november, 2017

21nov14:3018:30MOA/NIMA Education Day: Data, het nieuwe goud, heeft ook zo zijn beperkingen

Tijd

(Dinsdag) 14:30 - 18:30

Event beschrijving

Wat kan er met data en wat mag er met data?’

Om een Europese regelgeving te creëren voor de bescherming van persoonsgegevens is een nieuwe Europese privacyverordening aangenomen: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ofwel General Data Protection Regulation (GDPR). De GDPR zal naar verwachting op 25 mei 2018 van kracht worden. Maar wat betekent dat voor ons vakgebied?

Op dinsdag 21 november krijg je precies te horen wat deze nieuwe wetgeving inhoudt, maar tevens vanuit verschillende invalshoeken, wat dit betekent voor het vakgebeid Insights & analytics. Deze education Day wordt gehost door KLM op het hoofdkantoor in Amstelveen.

Kosten:

MOA en NIMA leden: GRATIS

NIET leden: € 75,- ex BTW

inschrijven2
General Data Protection Regulation GDPR

Laat je inspireren door

Alexander Singewald  – Legal Counsel Data Protection and Legal Data Strategy

Het geluk in uw leven hangt af van de aard uwer gedachten. (Marcus Aurelius, Romeins Keizer 121-180) Dus een goed begrip van de nieuwe privacyregels, maakt u gelukkiger!

AlexandersingewaldIn deze bijdrage aan de Educational day staan de nieuwe privacy regels die vanaf 25 mei 2018 in werking zullen treden centraal. Gaan de regels voor statistisch onderzoek wijzigen in 2018? En welke regels zijn van toepassing op analytics onderzoek (onderzoek waarbij niet kan worden gegarandeerd dat er anoniem wordt gerapporteerd). Wanneer speelt het vraagstuk van verenigbaar gebruik en wanneer is de onderzoeksorganisatie een Verwerkingverantwoordelijke (huidige Verantwoordelijke) en wanneer Verwerker (huidige bewerker). Verder wat zijn de gevolgen van de nieuwe rechten van betrokkenen, zoals het recht op vergetelheid en ‘het recht op dataportabiliteit’.

En voel u een stuk gelukkiger na afloop!

Marc TollensMarc Tollens – Digital Analytics Manager @ KLM

De impact van GDPR, een kijkje achter de schermen bij KLM
Bij KLM staat de klantervaring centraal en digitalisering en de daarmee te verkrijgen data is een key enabler van het leveren van een goede klantervaring. De juiste balans vinden tussen het gebruik van klantdata om een betere ervaring te leveren en het bewaken van de privacy van dezelfde klant, is enorm lastig. Het is al complex zonder regelgeving zoals GDPR, laat staan met. Hoe raakt GDPR onze data activiteiten en hoe gaan we er mee om bij KLM?

Adriaan Ackers – Founder @ Totta Datalab

AdriaanAckersDe walvis en de grutto. AI en de voorspelbare klant

De toename aan data van en over onze klanten en de grote rekenkracht van onze computersystemen maakt het mogelijk om met complexe statistische modellen het gedrag van de klant op individueel niveau te voorspellen. Erg nuttig voor het uitzetten van retentie-acties, het selecteren voor een cross-sell mailing of het richting geven aan het fraude-opsporingsteam. Niet voor niets wordt Big Data in combinatie met ai genoemd als de motor van economische groei. Maar gaat de GDPR roet in dit mooie marketinggerecht gooien? De GDPR stelt strenge eisen en voorwaarden aan het gebruik van persoonsgegevens en verbiedt het profileren van je klanten in bepaalde omstandigheden. Is dit het einde van het AI-sprookje in de marketing? Aan de hand van voorbeelden uit de praktijk van Totta Data Lab bespreek ik de regels en het spel.

Programma

14.30 uur Inloop + koffie & thee
15.00 uur Opening door Alexander Singewald
15.05 uur Begrip van de nieuwe privacyregels maakt u gelukkiger door Alexander Singewald
15.45 uur De impact van GDPR, een kijkje achter de schermen bij KLM door Marc Tollens
16.25 uur PAUZE
16.45 uur De walvis en de  grutto. AI en de voorspelbare klant door Adriaan Ackers
17.25 uur Afsluiting
17.30 uur Borrel
18.30 uur EINDE borrel

Waar?

klm head office amstelveen netherlands photo thanks to flickr karenka
KLM
Amsterdamseweg 55
1182 GP Amstelveen

WordPress Themes
X
X
X