september, 2021
Tijd
(Dinsdag) 17:30 - 21:15
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member € 1.000 (excl. btw)
Normaal tarief € 1.200 (excl. btw)
Inclusief diner en het boek ‘Marketingcommunicatie in 14 stappen’ van Guy van Liemt RM en Gert Koot.
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Wegens succes wordt deze mastercourse herhaald! Volg deze mastercourse voor een complete kennisupdate bestaande uit vijf avondsessies over marketingcommunicatie! In deze sessies besteden we aandacht aan dé marketing- en marketingcommunicatiethema’s van
Event beschrijving
Wegens succes wordt deze mastercourse herhaald!
Volg deze mastercourse voor een complete kennisupdate bestaande uit vijf avondsessies over marketingcommunicatie! In deze sessies besteden we aandacht aan dé marketing- en marketingcommunicatiethema’s van nu.
Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat en worden je PE-punten geregistreerd in MyCareer!
De Mastercourse Marketingcommunicatie staat open voor marketing- en marketingcommunicatieprofessionals en brand managers (merkmanagers), die al enige kennis van het vakgebied marketingcommunicatie hebben, maar meer verdieping wil. Mensen die weten dat online een steeds belangrijkere rol speelt, maar die tevens geïnteresseerd zijn in the bigger picture. Mensen die (willen) nadenken over een diepgaandere toepassing van marketingcommunicatie, maar die toch behoefte hebben aan houvast en structuur. En mensen die een nog belangrijkere rol willen vervullen als marketingcommunicatiegesprekspartner en de juiste vragen kunnen stellen. Deze mastercourse staat zeker ook open voor professionals die bij marketing-, reclame- of communicatieadviesbureaus werkzaam zijn.
Programma
We starten om 17.30 uur met een dinerbuffet en gaan om 18.00 uur van start. Iedere avond duurt tot 21.15 uur.
Avond 1 – dinsdag 28 september: Setting the scene
Verzorgd door Guy van Liemt RM
Setting the scene: het merk als de verbinding tussen marketing en marketingcommunicatie
Onderwerpen zijn onder meer:
- van marketing naar marketingcommunicatie
- de organisatie en de organisatie-identiteit (visie, missie, kernwaarden & principes, organisatiedoelstellingen) als relevante context.
- hoe zorg je voor aansluiting van de organisatie-, marketing- en marketingcommunicatiedoelstellingen en -strategieën binnen een organisatie.
- het verband tussen de organisatie-identiteit en de merkidentiteit.
- het orgpromerk als de meest voorkomende vorm naast zuivere organisatie- en productmerken.
- hoe om te gaan met het opstellen van een merkidentiteit voor meerdere merk- of communicatiedoelgroepen (de meervoudige merkidentiteit, het zgn. Hamburgermodel).
Avond 2 – dinsdag 5 oktober: Marketingcommunicatietrends & ontwikkelingen
Verzorgd door Gert Koot
Een overzicht van de belangrijkste trends & ontwikkelingen op marketingcommunicatiegebied én van de trends & ontwikkelingen op andere gebieden die impact op marketingcommunicatie hebben. Dit raakt tevens aan het belang van storytelling & conversations, thought leadership en contentmarketingcommunicatie, customer journeys waaronder de verschillende moments of truth (ZMOT, FMOT en SMOT), programmatic buying tegen de achtergrond van paid, owned en earned enzovoort.
Avond 3 – dinsdag 12 oktober: Purposeful positioneren & internal branding
Verzorgd door Guy van Liemt RM
Een belangrijke ontwikkeling is dat steeds meer organisaties en merken de kracht van het opereren vanuit een purpose ontdekken. Verwachting is dat die kracht alleen maar groter zal worden naarmate de Millennials aan invloed binnen organisaties winnen. Wat is purpose wel en wat niet? Wat is het verschil met de missie, de WHY en andere gelijksoortige begrippen? En hoe sluit purpose aan op de merkidentiteit of Simon Sinek’s Golden Circle? Vanuit een purpose opereren heeft niet alleen consequenties voor de externe marketingcommunicatie, maar tegelijkertijd voor de interne marketingcommunicatie en daarmee voor internal branding. Verwachting is dat ook internal branding aan belang zal winnen binnen organisaties en uitgroeien tot een volwaardige marketingcommunicatiediscipline.
Avond 4 – dinsdag 2 november: Marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld
Verzorgd door Ingmar de Lange
Dat de wereld steeds digitaler wordt, is niets nieuws. En dat dat grote impact heeft op aankoopbeslissingen en daarmee op marketing en communicatie is inmiddels ook duidelijk. Daar staat tegenover dat nog steeds mensen van vlees en bloed de aankoopbeslissingen nemen. Bovendien vinden nog steeds veel conversaties en contacten offline, in de fysieke wereld, plaats. Welke invloed heeft dit op marketingcommunicatie en hoe ga je daar mee om? Digital first, digital only of anders? In zijn laatste boek Online Brand Identity (uitgeroepen tot beste marketingboek van 2015) stelt Joris Merks van Google dat het merk het vertrek- en uitgangspunt is en blijft. Maar hoe doe je dat, welke tools & tricks zijn er op het gebied van marketingcommunicatie en branding in de digitale wereld?
Avond 5 – dinsdag 9 november: Laatste ontwikkelingen in de toepassing van marketingcommunicatie
Verzorgd door Guy van Liemt RM
I love it when a plan comes together. Op deze laatste avond komen veel dingen samen. In vogelvlucht worden de nieuwste en laatste inzichten in de toepassing van marketingcommunicatie behandeld. Denk aan het identificeren van brand benefit barriers / marketingcommunicatiebarrières (een van de belangrijkste vergeten onderwerpen binnen marketingcommunicatie); het genereren van consumer insights (een veel gebruikt begrip en in potentie een zeer krachtig instrument, maar waarover weinig is geschreven en dus is er weinig om op terug te vallen en daarmee een diffuus begrip dat voor meerdere interpretaties vatbaar is); de laatste stand van denken over marketingcommunicatiedoelstellingen; welke ingrediënten heb je nodig om een goede marketingcommunicatiestrategie te formuleren; de laatste stand van denken inzake de marketingcommunicatie-instrumenten en de marketingcommunicatiemix, namelijk de noodzaak om onderscheid te maken tussen marketingcommunicatievormen en –dragers en de doorvertaling hiervan naar marketingcommunicatiemiddelen waarbij veel specifieker rekening wordt gehouden met de locatie van de beoogde ontvanger, de fase van de customer journey en met eigen, betaald en verdiend bereik in plaats van eigen, betaald en verdiende media. Tot slot wordt het marketingcommunicatie middeleneffectiviteitsmodel geïntroduceerd waarin de marketingcommunicatiemiddelen expliciet gekoppeld worden aan de marketingcommunicatiedoelstellingen.
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Gert Koot
Gert Koot
Owner, Branded Entertainment and Marketing and Advertising Consultant
Gert Koot is ruim 20 jaar werkzaam geweest bij verschillende reclameadviesbureaus. Van thematische- tot actiemarketingbureaus. Na deze periode is hij in 1999 begonnen als marketing directeur bij een internet joint venture van Endemol en SBS Broadcasting om daarna bij SBS Broadcasting de afdeling Multi Media Concepten op te zetten. Vanaf medio 2004 heeft hij zijn eigen adviesbureau onder de naam Branded Entertainment. Vanuit dit bureau adviseert hij organisaties (publiek en privaat) over de mogelijkheden van nieuwe media en de convergentie van Content en Commercie. Als believer van de nieuwe regels in het marketing en marketingcommunicatieland verzorgt hij regelmatig trainingen en 'wake-up calls' bij organisaties in zowel de profit als de non-profit sector. Gedreven door de technologische ontwikkelingen gelooft hij steeds meer in de vicieuze cirkel van vertrouwen en aandacht als basis voor een succesvolle toekomst voor het vakgebied.
Owner, Branded Entertainment and Marketing and Advertising Consultant
-
Guy van Liemt RM
Guy van Liemt RM
Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing
Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand managementfuncties bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context. Guy is als voorzitter van de Internal Branding Company of the Year lid van de NIMA-hoofdjury bij de Dutch Marketing Awards. Daarnaast maakt hij deel uit van het RM College. Samen met Gert Koot schreef hij Marketingcommunicatie in 14 stappen dat eind 2018 werd uitgeroepen tot Marketing Studieboek van het jaar. Guy spreekt frequent over marketing, branding, marketingcommunicatie, zingeving en geluk.
Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing
-
Ingmar de Lange
Marketingstrateeg