kunnen weten.

Donderdag 13 februari: Customer Journey (CEX), blending online & offline – door Marcel Aalders RM

In de afgelopen 10 jaar is het ‘de klantreis’ die een prominente rol inneemt. Maar staat de klant wel echt centraal en zijn we wel écht geïnteresseerd in de reis die vaak veel complexer (of juist eenvoudiger) is dan veel organisaties zich realiseren? Wat weten we écht van klanten? En hoe kunnen we écht anticiperen op vragen en behoeften tijdens de verschillende onderdelen van de reis? Hoe verhouden online en offline onderdelen van die reis zich tot elkaar en wat gaat daarin veranderen ten opzichte van voorgaande jaren? Speelt kunstmatige intelligentie daarin een rol en welke? Een ‘journey langs de customer journey’ op metaniveau geeft tijdens deze sessie insights die een marketeer waardevoller maakt voor zijn/haar bedrijf, waar de klant helemaal niet zo centraal staat als de directie graag denkt.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • André Koster

    André Koster

    Owner - Frontier Marketeer

    Owner - Frontier Marketeer

  • Johannes Hartman

    Johannes Hartman

    Owner - Insight Republic

    Owner - Insight Republic

  • Marcel Aalders RM

    Marcel Aalders RM

    Zelfstandig merkpositioneringsexpert

    Marcel Aalders RM is gespecialiseerd in merkpositioneringsvraagstukken en marketingstrategie. Als (interim-)marketingmanager met 25 jaar ervaring leidde hij vele herpositioneringstrajecten. Aalders werkt(e) voor o.a. Carpetright, Binck Bank, Achmea, Prominent, Only for Men, Bavaria, Mars, Menzis, Anderzorg, Beter Horen, Monuta, VGZ, GITP en tal van dienstverleners. Hij is associate partner van klantbelevingsspecialist Altuïtion, jurylid van de Dutch Marketing Awards, frequent spreker op congressen en voorzitter van MarketingMinds. Marcel wordt voor zijn Masterclasses Succesvol Merkpositioneren gemiddeld beoordeeld met een 8,5. Reacties van de deelnemers: goede spreker, kundig, veel praktijkkennis, ervaren man en speelt goed in op vragen van toehoorders.

    Zelfstandig merkpositioneringsexpert

  • Robert van Ossenbruggen

    Robert van Ossenbruggen

    Owner - Customer Central

    Robert van Ossenbruggen is partner bij adviesbureau The Commercial Works en heeft meer dan 20 jaar ervaring in marketing & marketing intelligence. Met een achtergrond in methodologie, psychologie en marketing helpt hij opdrachtgevers hun weg door het KPI-bos te vinden. Robert doceert op verschillende business schools in binnen en buitenland. Onlangs werd hij door de MOA genomineerd als ‘Insights Professional’ van het jaar.

    Owner - Customer Central

  • Wiemer Snijders

    Wiemer Snijders

    Owner - Idephix Merkingenieurs

    Owner - Idephix Merkingenieurs

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X