oktober, 2020

27okt17:3021:00Mastercourse: MerkmanagementWord als marketing/communicatieprofessional opgeleid om de regisseur van het merk en de merkcommunicatie te kunnen zijn.Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 1.000 (excl. btw) Normaal tarief € 1.200 (excl. btw) Inclusief literatuur en ontvangst met diner

Tijd

(Dinsdag) 17:30 - 21:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 1.000 (excl. btw)

Normaal tarief € 1.200 (excl. btw)

Inclusief literatuur en ontvangst met diner

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Recent onderzoek wijst uit dat veel organisaties in Nederland merkmanagement als complex, onvoorspelbaar, rommelig, chaotisch en soms zelfs anarchistisch ervaren. De evolutie en fragmentatie van media helpen daar niet bij. Ook de democratisering rondom de vraag van wie het merk is, waarbij de stem van de klant, consument of andere belanghebbende zwaarder weegt dan die van de merkmanager, werpt de vraag op of de huidige communicatieprofessional voldoende is toegerust om regisseur te zijn en niet alleen deelnemer in de communicatie rondom het merk. Want hoe zorg je er in deze situatie als (eind)verantwoordelijke voor dat het merk consistent communiceert in vorm en inhoud? Dat de zo weloverwogen merkpositionering ook wordt waargemaakt in alle touchpoints van het merk en ook als zodanig wordt ervaren door interne en externe stakeholders.

Waarom deze mastercourse?

Er bestaan voldoende opleidingen die stilstaan bij de vraag wat merken zijn en waar ze voor staan, wat een positionering is, uit welke onderdelen een merkidentiteit bestaat en wat de elementen van merkcommunicatie zijn. De Mastercourse Merkmanagement richt zich daarentegen vooral op de how to van deze onderwerpen en begrippen. We geven antwoord op de vraag: hoe zorg je voor een succesvolle implementatie van de merkpositionering, zodat een consistente en duurzame merkbeleving wordt gerealiseerd? De Mastercourse Merkmanagement behandelt de management-, proces- en implementatiekant van het merk, van de merkidentiteit en van de merkcommunicatie. Aan de hand van de brand management life cycle, behandelen we elk van de stappen die doorlopen moeten worden om te komen tot een sterk merk. Deze Mastercourse leidt (marketing)communicatieprofessionals op om de regisseur te kunnen zijn van het merk. Onderstaande vragen komen aan de orde:

  • Hoe kan de organisatie rondom het merk het best worden ingericht? Welke taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden kunnen gedefinieerd worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat het merk uitgangspunt wordt voor het gehele handelen van de organisatie?
  • Hoe kom je tot de beste merkpositionering voor jouw organisatie, en hoe vertaal je deze naar passende merkbouwstenen?
  • Hoe kan je ervoor zorgen dat alle brand touch points aansluiten op de merkpositionering? En welke tools kunnen hieraan bijdragen?
  • Hoe kun je onderzoeksresultaten van (bestaande) onderzoeken gebruiken om de merkprestatie te verbeteren?

Samengevat staat in deze mastercourse centraal hoe je de regie over het merk voert en hoe je er als merkeigenaar voor kunt zorgen dat je als merk waarmaakt wat je belooft.

Voor wie?

Ben je werkzaam in een senior (marketing)communicatiefunctie, kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in hoe je merken sterker kunt maken en efficiënter kunt organiseren? Dan ben je toe aan de Mastercourse Merkmanagement. Deze mastercourse geeft je de kennis, vaardigheden en het inzicht om het merk efficiënter en effectiever te managen. Na afloop ben je in staat om als regisseur van het merk te opereren en het merk bedrijfsmatiger te managen. Daarnaast biedt de mastercourse inzicht in de recente ontwikkelingen in het vakgebied, state-of-the-art cases, diverse praktijkprofessionals die hun inzichten met je delen, geïnspireerde mededeelnemers en een uitbreiding van jouw netwerk.

Programma

Start: 27 oktober 2020

De classes vinden plaats op dinsdagavond van 17.30 tot 21.00 uur op de volgende data:

  • Dinsdag 27 oktober 2020 Merkorganisatie en merkoriëntatie: alles over de interne organisatie rondom het merk: de drijvende kracht voor het ontwikkelen en kunnen uitdragen van het merk door Wendy Bolhuis, senior consultant brand management – VIM Group en Jennifer ten Have, merkmanager – Centraal Beheer;
  • Dinsdag 3 november 2020 Merkstrategie en merkontwikkeling: alles over hoe te komen tot de beste merkpositionering en het concretiseren hiervan voor toepassing in de organisatie door Erik Voskuijl, senior brand consultant – VIM Group en Jurgen Surstedt, senior manager merkmanagement – Interpolis.
  • Dinsdag 10 november 2020 Merkimplementatie en Internal Branding: alles over beleid en richtlijnen en procedures rondom brand touchpoints en het meenemen van medewerkers in een purpose gedreven merkstrategie door Jos Rake, project director – VIM Group, een internal branding-specialist, Wenka Booij, head of brand direction – ING en Bea Aarnoutse, internal branding-specialist – Proof;
  • Dinsdag 17 november 2020 Merkevaluatie: alles over de manier waarop het merk en haar bijdrage aan het bedrijfsresultaat gemeten kan worden en de manier waarop de resultaten kunnen worden gebruikt om de merkprestatie te verbeteren door Maarten Evertzen, head of digital – VIM Group en een nog te bepalen spreker.

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat en worden je PE-punten geregistreerd in MyCareer!

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Bea Aarnoutse

    Bea Aarnoutse

    Internal Branding-specialist - Proof

    Internal Branding-specialist - Proof

  • Erik Voskuijl

    Erik Voskuijl

    Senior brand consultant bij VIM Group

    Erik is een ervaren brand- en marketingcommunicatie professional. Zijn ervaring heeft hij opgedaan bij internationale adverteerders, als Marcom manager bij American Expres en DTG in Londen en als marketeer in China en als consultant in brand management en brand implementatie. Daarnaast is Erik founder van Red Carpets. Specialiteiten: Branding, digital branding, brand management, positioning, brand governance advertising, marketing strategy, marketing-communications, digital marketing, marketing in China.

    Senior brand consultant bij VIM Group

  • Guy van Liemt RM

    Guy van Liemt RM

    Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing

    Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand management functies bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context. Guy is als voorzitter van de Internal Branding Company of the Year lid van de NIMA-hoofdjury bij de Dutch Marketing Awards. Daarnaast maakt hij deel uit van het RM College. Samen met Gert Koot schreef hij Marketingcommunicatie in 14 stappen dat eind 2018 werd uitgeroepen tot Marketing Studieboek van het Jaar. Guy spreekt frequent over marketing, branding, marketingcommunicatie, zingeving en geluk.

    Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing

  • Jennifer ten Have

    Jennifer ten Have

    Merkmanager - Centraal Beheer

    Merkmanager - Centraal Beheer

  • Jos Rake

    Jos Rake

    Project director VIM Group

    Ervaren Senior Program Manager met een track record in de management consultancy industrie. Zijn specialiteiten zij onder andere Interim Management, Complexity Reduction, Information Technology, Brand Management en kennis management.

    Project director VIM Group

  • Maarten Evertzen

    Maarten Evertzen

    Head of Digital bij VIM Group

    Head of Digital bij VIM Group

  • Wendy Bolhuis SCP

    Wendy Bolhuis SCP

    Senior consultant brand management bij VIM Group

    Wendy’s rol binnen VIM Group bevindt zich op de scheidslijn van communicatie, design en psychologie: een perfecte combinatie door haar achtergrond als Communicatiewetenschapper, Mediapsycholoog en (Industrieel) Ontwerper. Ze houdt zich als consultant bezig met de communicatieve kant van de huisstijl, en adviseert en begeleidt de klanten bij alle vraagstukken die hieraan gerelateerd zijn. Van het vertalen van strategische (organisatorische) uitgangspunten in concrete ontwerpbriefings tot advies over de inzet van communicatie om draagvlak voor (toepassing van) de huisstijl te bewerkstelligen. Het vakgebied huisstijlmanagement is nog relatief nieuw. Door de rol bij VIM Group én haar werk bij de Universiteit Twente, waar ze één dag in de week werkzaam is als docent en onderzoeker, is zij in staat om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelen en uitdragen van dit vakgebied.

    Senior consultant brand management bij VIM Group

  • Wenka Booij

    Wenka Booij

    Head of Brand Direction - ING

    Head of Brand Direction - ING

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X