Nieuw bij NIMA: Mastercourse Neuromarketing (4 middagen)

oktober, 2020

01okt12:3017:00UitgelichtNIEUW! Mastercourse: Neuromarketing (4 middagen)Gedragswetenschappelijke geheimen van het consumentenbreinSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 1.200,– (excl. btw) Normaal tarief € 1.400,– (excl. btw)

Tijd

(Donderdag) 12:30 - 17:00

Locatie

Muntgebouw Utrecht

Leidseweg 90

Investering

NIMA Member € 1.200,– (excl. btw)
Normaal tarief € 1.400,– (excl. btw)

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Het besef dat onze beslissingen in hoge mate worden gestuurd door onbewuste processen heeft het marketing vak in een ander daglicht gesteld. Consumenten zeggen vaak het één, maar doen het ander. Ze liegen niet, maar zijn nu eenmaal slechte voorspellers van hun eigen gedrag. Om consumentengedrag te begrijpen is het van cruciaal belang te weten hoe consumenten werkelijk denken. Hoe reageert ons brein op marketinginspanningen en welke hersenprocessen zijn hierbij betrokken? Neuromarketing geeft hier een uniek inzicht in en opent zo de black box van de effectiviteit van marketingcampagnes.

Neuromarketing: de meeste marketeers hebben er wel iets over gelezen of gehoord. Maar wat is neuromarketing precies? Een neuromarketeer bekijkt marketing vanuit een gedragswetenschappelijke invalshoek. De kern van neuromarketing is het begrijpen van intuïtieve, emotionele en vaak onbewuste processen die achter consumentengedrag schuilgaan. Een neuromarketeer weet welke impliciete methodieken beschikbaar zijn. En kiest hieruit de meest effectieve combinatie om consumentengedrag succesvol te beïnvloeden. Met deze kennis kunnen marketingcampagnes veel efficiënter en effectiever worden ingezet.

Programma

De mastercourse duurt 4 middagen. We starten om 12.30 uur met een lunch. Daarna gaan we van 13.00 uur tot 17.00 uur aan de slag en sluiten af met een borrel.

Op de eerste dag leer je hoe we keuzes maken, wat ons motiveert, hoe onbewuste beïnvloeding werkt en hoe je daar als marketeer gebruik van kunt maken. Op de tweede dag kom alles te weten over de manier waarop intuïtieve, emotionele en onbewuste gedachten gemeten worden. Ook leer je hoe deze impliciete methodieken bijdragen aan unieke inzichten over de consument. Tijdens de derde dag wordt er gefocust op de werking van merken en effectieve communicatie in het brein. Op de laatste dag wordt online neuromarketing behandeld. Je leert hoe je neuromarketingkennis inzet om een website effectiever te maken, met een hogere conversie tot gevolg. Maar ook, hoe je met neuro-tools de intuïtieve impact van een website kunt testen en optimaliseren.

Dag 1: Donderdag 1 oktober – Het Brein

Door: Victor Lamme – Hoogleraar cognitieve neurowetenschap

De point of sale is in het brein van de consument. Wie dus iets wil weten over gedragsbeïnvloeding en hoe marketing daar een rol in kan spelen, moet beginnen met begrip van de werking van onze hersenen. Victor Lamme, hoogleraar cognitieve neurowetenschap aan de Universiteit van Amsterdam, geeft deze introductie. Victor Lamme is auteur van de ‘Vrije Wil Bestaat Niet’, waarin hij uitlegt hoe ons brein op automatische piloot keuzes maakt. Vaak zonder dat we ons daar bewust van zijn. In zijn meest recente boek: “Waarom? Op zoek naar wat ons werkelijk drijft”, laat hij zien welke drijfveren van invloed zijn op ons gedrag. Na Victor Lammes lezing weet je precies hoe gedragsbeïnvloeding in ons brein werkt, en hoe je van deze kennis gebruik kunt maken.

Dag 2: Donderdag 29 oktober – Impliciet onderzoek

Door: Andries van der Leij – Hoofd R&D Neurensics

Gedrag wordt vaak gestuurd door Systeem 1 processen: automatisch, intuïtief en emotioneel geladen. En niet zozeer door Systeem 2 gedachten die weloverwogen, rationeel en bewust van aard zijn. In zijn lezing laat Andries van der Leij zien hoe die belangrijke Systeem 1 gedachten gemeten kunnen worden met impliciete methodieken. Aan bod komen het impliciet merkassociatie onderzoek en de eye tracking analyse, maar ook de neurowetenschappelijke methodieken: EEG, fNIRS en fMRI. Andries geeft een overzicht van de voor- en nadelen van alle methodieken en laat zien welke unieke inzichten er komen uit de verschillende tools. Deze lezing geeft je een beter begrip van neuromarketing als onderzoeksgebied. Ook laat het zien hoe je daar gebruik van kunt maken om tot inzichten te komen die waardevol zijn voor marketingactiviteiten.

Dag 3: Donderdag 12 november – Merk & Communicatie

Door: Martin de Munnik & Walter Limpens – Co-founders Neurensics

De invloed van merken en marketingcommunicatie vindt plaats in het brein van de consument. Martin de Munnik & Walter Limpens laten zien hoe je met neuromarketingkennis een merk kan bouwen en communicatie effectiever maakt. Martin de Munnik gaat het in zijn lezing hebben over de kracht van een merk in het brein. Hoe is een merk in ons geheugen opgeslagen, wat is de invloed van merken en hoe bouw je merken die een lange-termijn effect hebben?

Walter Limpens laat vervolgens vele voorbeelden zien van communicatie-uitingen en concepten die met behulp van fMRI onderzoek zijn gescand. Uit deze onderzoeken komen unieke en essentiële learnings die bijdragen aan het effectiever maken van je communicatie-uiting. Na de lezing van Walter Limpens weet je van welke neuromarketingkennis iedere communicatiecampagne beter wordt.

Dag 4: Donderdag 26 november – Online neuromarketing

Door: Martin van Kranenburg – Online conversiespecialist, Roderick Reichenbach – CEO Braingineers

De online omgeving is ideaal voor het toepassen van neuromarketing kennis. Martin van Kranenburg laat zien hoe hij dat al 20 jaar doet, voor verschillende merken, gebruikmakend van de beïnvloedingsmodellen van Cialdini en BJ Fogg. Met de kennis van Martin van Kranenburg is het mogelijk om iedere website effectiever te maken, met een hogere conversie tot gevolg.

Roderick Reichenbach laat vervolgens zien hoe je een website met neuromarketing onderzoek kunt testen en optimaliseren. Als oprichter van Braingineers helpt hij adverteerders bij het creëren van een optimale online gebruikservaring met behulp van EEG en eye tracking onderzoek. Door de online neuromarketing lezing weet je precies hoe een website van invloed is op het gedrag van de bezoeker, hoe je dit kunt testen en hoe je het gedrag en de gebruikservaring positief kunt veranderen.

Voor wie is deze mastercourse bedoeld?

NIMA heeft wetenschappers en ervaren neuro- en online-marketeers bereid gevonden hun kennis op het gebied van neuromarketing te delen. In een curriculum van 4 dagen brengen zij je naar het niveau van neuromarketeer, niveau NIMA-B2 specialty (een NIMA-B-opleiding of gelijkwaardige praktijkervaring geldt daarom als ingangseis).

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Andries van der Leij

    Andries van der Leij

    Docent Neuro-economie - UvA

    Andries van der Leij is senior research executive bij Neurensics en expert op het gebied van fMRI onderzoek. Hij is gespecialiseerd in het helder krijgen van specifieke marketingvraagstukken, vertaalt deze naar op maat gesneden neurowetenschappelijke studies en verschaft op basis hiervan concreet marketingadvies.

    Docent Neuro-economie - UvA

  • Martin de Munnik

    Martin de Munnik

    Neuromarketing Consultant

    Martin de Munnik is een ervaringsspecialist als het gaat om het implementeren van marketingstrategieën en het vormgeven, onderhouden en revitaliseren van merken. Hij auteur van het succesvolle boek ‘De koopknop’. Met zijn brede achtergrond en unieke kennis van toegepaste neuromarketing geeft hij voor (inter)nationale ondernemingen een renderend markt- en merkbeleid vorm.

    Neuromarketing Consultant

  • Martin van Kranenburg

    Martin van Kranenburg

    Online Behaviour Expert

    Martin van Kranenburg is één van Nederlands grootste conversiespecialisten en helpt graag anderen ondernemers en marketeers om van zoekers boekers te maken. Hij heeft meer dan 20 jaar ervaring met het optimaliseren van websites. Martin heeft aan de wieg gestaan van bekende Nederlandse reiswebsites zoals D-reizen en Micazu. Hij is docent bij Beeckestijn, Thuiswinkel.org en The Talent Institute. Martin is een gepassioneerd spreker, docent en expert op het gebied van usability, conversie en neuromarketing. Martin is de schrijver van de populaire whitepaper ‘online beïnvloeden ‘, waarin hij de principes van Robert B. Cialdini heeft vertaald naar een online omgeving. Cialdini is hoogleraar Psychologie en Marketing en bekend van zijn gezaghebbende boek ‘Influence ‘. Martin van Kranenburg is een veelgevraagd docent, spreker en dagvoorzitter. Zijn expertise ligt op het gebied van conversieoptimalisatie, neuromarketing en online personalisatie.

    Online Behaviour Expert

  • Roderick Reichenbach

    Roderick Reichenbach

    CEO en co-founder - Braingineers

    Roderick Reichenbach is een neuropsycholoog en de CEO en co-founder van Braingineers. Met behulp van neuroscience tools kijkt Braingineers naar de emotionele ervaring van online bezoekers, om de neuro usability van websites te onderzoeken en te versterken.

    CEO en co-founder - Braingineers

  • Victor Lamme

    Victor Lamme

    Hoogleraar cognitieve neurowetenschappen - UvA

    Victor Lamme is hoogleraar cognitieve neurowetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, expert op het gebied van perceptie en bewustzijn, auteur van o.a. het boek 'De vrije wil bestaat niet' en partner in Europa's eerste neuromarketing onderzoeks- en adviesbureau: Neurensics. Hij is een graag geziene gast bij tv-programma's als Paul en Witteman en Brandpunt.

    Hoogleraar cognitieve neurowetenschappen - UvA

  • Walter Limpens

    Walter Limpens

    Senior Neuromarketing researcher

    Walter Limpens is bij Neurensics Senior Research Manager. Als bedrijfskundige en psycholoog vertaalt hij communicatievraagstukken naar neuromarketing onderzoek, resulterend in waardevolle en unieke inzichten oor de klant. Daarnaast geeft hij fact-based communicatieadvies op basis van gedragswetenschappelijke kennis.

    Senior Neuromarketing researcher

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X