Ontwikkel de ideale salesfunnel in de digitale customer journey

november, 2020

24nov17:3021:00Mastercourse: Salesfunnel binnen de digitale Customer Journey (online)Verhoog jouw digital marketing performanceSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 950 (excl. btw) Normaal tarief € 1.150 (excl. btw) Nu online en dus € 50,- voordeliger!

Tijd

(Dinsdag) 17:30 - 21:00

Locatie

Zoom Video Communications

Investering

NIMA Member € 950 (excl. btw)

Normaal tarief € 1.150 (excl. btw)

Nu online en dus € 50,- voordeliger!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Tijdens deze mastercourse ligt de nadruk op de salesfunnel als onderdeel van de totale digitale customer journey. In 5 avonden worden alle stappen van de digital customer journey behandeld tot aan de ‘aanschaf’ van het product of de dienst. Dit doen we aan de hand van praktijkvoorbeelden en heldere analyses.

Wat gaan we behandelen?

Er komen verschillende onderwerpen aan bod. Tijdens deze mastercourse krijg je antwoord op de vragen:

  • Wat is een digitale customer journey?
  • Uit welke stappen bestaat de customer journey?
  • Hoe voer je een zoekwoordanalyse uit?
  • Welke inzichten kun je halen uit Google Analytics?
  • Hoe schrijf je een propositie?
  • Welke rol spelen buyer personas spelen?
  • Hoe leiden user stories tot functionaliteiten en content ontwikkeling?
  • Welke rol spelen design en techniek spelen?

Marco de Boer heeft 25 jaar ervaring in reclame en marketingcommunicatie. Met zijn bureau ontwikkelde hij het Bohemia Amsterdam-model. Hiermee worden op gedetailleerde wijze digitale customer journeys getest, aangescherpt en opgesteld.

Programma

Deze mastercourse vindt online plaats via het platform Zoom. Iedere avond starten we vanaf 17.30 uur met de inloop. Om 18.00 uur gaat de sessie van start en omstreeks 21.15 uur sluiten we de avond af.

Dinsdag 24 november 2020 | Waar begint de journey?

Een uitgebreide introductie levert de basis voor deze mastercourse over de salesfunnel als onderdeel van de customer journey. Tijdens de introductie gaan we onder andere in op het verschil tussen pull en push marketing, het opzetten van een salesfunnel en de verschillende onderdelen van het Bohemia Amsterdam-model. Vervolgens starten we met het opstellen van zoekwoordanalyse.

Dinsdag 8 december 2020 | Wat kan je opmaken uit het online gedrag?

De 2e sessie gaat over het analyseren en voorspellen van online gedrag, geleid door Google Analytics en artificial intelligence. We gaan in op de vraag welke manier techniek, design en content de conversie van de funnel beïnvloeden, zowel positief als negatief. Dit doen we aan de hand van cases en verschillende applicaties.

Dinsdag 12 januari 2021 | Hoe schrijf je een digitale customer journeystrategie?

In de 3e sessie behandelen we de propositie en buyer persona’s. Beiden hebben een cruciale rol in het ontwikkelen van een salesfunnelstrategie. Welke invloed heeft de merkbelofte op de journey? Wie willen we bereiken? Deze onderwerpen belichten we met bestaande cases en input uit de groep.

Dinsdag 26 januari 2021 | Hoe vertaal je de strategie naar meetbaar resultaat?

De strategie is de sleutel die de deur naar succes kan openen. In de 4e sessie behandelen we stap voor stap hoe de strategie vertaald wordt naar: user stories, web & app UX development, contentmarketing, social mediamarketing en referralmarketing.

Dinsdag 9 februari 2021 | Hoe zet ik marketing automation in?

Eenmaal alles ingericht, is het tijd om bepaalde onderdelen van de funnel te automatiseren. Hiermee waarborgen we direct resultaat voor marketingcommunicatie en sales. Samengevat lopen we in deze sessie langs alle onderdelen van het model en lichten we de onderlinge verbanden uit.

Wat levert deze mastercourse je op?

Deze mastercourse biedt inzicht en hands-on praktische handvatten om met je team gezamenlijk een optimale customer journey te kunnen ontwikkelen. Tijdens de mastercourse delen we alle benodigde templates en online tools.

Voor wie is deze mastercourse bedoeld?

De mastercourse is bedoeld voor marketing- en/of communicatiemanagers die interne teams dan wel externe bureaus aansturen. Onder andere een basiskennis van online tools als Google Analytics en NIMA B-niveau zijn essentieel.

De mastercourse is niet geschikt als heroriëntering in het vakgebied.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Marco de Boer

    Marco de Boer

    Creative Director van Marketing & Advertising-bureau Bohemia

    Marco de Boer, begon 20 jaar geleden in de creatieve wereld. In zijn vroegere jaren, leefde hij als kunstenaar en verdiende hij zijn geld met schilderen. Vanaf het moment dat hij zijn eerste Apple computer kocht in 1995, heeft hij zichzelf opgeleid in grafische vormgeving, webdesign, programmeren, motion design en marketing. In de loop der jaren, ontdekte Marco dat de drive om zijn kennis en ervaring te delen in zijn DNA zit. Zo is er een werkomgeving onstaan bij Bohemia waarbij hij jonge creatieven helpt te leren en te groeien. Hij is ook de auteur van Big Brand Moments, een canvas voor marketingcommunicatie planning.

    Creative Director van Marketing & Advertising-bureau Bohemia

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X