september, 2018

LET OP: Dit event vindt plaats op meerdere data!

11sep17:3021:00Mastercourse: Social Selling (5 avonden)Leer jezelf als merk te positioneren en te verkopen! Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 995,– Normaal tarief € 1195,– inclusief diner!

Tijd

(Dinsdag) 17:30 - 21:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 995,–
Normaal tarief € 1195,–

inclusief diner!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Wat is het?

Voeg jij waarde toe aan je relaties? Verbind jij ongevraagd twee mensen uit je netwerk als je ervan overtuigd bent dat ze voor elkaar van toegevoegde waarde zijn? Durf jij 10% van je kennis weg te geven, om misschien die andere 90% te mogen factureren? Social selling is het creëren van een persoonlijk merk als salesprofessional, op basis van je autoriteit en expertise. Mensen doen zaken met mensen. Je kunt een klik bewerkstelligen door onderscheidend te acteren richting je (potentiële) klanten. Door je online activiteiten en attitude draai je het salesproces om van een Push naar een Pull; mensen raken geïnteresseerd in jouw kennis en kunde. En dat brengt resultaat! Je wordt top of mind of komt op de shortlist van je prospect. Leer alles over de B.E.S.T. Social Selling methodiek en de implementatie van Social Selling middels S.T.E.P.S.

De insights uit deze Mastercourse zijn gebaseerd op ervaringen bij tientallen bedrijven in binnen- en buitenland. De avonden worden gevuld met interactieve presentaties en praktische oefeningen waarbij LinkedIn, contentmarketing en – in mindere mate – Twitter centraal staan.

Programma

De classes vinden plaats op dinsdagavond van 18.00 tot 21.00 uur op de volgende data:

  •  11 september 2018 : Social Selling-strategie
    Wat is ‘social selling’? Hoe kan ik als salesprofessional gestructureerd met social selling aan de slag en hoe krijg ik mijn organisatie en/of collega’s mee? Deze vragen worden vanavond beantwoord door Richard van der Blom. Je leert over de 9 stappen die je kunt meenemen naar je organisatie en krijgt uitleg over het BEST-model (Brand, Establish, Support, Transaction)
  • 18 september 2018: Branding
    Het ontwikkelen en onderhouden van een sterke Personal Brand is van wezenlijk belang. Dit zal Jan Willem Alphenaar toelichten tijdens deze avond. Maar hoe creëer je zo’n personal brand op LinkedIn, op Twitter of met je content? Hoe zorg je ervoor dat mensen jou als autoriteit op je vakgebied gaan zien? Hoe zorg je ervoor dat jouw netwerk weet in welke situatie ze je moeten verbinden met je doelgroep?
  •  25 september 2018: Content
    Contentmarketing is de sleutel om bij een inkoper in beeld te komen. Maar hoe vind, beoordeel en cureer je content? Hoe ontwikkel je zelf content en presenteer je die in (con)verteerbare brokken? Deze avond gaan we aan de slag met content tools, en stel je een persoonlijke contentkalender op om jouw expertise onder de aandacht te brengen, daar waar jouw doelgroep zich bevindt. Martijn Holtes (MountainPeaks) zal hier alles over toelichten.
  • 02 oktober 2018: Social Selling in de praktijk
    Tijdens deze bijeenkomst deelt Roel Haanappel (UNIT4) zijn ervaringen over de implementatie van Social Selling in een internationale organisatie. Hoe creer je draagvlak bij de collega’s, hoe rol je een Social Selling programma uit en aan welke randvoorwaarden moet dat voldoen? Welke tools hebben zij gebruikt en hoe delen zij best practices? Een uitstekend voorbeeld van een succesvolle Social Selling implementatie die iedereen kan vertalen naar zijn eigen organisatie.
  •  09 oktober 2018: Social Selling routing
    Tijdens deze laatste bijeenkomst gaan we werken aan jouw persoonlijke actieplan ‘social selling’. Gebaseerd op jouw voorkeuren en manier van werken gaan we aan de slag met social selling tools en templates, zodat je er iedere dag zo efficiënt mogelijk mee aan de slag kunt. We installeren Sales Navigator (gratis versie), richten deze tool in naar jouw wensen en doelgroep en gaan meteen aan de slag. Tevens ontvang je een Social Selling actieplan dat inmiddels binnen veel organisaties gebruikt wordt met aantoonbare resultaten. Ook vanavond begeleidt Richard van der Blom jullie class.

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer.

Cijfers Social Selling

  • 95% van de inkopers reageert niet meer op koude telefonische acquisitie
  • 75% van de inkopers (B2B) baseert zijn of haar shortlist op online research en referentie
  • Bedrijven die ‘social selling’ strategisch inzetten behalen gemiddeld 50% meer leads
  • 70% van de inkopers (B2B) vindt waardevolle content een voorwaarde om zaken te doen
  • Sales professionals die aan ‘social selling’ doen, worden vier keer zo vaak geïntroduceerd door hun netwerk

Toekomstige events in deze event series

18 september 2018 17:3025 september 2018 17:302 oktober 2018 17:309 oktober 2018 17:30

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Jan Willem Alphenaar

    Jan Willem Alphenaar

    Keynote Speaker & Trainer, LinkedIn Expert bij Social Media Academy

    Vanuit de Social Media academy deelt Jan Willem zijn kennis op het gebied van online communicatie. Dit doet doet hij aan de ene kant met bloggen, schrijven van e-books en boeken, artikelen en columns. Aan de andere kant geeft hij presentaties, lezingen, gastcollege, workshop en masterclasses. De onderwerpen die hij o.a. behandeld heeft zijn: – Social Media (zaken doen met, onderwijs, algemeen) – LinkedIn – Branding (personal, corporate) – Onderwerpen op maat – Marketing en PR – Content Marketing

    Keynote Speaker & Trainer, LinkedIn Expert bij Social Media Academy

  • Martijn Holtes

    Martijn Holtes

    Specialist in Social Selling | Social Business | Online Marketing | Content Marketing

    Martijn geeft strategisch advies over de inzet van content om betere vindbaarheid en zichtbaarheid te creëren onder de doelgroep. Daarnaast geeft hij praktische ondersteuning bij de uitvoer van een online strategie (interim of op abonnementsbasis) en fungeert hij als sparringpartner voor alle online marketing en social media vraagstukken.

    Specialist in Social Selling | Social Business | Online Marketing | Content Marketing

  • Richard van der Blom

    Richard van der Blom

    Social Selling Trainer & LinkedIn Expert , Social Selling Manager

    Richard van der Blom, is Linkedin Expert en Social Media consultant, organisator van het 1e Linkedin Congres Benelux, auteur van ‘Social Media Management’ en partner bij Just Connecting BV. Richard is tijdens de workshop LinkedIn in maart 2017 beoordeeld met een 9.2! Reacties van deelnemers: enthousiast, veel energie, deskundig, helder en toepasbaar!

    Social Selling Trainer & LinkedIn Expert , Social Selling Manager

  • Roel Haanhappel

    Roel Haanhappel

    Global Head Digital Sales Enablement

    Roel is ooit begonnen als sales professional en zit nu alweer meer dan 25 jaar in het vak. In 2016 is hij uitgeroepen als ‘LinkedIn Most Engaged Marketeer’! Met zijn passie en drive voor marketing en sales in dit digitale tijdperk staat hij vooraan met het gebruik van nieuwe digitale programma’s om leads te genereren.

    Global Head Digital Sales Enablement

WordPress Themes
X
X
X