november, 2017

LET OP: Dit event vindt plaats op meerdere data!

21nov17:3021:00Mastercourse: Social Selling (5 avonden)Leer jezelf als merk te positioneren en te verkopen! Investering: NIMA Member € 995,– Normaal tarief € 1195,–

Tijd

(Dinsdag) 17:30 - 21:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 995,–
Normaal tarief € 1195,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

Event beschrijving

Wat is het?

Voeg jij waarde toe aan je relaties? Verbind jij ongevraagd twee mensen uit je netwerk als je ervan overtuigd bent dat ze voor elkaar van toegevoegde waarde zijn? Durf jij 10% van je kennis weg te geven, om misschien die andere 90% te mogen factureren? Social selling is het creëren van een persoonlijk merk als salesprofessional, op basis van je autoriteit en expertise. Mensen doen zaken met mensen. Je kunt een klik bewerkstelligen door onderscheidend te acteren richting je (potentiële) klanten. Door je online activiteiten en attitude draai je het salesproces om van een Push naar een Pull; mensen raken geïnteresseerd in jouw kennis en kunde. En dat brengt resultaat! Je wordt top of mind of komt op de shortlist van je prospect.

De insights uit deze Mastercourse zijn gebaseerd op ervaringen bij tientallen bedrijven in binnen- en buitenland. De avonden worden gevuld met interactieve presentaties en praktische oefeningen waarbij LinkedIn, contentmarketing en – in mindere mate – Twitter centraal staan.

Programma

De classes vinden plaats op dinsdagavond van 18.00 tot 21.00 uur op de volgende data:

  •  21 november 2017 : Social Selling-strategie
    Wat is ‘social selling’? Hoe kan ik als salesprofessional gestructureerd met social selling aan de slag en hoe krijg ik mijn organisatie en/of collega’s mee? Je leert over de 9 stappen die je kunt meenemen naar je organisatie en krijgt uitleg over het BEST-model (Brand, Establish, Support, Transaction)
  • 28 november 2017: Branding
    Het ontwikkelen en onderhouden van een sterke Personal Brand is van wezenlijk belang. Maar hoe creëer je zo’n personal brand op LinkedIn, op Twitter of met je content? Hoe zorg je ervoor dat mensen jou als autoriteit op je vakgebied gaan zien? Hoe zorg je ervoor dat jouw netwerk weet in welke situatie ze je moeten verbinden met je doelgroep?
  •  12 december 2017: Content
    Contentmarketing is de sleutel om bij een inkoper in beeld te komen. Maar hoe vind, beoordeel en cureer je content? Hoe ontwikkel je zelf content en presenteer je die in (con)verteerbare brokken?  Deze avond gaan we aan de slag met content tools, en stel je een persoonlijke contentkalender op om jouw expertise onder de aandacht te brengen, daar waar jouw doelgroep zich bevindt.
  • 16 januari 2018: Social Selling in de praktijk
    Met een sterk personal brand en waardevolle content in de aanslag, wordt het tijd om een doelgroep in kaart te brengen. Op welke platformen is je doelgroep actief en hoe vinden we die? Hoe kunnen we op een relevant moment contact leggen? Leer alles over manieren om via LinkedIn (Sales Navigator) leads op te volgen en afspraken te genereren. Ervaar hoe je Twitter kunt inzetten om je prospect ‘digitaal te omsingelen’. Maak ambassadeurs van de professionals in je netwerk.
  •  23 januari 2018: Social Selling routing
    Tijdens deze laatste bijeenkomst gaan we werken aan jouw persoonlijke actieplan ‘social selling’. Gebaseerd op jouw voorkeuren en manier van werken gaan we aan de slag met social selling tools en templates, zodat je er iedere dag zo efficiënt mogelijk mee aan de slag kunt. We stellen je KPI’s voor, zodat je je eigen voortgang kunt meten en geven antwoord op alle resterende vragen over social selling.

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer

Cijfers Social Selling

  • 95% van de inkopers reageert niet meer op koude telefonische acquisitie
  • 75% van de inkopers (B2B) baseert zijn of haar shortlist op online research en referentie
  • Bedrijven die ‘social selling’ strategisch inzetten behalen gemiddeld 50% meer leads
  • 70% van de inkopers (B2B) vindt waardevolle content een voorwaarde om zaken te doen
  • Sales professionals die aan ‘social selling’ doen, worden vier keer zo vaak geïntroduceerd door hun netwerk

Toekomstige events in deze event series

28 november 2017 17:3012 december 2017 17:3016 januari 2018 17:3023 januari 2018 17:30

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Jan Willem Alphenaar

    Jan Willem Alphenaar

    Keynote Speaker & Trainer, LinkedIn Expert bij Social Media Academy

    Vanuit de Social Media academy deelt Jan Willem zijn kennis op het gebied van online communicatie. Dit doet doet hij aan de ene kant met bloggen, schrijven van e-books en boeken, artikelen en columns. Aan de andere kant geeft hij presentaties, lezingen, gastcollege, workshop en masterclasses. De onderwerpen die hij o.a. behandeld heeft zijn: – Social Media (zaken doen met, onderwijs, algemeen) – LinkedIn – Branding (personal, corporate) – Onderwerpen op maat – Marketing en PR – Content Marketing

    Keynote Speaker & Trainer, LinkedIn Expert bij Social Media Academy

  • Martijn Holtes

    Martijn Holtes

    Specialist in Social Selling | Social Business | Online Marketing | Content Marketing

    Martijn geeft strategisch advies over de inzet van content om betere vindbaarheid en zichtbaarheid te creëren onder de doelgroep. Daarnaast geeft hij praktische ondersteuning bij de uitvoer van een online strategie (interim of op abonnementsbasis) en fungeert hij als sparringpartner voor alle online marketing en social media vraagstukken.

    Specialist in Social Selling | Social Business | Online Marketing | Content Marketing

  • Richard van der Blom

    Richard van der Blom

    Social Selling Trainer & LinkedIn Expert , Social Selling Manager

    Richard van der Blom, is Linkedin Expert en Social Media consultant, organisator van het 1e Linkedin Congres Benelux, auteur van ‘Social Media Management’ en partner bij Just Connecting BV. Richard is tijdens de workshop LinkedIn in maart 2017 beoordeeld met een 9.2! Reacties van deelnemers: enthousiast, veel energie, deskundig, helder en toepasbaar!

    Social Selling Trainer & LinkedIn Expert , Social Selling Manager

WordPress Themes
X
X
X