maart, 2021
Tijd
(Vrijdag) 09:30 - 17:00
Locatie
NBC congrescentrum
Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein
Investering
NIMA Member € 500 (excl. btw)
Normaal tarief € 700 (excl. btw)
Inclusief lesmateriaal.
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Bijna 90% van de Nederlanders vindt het belangrijk dat bedrijven een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mensen. Om relevant te blijven als merk,
Event beschrijving
Bijna 90% van de Nederlanders vindt het belangrijk dat bedrijven een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij, het milieu en het welzijn van mensen. Om relevant te blijven als merk, moet je opvallen en jezelf onderscheiden. Je moet ergens in geloven, ervoor uitkomen en je hier vervolgens aan vasthouden. Uit onderzoek blijkt dat dit soort merken 133% beter presteren dan andere merken. Alle reden dus om je als merk aantrekkelijk te maken en vanuit purpose te positioneren.
Verleidelijke merken hebben een uniek verhaal waarmee zij mensen aantrekken en triggeren. Hoe beter een merk de drijfveren van de klant aanspreekt, hoe verleidelijker het merk is. Het merk voelt goed, wat zich uit in hogere merkvoorkeur en wat verleidt tot koopgedrag. De wetenschappelijk erkende methode “23plusone” haalt op speelse en laagdrempelige wijze deze emotionele drijfveren van mensen naar boven. De methode gaat uit van 24 universele drijfveren die aan de basis staan van gevoelens en menselijk gedrag.
Merkverleiding
Deze 2-delige workshop is interactief en vernieuwend. Je maakt kennis met de 23plusone-methode en leert hoe je een merk veel verleidelijker kan maken. Spelenderwijs gaan we grenzen verleggen. Je gaat aan de slag met merkverleiding (emotive branding) en leert hoe je mengregels gebruikt om een aantrekkelijk merk te creëren. Ook gaan we in groepjes aan de slag met verschillende bekende en minder bekende merken als: Hema, Blokker, de Bijenkorf, Natuurmonumenten, Nespresso, Pickwick, Patagonia en Swipeguide.
Programma
Deze workshop is interactief en vernieuwend. Spelenderwijs gaan we grenzen verleggen. Je maakt kennis met de 23plusone-methode en leert hoe je een merk veel verleidelijker kan maken. Je gaat aan de slag met merkverleiding (emotive branding) en leert hoe je mengregels gebruikt om een aantrekkelijk merk te creëren. Ook gaan we in groepjes aan de slag met verschillende bekende en minder bekende merken als: Hema, Blokker, de Bijenkorf, Natuurmonumenten, Nespresso, Pickwick, Patagonia en Swipeguide.
Wat levert de Workshop Brand Appeal je op?
Aan het einde van de workshop:
- heb je de tools om een verleidelijk merk te creëren;
- weet je hoe je gebruik maakt van de 23plusone-methode;
- heb je inzicht in de verbinding en dialoog over collectieve drijfveren, verhalen en purpose
- weet je hoe je de hele organisatie bij het proces betrekt;
- heb je ontdekt waarom positieve gevoelens, verbondenheid en positief gedrag onstaan wanneer je mensen in het volle spectrum van hun emotionele repertoire raakt;
- heb je praktische tips, do’s en don’ts;
- en ga je naar huis met je eigen 23plusone kaartenset.
Voor wie is deze workshop bedoeld?
Deze workshop is bedoeld voor marketeers en managers met een hbo- werk- en -denkniveau.
AANTAL PE PUNTEN
Geldt alleen voor: Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals, Senior Digital Professionals en NIMA Qualified Lecturers
Organisator
NIMA
Sprekers voor dit event
-
Carmen Phillips
Carmen Phillips
Founder van On Purpose Management
Carmen Phillips inspireert mensen om keuzes te maken en resultaten na te streven waarmee ze meer voldoening en werkplezier kunnen beleven. Carmen is van oorsprong Brits, heeft 20+ jaar ervaring als leidinggevende, is verbonden aan Beeckestijn Business School en NIMA en woont met haar gezin in Haarlem.
Founder van On Purpose Management