Mastercourse: Merkmanagement (4 avonden) - bij NIMA

mei, 2020

11mei18:3021:00Mastercourse: Merkmanagement (4 avonden online)Word opgeleid tot de regisseur van het merk en de merkcommunicatieSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 950 (excl. btw) Normaal tarief € 1.150 (excl. btw) Nu online en dus €50 goedkoper Inclusief literatuur

Tijd

(Maandag) 18:30 - 21:00

Locatie

GoToMeeting (Online platform)

Investering

NIMA Member € 950 (excl. btw)

Normaal tarief € 1.150 (excl. btw)

Nu online en dus €50 goedkoper

Inclusief literatuur

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Recent onderzoek wijst uit dat veel organisaties in Nederland merkmanagement als complex, onvoorspelbaar, rommelig, chaotisch en soms zelfs anarchistisch ervaren. De evolutie en fragmentatie van media helpen daar niet bij. Ook de democratisering rondom de vraag van wie het merk is zorgt voor vragen. De stem van de klant, consument of andere belanghebbende weegt vaak zwaarder dan die van de merkmanager. Dit werpt de vraag op of de huidige communicatieprofessional voldoende is toegerust om regisseur te zijn en niet alleen deelnemer in de communicatie rondom het merk. Want hoe zorg je er in deze situatie als (eind)verantwoordelijke voor dat het merk consistent communiceert in vorm en inhoud? En dat de zo weloverwogen merkpositionering ook wordt waargemaakt in alle touchpoints van het merk en ook als zodanig wordt ervaren door interne en externe stakeholders?

Waarom de Mastercourse: Merkmanagement?

Er bestaan voldoende opleidingen die stilstaan bij de vraag wat merken zijn en waar ze voor staan, wat een positionering is, uit welke onderdelen een merkidentiteit bestaat en wat de elementen van merkcommunicatie zijn. De Mastercourse Merkmanagement richt zich daarentegen vooral op de how to van deze onderwerpen en begrippen. We geven antwoord op de vraag: hoe zorg je voor een succesvolle implementatie van de merkpositionering, zodat je een consistente en duurzame merkbeleving realiseert? De Mastercourse Merkmanagement behandelt de management-, proces- en implementatiekant van het merk, van de merkidentiteit en van de merkcommunicatie. Aan de hand van de brand management life cycle behandelen we elk van de stappen die doorlopen moeten worden om te komen tot een sterk merk. Deze mastercourse leidt (marketing)communicatieprofessionals op om de regisseur te kunnen zijn van het merk. Onderstaande vragen komen aan de orde:

  • Hoe kan de organisatie rondom het merk het best worden ingericht? Welke taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden kunnen gedefinieerd worden?
  • Op welke manier zorg je ervoor dat het merk uitgangspunt wordt voor het gehele handelen van de organisatie?
  • Hoe kom je tot de beste merkpositionering voor jouw organisatie, en hoe vertaal je deze naar passende merkbouwstenen?
  • Wat is ervoor nodig om alle brand touchpoints aan te laten sluiten op de merkpositionering? En welke tools kunnen hieraan bijdragen?
  • Hoe kun je onderzoeksresultaten van (bestaande) onderzoeken gebruiken om de merkprestatie te verbeteren?

Samengevat staat in deze mastercourse centraal hoe je de regie over het merk voert en hoe je er als merkeigenaar voor kunt zorgen dat je als merk waarmaakt wat je belooft.

Programma

De classes vinden plaats op maandagavond van 18.30 – 21.00 uur op de volgende data:

  • Maandag 11 mei 2020 – Merkorganisatie en merkoriëntatie:
    Alles over de interne organisatie rondom het merk: de drijvende kracht voor het ontwikkelen en kunnen uitdragen van het merk.
    Door Wendy Bolhuis, senior consultant brand management – VIM Group en Tom Janssen – manager marketing & communications – DHL
  • Maandag 18 mei 2020 – Merkstrategie en merkontwikkeling
    Alles over hoe te komen tot de beste merkpositionering en het concretiseren hiervan voor toepassing in de organisatie.
    Door Erik Voskuijl, senior brand consultant – VIM Group en Jurgen Surstedt, senior manager merkmanagement – Interpolis.
  • Maandag 25 mei 2020 – Merkimplementatie en Internal Branding
    Alles over beleid, richtlijnen en procedures rondom brand touchpoints en het meenemen van medewerkers in een purpose gedreven merkstrategie.
    Door Bea Aarnoutse, managing partner – Proof internal & employer branding en Andrea van Gemst, specialist corporate communicatie – Univé
  • Maandag 8 juni 2020 – Merkevaluatie
    Alles over de manier waarop het merk en haar bijdrage aan het bedrijfsresultaat kan meten en de manier waarop de resultaten kunnen worden gebruikt om de merkprestatie te verbeteren.
    Door Jos Diender, digital brand en marketing consultunt – VIM Group en Martin Leeflang, CEO en Founder – Validators

Voor wie is deze masterclass bedoeld?

Ben je werkzaam in een senior (marketing)communicatiefunctie? Kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement? Zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in hoe je merken sterker kunt maken en efficiënter kunt organiseren? Dan ben je toe aan de Mastercourse Merkmanagement. Deze mastercourse geeft je de kennis, vaardigheden en het inzicht om het merk efficiënter en effectiever te managen. Na afloop ben je in staat om als regisseur van het merk te opereren en het merk bedrijfsmatiger te managen. Daarnaast biedt de mastercourse inzicht in de recente ontwikkelingen in het vakgebied. Je krijg state-of-the-art cases en diverse praktijkprofessionals delen hun inzichten.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Andrea Van Gemst

    Andrea Van Gemst

    Andrea van Gemst is gespecialiseerd in corporate communicatie. Vanuit die specialiteit werkt zij bij Univé en daar plukt de organisatie de vruchten van.

  • Bea Aarnoutse

    Bea Aarnoutse

    Internal Branding-specialist - Proof

    Internal Branding-specialist - Proof

  • Erik Voskuijl

    Erik Voskuijl

    Senior brand consultant bij VIM Group

    Erik is een ervaren brand- en marketingcommunicatie professional. Zijn ervaring heeft hij opgedaan bij internationale adverteerders, als Marcom manager bij American Expres en DTG in Londen en als marketeer in China en als consultant in brand management en brand implementatie. Daarnaast is Erik founder van Red Carpets. Specialiteiten: Branding, digital branding, brand management, positioning, brand governance advertising, marketing strategy, marketing-communications, digital marketing, marketing in China.

    Senior brand consultant bij VIM Group

  • Jos Diender

    Jos Diender

    Digital brand & marketing consultant

    Jos Diender werkt als digital brand & marketing consultant bij VIM Group. Hij heeft zich gespecialiseerd in veel facetten van marketing waaronder (online) marketingstrategie, marketing automation, lead generation, marketing analytics, data management, CRM- en procesoptimalisatie.

    Digital brand & marketing consultant

  • Martin Leeflang

    Martin Leeflang

    CEO van Validators

    Martin Leeflans is een ondernemer. Hij richt zich op innovatie marketing tools die consumer centric zijn. Naast ondernemer is Martin ook consultant voor campagne optimalisatie en communicatie-onderzoek. Hij is een veel gevraagde spreker met een groot en internationaal netwerk. Als je het Martin zou vragen dan geeft hij aan dat zijn specialiteiten liggen bij: * advies op het gebied van communicatiestrategie en -optimalisatie, * merk-, media- en advertenteermodellen * middelen zoals eyetracking, facial coding en impliciete associatie-testen * reclameonderzoek, tracking en pretest, * Online reportage systems

    CEO van Validators

  • Tom Janssen

    Tom Janssen

    Manager Marketing & Communications - DHL Parcel

    "As a kid I dreamed of becoming a creative – cartoonist, photographer or art director. As it turned out, I’m more a strategist. Working at agencies on large consumer brands for years helped me to develop an allround expertise and integrated vision on creating brand value in the long-term. I prefer to visualize my analysis and ideas, to add impact and bring them to life. That's where my creative skills still come in handy! This often proves to be effective."

    Manager Marketing & Communications - DHL Parcel

  • Wendy Bolhuis SCP

    Wendy Bolhuis SCP

    Senior consultant brand management bij VIM Group

    Wendy’s rol binnen VIM Group bevindt zich op de scheidslijn van communicatie, design en psychologie: een perfecte combinatie door haar achtergrond als Communicatiewetenschapper, Mediapsycholoog en (Industrieel) Ontwerper. Ze houdt zich als consultant bezig met de communicatieve kant van de huisstijl, en adviseert en begeleidt de klanten bij alle vraagstukken die hieraan gerelateerd zijn. Van het vertalen van strategische (organisatorische) uitgangspunten in concrete ontwerpbriefings tot advies over de inzet van communicatie om draagvlak voor (toepassing van) de huisstijl te bewerkstelligen. Het vakgebied huisstijlmanagement is nog relatief nieuw. Door de rol bij VIM Group én haar werk bij de Universiteit Twente, waar ze één dag in de week werkzaam is als docent en onderzoeker, is zij in staat om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelen en uitdragen van dit vakgebied.

    Senior consultant brand management bij VIM Group

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X