april, 2018

LET OP: Dit event vindt plaats op meerdere data!

04apr17:3021:00Mastercourse: Ondernemerschap (5 avonden)Leer in 5 avonden van top marketing experts hoe je meer rendement en bedrijfsgroei met jouw bedrijf realiseert!Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 995,– Normaal tarief € 1195,–

Tijd

(Woensdag) 17:30 - 21:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 995,–
Normaal tarief € 1195,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Wat is het?

Op 4 april 2018 start in samenwerking met MKB forum, erkend kennisnetwerk voor Ondernemers, de exclusieve NIMA Mastercourse Ondernemerschap!

Als Start-up, Scale-up of Grow-up ondernemer wil je uiteraard het optimale uit je onderneming halen! Vaak wordt je tijd opgeslokt door de waan van de dag, het uitvoeren en het verder ontwikkelen van je product of dienst. Terwijl de marketing, communicatie en verkoop minimaal net zo belangrijk zijn!

  • Wat maakt jouw bedrijf uniek en hoe onderscheid je je als sterk merk?
  • Hoe maakt je een business plan waarmee je ook echt jouw doelstellingen realiseert?
  • Hoe vertaal ik je dat naar relevante content op mijn website, blog of social media?
  • Hoe vind je potentiële klanten op een effectieve manier?
  • Hoe bind je vervolgens je klanten en verhoog je de klanttevredenheid?

Schrijf je daarom in voor de exclusieve NIMA Mastercourse Ondernemerschap!

In 5 avonden hoor je van top marketing experts hoe je meer rendement en bedrijfsgroei met jouw bedrijf realiseert!

Programma

De classes vinden plaats op woensdagavond van 17.30 tot 21.00 uur op de volgende data:

4 april – Business Plan volgens de BITSing methode door Frans de Groot

18 april – Karaktervol Positioneren door Marc van Eck

25 april – Social Selling door Richard van der Blom

16 mei – Content Marketing door Antal de Waij

23 mei – Klantgerichtheid: van klanten boeien naar klanten binden door Saskia Kerkhof

>> Er volgt een nieuwe datum voor de sessie – Karaktervol Positioneren door Marc van Eck << 

 

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname certificaat met registratie in MyCareer.

18 april 2018 – Karaktervol Positioneren door Marc van Eck

Het is bekend dat sterke merken zich van de markt onderscheiden door hun herkenbare merkpersoonlijkheid. Toch slagen er nog maar weinig merken in een authentieke, relevante en bovenal onderscheidende merkpersoonlijkheid te communiceren.
Sterk merk

Een sterk merk bezit niet alleen functionele kenmerken, maar ook emotionele. Om het functionele niveau te kunnen overstijgen hebben deze merken een merkpersoonlijkheid gebaseerd op een archetype, een ‘oerkarakter’. Door een merk duidelijk te positioneren vanuit één karakter versterk je de herkenbaarheid van en het vertrouwen in het merk omdat mensen er onbewust mee bekend zijn.

Bij ondernemers gaat dit veelal om het ‘oerkarakter’ van de ondernemer zelf. Benieuwd naar wat een karaktervolle positionering voor jouw merk c.q. organisatie kan doen?

Kom op 21 maart naar de eerste sessie van de Mastercourse Ondernemerschap in samenwerking met het NIMA, Nederlands Instituut voor Marketing.

In deze Masterclass worden niet alleen de geheimen van het karaktervol positioneren van merken uit de doeken gedaan, maar ook hoe je het merk vervolgens op een niet kopieerbare manier kan activeren.

4 april 2018 – Business plan volgens BITSing methode door Frans de Groot.

Haal als ondernemer het optimale uit uw bedrijf met het Business plan volgens de BITSing- methode!

De BITSing-methode is ’s-werelds eerste en enige business managementmethode waarmee bedrijven, organisatie, instellingen, hun medewerkers en individuele personen probleemloos financiële, commerciële en intern operationele doelen bereiken met een vooraf voorspeld resultaat en rendement op de activiteiten en investeringen die de methode hen zegt waar te maken. Kort gezegd: BITSing betekent probleemloos doelen bereiken met een vooraf voorspeld resultaat en rendement.

De Bitsing-methode heeft al vele honderden organisatie in de praktijk geholpen met een adembenemende omzet en rendementsgroei. De methode heeft zich bewezen in de meest uiteenlopende branches en meest moeilijke markten. Bitsing blijkt voor iedereen te werken. Van de grootste multinational tot en met alle ondernemers.

Ontdek wat de BITSing-methode voor uw organisatie kan betekenen!

Kom daarom op woensdag 4 april 2018 naar de Masterclass van Frans de Groot, de grondlegger van de BITSing-methode, en hoor hoe u aan de hand van zeven revolutionaire stappen, een praktisch business plan voor uw eigen organisatie opstelt!

  • Formuleer uw meeste essentiële doel;
  • Maak de juiste keuzes en focus op basis van harde feiten;
  • Ontdek het ‘Gouden Ei’, waarmee u onverslaanbaar bent;
  • Word effectief;
  • Voorspel de resultaten en rendementen van uw acties
  • Waarborg de continuïteit van uw organisatie.

Kortom, verhoog uw omzet en rendementsgroei met deze beproefde methode!

25 april 2018 – Social Selling door Richard van der Blom

Social Selling is HOT, koude acquisitie NOT! De term Social Selling vliegt je te pas en te onpas om de oren, maar wat betekent dit nu?

Waarom reageert 96% van de kopers niet meer op acquisitie? Waarom geeft 65% van de inkopers aan dat “content” van doorslaggevend belang is bij de selectie van een leverancier?

Tijden veranderen en de huidige netwerk- en informatiesamenleving vragen om een andere sales aanpak.

In deze interactieve sessie geeft Richard antwoord op vragen als; wat is Social Selling nu precies? In hoeverre verschilt Social Selling van Traditional Selling?

Hoe kun je succesvol aan de slag gaan met Social Selling en hoe krijg je draagvlak onder de collega’s?

Aan de hand van de B.E.S.T. Social Selling methodiek en de S.T.E.P.S. strategie ontvangen deelnemers handvatten om meteen praktisch aan de slag te kunnen.

16 mei 2018 – Content Marketing door Antal de Waij


Contentmarketing is méér dan het plaatsen van een bericht op Facebook, Twitter en LinkedIn. Een goede online strategie vertaalt uw doelstellingen in een plan gebaseerd op paid, owned én earned.

media. Hierin zijn naast het domein van uw content ook de productiemethode, distributiewijze én de conversiemogelijkheden van uw content opgenomen.

Kom op 16 mei naar de Masterclass van Antal de Waaij en hoor:

  • Hoe u de ‘Why’ en het merk van uw bedrijf omzet in relevante content marketing;
  • Hoe u een passende redactionele formule creëert;
  • Hoe u met uw (potentiële) klanten een relatie opbouwt;
  • Hoe u een content kalender ontwikkelt en afstemt met stakeholders;
  • Hoe uw klant zich oriënteert in zijn zoektocht naar een oplossing of product;
  • Hoe u een customer journey map en een creatieve content marketing strategie maakt;
  • Welke vormen van content u inzet van blogs, fotografie, video of infographics.

Kortom, u gaat naar huis met een bagage aan relevante kennis hoe u de content marketing van uw bedrijf kan verbeteren en optimaliseren!

23 mei 2018 – Klantgerichtheid: van klanten boeien naar binden door Saskia Kerkhof

Je hebt je WHY ontdekt. Een solide ondernemersplan. Een (content)marketingplan. Social media opgetuigd. Je hebt kortom gewerkt aan de vraag hoe je klanten boeit aan jouw bedrijf. En dan? De kunst is om ze aan je te binden en de beloftes die je hebt geformuleerd, waar te maken. Klantgerichtheid speelt daarin een cruciale rol.

Van willen naar kunnen!

Tijdens deze laatste Mastercourse krijg je aan antwoord op drie vragen:

Wat is klantgerichtheid? We verkennen wat klantgerichtheid is – en wat niet.
Hoe denk je klantgericht? Hoe krijg je het bij iedereen tussen de oren, of je nu personeel hebt (of ambieert) of niet?
Hoe doé je klantgericht? Communicatie met de klant moet aansluiten op de beloftes die je doet. Je krijgt daarom concrete schrijf en spreektips die op verschillende communicatie-uitingen (denk aan mails, rapporten, offertes, (acquisitie)gesprekken en presentaties/pitches) toepasbaar zijn en die bijdragen aan blije klanten.

Resultaat: klantcommunicatie die bindt

Niet te lang praten, veel doen. Dat kun je verwachten tijdens deze mastercourse. Communicatie klinkt vaak simpel, de praktijk is lastiger. Je gaat dus zelf aan de slag met het (her)schrijven van een offerte of een standaardmail aan een klant. Na deze mastercourse weet je dus niet alleen wat klantgerichtheid is, maar ook hoe je het toepast in al je communicatie-uitingen.

Toekomstige events in deze event series

18 april 2018 17:3025 april 2018 17:3016 mei 2018 17:3023 mei 2018 17:30

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Antal de Waij

    Antal de Waij

    Directeur Engagement Media

    Na ruim 12 jaar bij multinationale internet-ondernemingen gewerkt te hebben is Antal in 2009 Engagement Media, bureau voor content marketing, sociale business en community management gestart. Hij helpt organisaties met de implementatie van social business, social media & content marketing. Zijn publicaties gaan over de impact van sociale technologie op organisaties, engagement marketing, social business, de deeleconomie, communitymanagement en contentmarketing.

    Directeur Engagement Media

  • Frans de Groot

    Frans de Groot

    Managing Director / Owner van The Bitsing Company

    Frans de Groot is #1 best-selling auteur en grondlegger van Bitsing, de managementmethode, welke adembenemende resultaten bereikt. Meer dan twintig jaar wetenschappelijk en praktijkonderzoek zijn aan de ontwikkeling van zijn methode voorafgegaan. Met zijn boeken, live events, masterclasses, persoonlijke coaching en colleges helpt hij duizenden mensen en organisaties over de hele wereld met het implementeren van Bitsing en het probleemloos en indrukwekkend effectief behalen van hun doelen – ongeacht hoe succesvol ze al zijn.

    Managing Director / Owner van The Bitsing Company

  • Marc van Eck RM

    Marc van Eck RM

    Mede-oprichter van strategisch marketingadviesbureau Business Openers

    Marc van Eck, afgestudeerd Bedrijfseconoom (Groningen) en Register Marketeer, is mede-oprichter van strategisch marketingadviesbureau Business Openers en een van Europa’s topsprekers op het gebied van Merkpositionering, Internal Branding en Business Strategie. Hij werkte 8 jaar als marketeer bij Procter & Gamble en als strategieconsultant bij Bain & Company.

    Mede-oprichter van strategisch marketingadviesbureau Business Openers

  • Richard van der Blom

    Richard van der Blom

    Social Selling Trainer & LinkedIn Expert , Social Selling Manager

    Richard van der Blom, is Linkedin Expert en Social Media consultant, organisator van het 1e Linkedin Congres Benelux, auteur van ‘Social Media Management’ en partner bij Just Connecting BV. Richard is tijdens de workshop LinkedIn in maart 2017 beoordeeld met een 9.2! Reacties van deelnemers: enthousiast, veel energie, deskundig, helder en toepasbaar!

    Social Selling Trainer & LinkedIn Expert , Social Selling Manager

  • Saskia Kerkhof

    Saskia Kerkhof

    Ondernemer, gastdocent, onderzoeker

    Saskia Kerkhof is ondernemer, gastdocent, onderzoeker en columnist. De rode draad in al die activiteiten: overtuigend communiceren. Ze studeerde Communicatiewetenschap aan de Universiteit Twente en rondde cum laude een tweede master in Management Consultancy af aan de Rotterdam School of Management. Klantgerichtheid, klantcommunicatie en arbeidsmarktcommunicatie zijn haar specialismen. Daarnaast onderzoekt ze als parttime promovendus aan de VU defensieve interactiepatronen in adviesgesprekken tussen extern adviseurs en klanten én de vraag hoe dit beter kan. Ze schrijft een tweewekelijkse column in De Financiële Telegraaf over haar visie op de arbeidsmarkt en treedt regelmatig op als gastdocent in het volwassenenonderwijs.

    Ondernemer, gastdocent, onderzoeker

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X