april, 2018

12apr18:0021:30UitgelichtMeet-up: Nederlands Dans TheaterEen unieke Meet-Up voor Young Professionals bij het Nederlands Dans Theater in Den Haag! Schrijf je snel in! Investering: NIMA YP Member € 0,– Normaal tarief € 49,– (overige NIMA leden en niet-leden)

Tijd

(Donderdag) 18:00 - 21:30

Locatie

Zuiderstrandtheater

Houtrustweg 505, 2583 WB Den Haag

Investering

NIMA YP Member € 0,–
Normaal tarief € 49,– (overige NIMA leden en niet-leden)

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word NIMA Young Professional member en ga gratis naar dit event!

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

NIMA Young Professionals Meet-Up: “Marketing in de culturele sector”
Een unieke kijk voor én achter de schermen bij het Nederlands Dans Theater!

Marketing in de culturele sector wordt steeds belangrijker. Subsidies van de overheid nemen af en bezoekers krijgen meer behoefte aan een persoonlijke benadering, zoals ze dat ook bij commerciële organisaties gewend zijn. Culturele instellingen investeren daarom steeds meer in marketing. En met succes, want afgelopen jaar kwamen verschillende musea en theaters in het nieuws door hun creatieve marketingtactieken.

Tijdens deze Meet-Up vertelt Claudia Laenen, marketing en communicatie manager bij het Nederlands Dans Theater, ons alle ins en outs op het gebied van ‘cultuurmarketing’. Welke trends en ontwikkelingen ziet zij en wat kunnen we hiervan leren? Hoe vermarkt je bijvoorbeeld een product wat niet ontwikkelt wordt op basis van klantinzichten, maar door inspiratie van een kunstenaar of choreograaf?

Een manier waarop het theater marketing bedrijft is door samen te werken met commerciële organisaties, zoals Renault, Samsung, NRC en ABN AMRO. Die samenwerkingen gaan tegenwoordig veel verder dan traditionele sponsorships. Het gaat écht om het vinden en versterken van inhoudelijke raakvlakken, om zo samen commerciële doelstellingen te bereiken.
Aan de hand van een recente case in samenwerking met een commerciële organisatie gaan we in discussie over partnerships. Na deze interactieve sessie krijg je als bezoeker gratis toegang tot de dansvoorstelling ‘Sum Thoughts’, die plaatsvindt in het Zuiderstrandtheater.

Kortom, een unieke avond die bestaat uit een mix van interactie, inspiratie en entertainment. Hier wil je bij zijn! Zorg dat je je snel inschrijft, want er zijn maar 25 plekken beschikbaar!

PROGRAMMA MEET-UP CULTUURMARKETING

17.30-18.00       Binnenkomst met hapje en drankje in het Zuiderstrandtheater

18.00-18.30       Presentatie  ‘Marketing in de culturele sector’ & toelichting case door Claudia Laenen en Lex van Bakel van het Media Content Bureau.

18.30-19.30:      Brainstormsessie over mogelijke partnerships tussen Nederlands Dans Theater en commerciële organisaties

20.00                  Aanvang voorstelling ‘Sum Thoughts’

22:00                  Afsluitende borrel

VOOR WIE IS HET
Tijdens deze meet-up kunnen young professionals (25-35 jaar) in de marketing of communicatie ontdekken hoe commerciële organisaties en culturele instellingen elkaar op marketinggebied versterken.

Sprekers voor dit event

  • Claudia Laenen

    Claudia Laenen

    Marketing en Communicatie bij NDT

    Marketing en Communicatie bij NDT

WordPress Themes
nima.nl maakt gebruik van cookies. NIMA gebruikt cookies (en andere technieken) en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om de dienstverlening te verbeteren.
X
X
X