mei, 2018

LET OP: Dit event vindt plaats op meerdere data!

29mei17:3021:00Mastercourse: Marketingcommunicatie (5 avonden in Rotterdam)Binnen 5 avonden helemaal up to date over dé marketingcommunicatie thema's van nu!Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 995,– Normaal tarief € 1195,– Inclusief diner.

Marketingcommunicatie

Tijd

(Dinsdag) 17:30 - 21:00

Locatie

Tribes Rotterdam Blaak

Blaak 34

Investering

NIMA Member € 995,–
Normaal tarief € 1195,–

Inclusief diner.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Wegens succes wordt deze workshop herhaald!

Begin met een complete kennisupdate bestaande uit vijf avondsessies over marketingcommunicatie! In deze sessies besteden we aandacht aan dé marketing- en marketingcommunicatie thema’s van nu.

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

De Mastercourse Marketingcommunicatie staat open voor marketing- en marketingcommunicatieprofessionals en brand managers (merkmanagers), die al enige kennis van het vakgebied marketingcommunicatie hebben. En die bijgepraat willen worden over het vakgebied marketingcommunicatie. Mensen die weten dat online een steeds belangrijkere rol speelt, maar die tevens geïnteresseerd zijn in the bigger picture. Mensen die (willen) nadenken over een diepgaandere toepassing van marketingcommunicatie, maar die toch behoefte hebben aan houvast en structuur. En mensen die een nog belangrijkere rol willen vervullen als marketingcommunicatie gesprekspartner en de juiste vragen kunnen stellen. Deze Mastercourse staat zeker ook open voor professionals die bij marketing-, reclame- of communicatieadviesbureaus werkzaam zijn.

De classes vinden op dinsdag avond van 17.30 tot 21.00 uur plaats op de volgende data:

Dinsdag  29 mei : Setting the scene

Verzorgd door Guy van Liemt RM

Setting the scene: het merk als de verbinding tussen marketing en marketingcommunicatie
Onderwerpen zijn onder meer:

  • van marketing naar marketingcommunicatie
  • de organisatie en de organisatie-identiteit (visie, missie, kernwaarden & principes, organisatiedoelstellingen) als relevante context.
  • hoe zorg je voor aansluiting van de organisatie-, marketing- en marketingcommunicatiedoelstellingen en -strategieën binnen een organisatie.
  • het verband tussen de organisatie-identiteit en de merkidentiteit.
  • het orgpromerk als de meest voorkomende vorm naast zuivere organisatie- en productmerken.
  • hoe om te gaan met het opstellen van een merkidentiteit voor meerdere merk- of communicatiedoelgroepen (de meervoudige merkidentiteit, het zgn. Hamburgermodel).

Dinsdag 5 juni : Marketingcommunicatietrends & ontwikkelingen

Verzorgd door Gert Koot

Een overzicht van de belangrijkste trends & ontwikkelingen op marketingcommunicatiegebied én van de trends & ontwikkelingen op andere gebieden die impact op marketingcommunicatie hebben. Dit raakt tevens aan het
belang van storytelling & conversations, thought leadership en contentmarketingcommunicatie, customer journeys waaronder de verschillende moments of truth (ZMOT, FMOT en SMOT), programmatic buying tegen de achtergrond van paid, owned en earned enzovoort.

Dinsdag 12 juni : Purposeful positioneren & internal branding

Verzorgd door Guy van Liemt RM

Een belangrijke ontwikkeling is dat steeds meer organisaties en merken de kracht van het opereren vanuit een purpose ontdekken. Verwachting is dat die kracht alleen maar groter zal worden naarmate de Millennials aan invloed binnen organisaties winnen. Wat is purpose wel en wat niet? Wat is het verschil met de missie, de WHY en andere gelijksoortige begrippen? En hoe sluit purpose aan op de merkidentiteit of Simon Sinek’s Golden Circle? Vanuit een purpose opereren heeft niet alleen consequenties voor de externe marketingcommunicatie, maar tegelijkertijd voor de interne marketingcommunicatie en daarmee voor internal branding. Verwachting is dat ook internal branding aan belang zal winnen binnen organisaties en uitgroeien tot een volwaardige marketingcommunicatiediscipline.

Dinsdag 19 juni :  Marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld

Verzorgd door Ingmar de Lange

Dat de wereld steeds digitaler wordt, is niets nieuws. En dat dat grote impact heeft op aankoopbeslissingen en daarmee op marketing en communicatie is inmiddels ook duidelijk. Daar staat tegenover dat nog steeds mensen van vlees en bloed de aankoopbeslissingen nemen. Bovendien vinden nog steeds veel conversaties en contacten offline, in de fysieke wereld, plaats. Welke invloed heeft dit op marketingcommunicatie en hoe ga je daar mee om? Digital first, digital only of anders? In zijn laatste boek Online Brand Identity (uitgeroepen tot beste marketingboek van 2015) stelt Joris Merks van Google dat het merk het vertrek- en uitgangspunt is en blijft. Maar hoe doe je dat, welke tools & tricks zijn er op het gebied van marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld?

Dinsdag 26 juni : Laatste ontwikkelingen in de toepassing van marketingcommunicatie

Verzorgd door Guy van Liemt RM

I love it when a plan comes together. Op deze laatste avond komen veel dingen samen. In vogelvlucht worden de nieuwste en laatste inzichten in de toepassing van marketingcommunicatie behandeld. Denk aan het identificeren van brand benefit barriers / marketingcommunicatiebarrières (een van de belangrijkste vergeten onderwerpen binnen marketingcommunicatie); het genereren van consumer insights (een veel gebruikt begrip en in potentie een zeer krachtig instrument, maar waarover weinig is geschreven en dus is er weinig om op terug te vallen en daarmee een diffuus begrip dat voor meerdere interpretaties vatbaar is); de laatste stand van denken over marketingcommunicatiedoelstellingen; welke ingrediënten heb je nodig om een goede marketingcommunicatiestrategie te formuleren; de laatste stand van denken inzake de marketingcommunicatie-instrumenten en de marketingcommunicatiemix, namelijk de noodzaak om onderscheid te maken tussen marketingcommunicatievormen en –dragers en de doorvertaling hiervan naar marketingcommunicatiemiddelen waarbij veel specifieker rekening wordt gehouden met de locatie van de beoogde ontvanger, de fase van de customer journey en met eigen, betaald en verdiend bereik in plaats van eigen, betaald en verdiende media. Tot slot wordt het marketingcommunicatie middeleneffectiviteitsmodel geïntroduceerd waarin de marketingcommunicatiemiddelen expliciet gekoppeld worden aan de marketingcommunicatiedoelstellingen.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Gert Koot

    Gert Koot

    Owner, Branded Entertainment and Marketing and Advertising Consultant

    Gert Koot is ruim 20 jaar werkzaam geweest bij verschillende reclameadviesbureaus. Van thematische- tot actiemarketing-bureaus. Na deze periode is hij in 1999 begonnen als Marketing Directeur bij een internet joint venture van Endemol en SBS Broadcasting om daarna bij SBS Broadcasting de afdeling Multi Media Concepten op te zetten. Vanaf medio 2004 heeft hij zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment. Vanuit dit bureau adviseert hij organisaties (publiek en privaat) over de mogelijkheden van nieuwe media en de convergentie van Content en Commercie. Als believer van de nieuwe regels in het marketing en marketingcommunicatieland verzorgt hij regelmatig trainingen en “wake-up calls” bij organisaties in zowel de profit als de non-profit sector. Gedreven door de technologische ontwikkelingen gelooft hij steeds meer in de vicieuze cirkel van vertrouwen en aandacht als basis voor een succesvolle toekomst voor het vakgebied.

    Owner, Branded Entertainment and Marketing and Advertising Consultant

  • Guy van Liemt RM

    Guy van Liemt RM

    Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing

    Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand management functies bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context. Guy is twee jaar jurylid geweest van de Marketing Company of the Year en is sinds dit jaar voorzitter van de Internal Branding Company of the Year jury. In het najaar van 2016 verschijnt zijn leer- en lesboek over marketingcommunicatie waaraan hij samen met Gert Koot de afgelopen 4 jaar heeft gewerkt.

    Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing

  • Ingmar de Lange

    Ingmar de Lange

    Marketingstrateeg

    Marketingstrateeg

WordPress Themes
X
X
X