Workshop Brand Appeal - Hoe mix ik een verleidelijk merk? (fysiek & online in 2 sessies)

december, 2020

01dec13:3016:00Workshop: Brand Appeal - Hoe mix ik een verleidelijk merk? (fysiek en online in 2 sessies)Maak jouw merk nog aantrekkelijker met 23plusone !inschrijfperiode gesloten!Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500 (excl. btw) Normaal tarief € 700 (excl. btw)

Inclusief lesmateriaal.

Tijd

(Dinsdag) 13:30 - 16:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 500 (excl. btw)
Normaal tarief € 700 (excl. btw)

Inclusief lesmateriaal.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Kopen is steeds meer een politieke actie: 55% van de consumenten gelooft dat merken meer impact hebben dan de overheid. Dat wijst recent onderzoek uit. Bijna 7/8 van de Nederlanders vindt het belangrijk dat bedrijven een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij, milieu en het welzijn van mensen. Tegelijkertijd blijkt uit het jaarlijkse HAVAS-onderzoek dat deze merken 133% beter presteren dan anderen. Dit is volgens Mark Ritson echter geen garantie. Hij geeft aan dat merken dolgraag vanuit purpose willen positioneren, maar vaak niet kunnen leveren. Dus hoe blijf je als merk relevant en zorg je dat je er over een paar jaar nog toedoet? Je moet als merk opvallen en jezelf onderscheiden, ergens in geloven, ervoor uitkomen en je hier vervolgens aan vasthouden, zegt Shaun Smith.

Vraag iemand waarom hij een ‘Daily Paper’ trui draagt en hij antwoordt: ‘omdat het goed zit en de kwaliteit mooi is’. Waarom draag je hardloopschoenen van Nike? ‘Omdat ze heel goed passen, er gaaf uitzien en mijn enkels goed steunen als ik hardloop.’Vreemd toch eigenlijk dat als je iemand vraagt waarom zij van een bepaald merk houden dat zij vrij snel functionele eigenschappen noemen? Onderzoek toont aan dat hoewel we denken dat de keuze die we maken sterk afhankelijk is van eigenschappen en voordelen, het allemaal op 1 ding neerkomt: hoe voel ik me hierbij?

Merkverleiding

Merkverleiding komt uit de koker van Kim Cramer en Alexander Koene. Zij toonden met een wetenschappelijk onderzoek de relatie aan tussen fundamentele belangen, aantrekkelijke merken en gelukkige mensen. Dit onderzoek heeft geleid tot een methode bekend onder de naam 23plusone, waarmee op speelse en laagdrempelige wijze emotionele drijfveren van mensen naar boven worden gehaald. Het gaat uit van 24 universele drijfveren die aan de basis staan van gevoelens en menselijk gedrag. Hoe beter een merk de drijfveren aanspreekt, hoe beter het merk voelt en hoe verleidelijker het merk is. Het maakt ons gelukkig!

Verleidelijke merken hebben een uniek verhaal waarmee zij mensen dichtbij brengen en triggeren. Een verhaal dat authentiek en sterk genoeg is om gedrag en communicatie zowel buiten als binnen te sturen; een echt noorden. Het merk voelt goed, wat zich uit in hogere merkvoorkeur en het werkgeversmerk versterkt. Het is ook beter bestand tegen concurrentie en verleidt tot koopgedrag.

Programma

Deze workshop is interactief en vernieuwend. Spelenderwijs gaan we grenzen verleggen. Je maakt kennis met de 23plusone-methode en leert hoe je een merk veel verleidelijker kan maken. Je gaat aan de slag met merkverleiding (emotive branding) en leert hoe je mengregels gebruikt om een aantrekkelijk merk te creëren. Ook gaan we in groepjes aan de slag met verschillende bekende en minder bekende merken als: Hema, Blokker, de Bijenkorf, Natuurmonumenten, Nespresso, Pickwick, Patagonia en Swipeguide.

Data & tijden

  • Sessie 1 / programma deel 1 (fysiek in Amsterdam)
    • Datum: dinsdag 1 december 2020 
    • Tijdstip: 13:00 – 16:00 uur
  • Sessie 2 / programma deel 2 (online via Teams)
    • Datum: dinsdag 8 december 2020
    • Tijdstip: 13:00 – 16:00 uur

Wat levert de Workshop Brand Appeal je op?

Aan het einde van de workshop:

  • heb je de tools om een verleidelijk merk te creëren
  • weet je hoe je gebruik kunt maken van de 23plusone-methode
  • heb je inzicht in de verbinding en dialoog over collectieve drijfveren, verhalen en purpose
  • weet je hoe je de hele organisatie bij het proces betrekt
  • heb je ontdekt waarom positieve gevoelens, verbondenheid en positief gedrag onstaan als je mensen in het volle spectrum van hun emotionele repertoire raakt
  • heb je praktische tips, do’s en don’ts
  • en ga je naar huis met je eigen 23plusone kaartenset

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Deze workshop is bedoeld voor marketeers en managers met een hbo- werk- en -denkniveau.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Carmen Phillips

    Carmen Phillips

    Founder van On Purpose Management

    Carmen Phillips inspireert mensen om keuzes te maken en resultaten na te streven waarmee ze meer voldoening en werkplezier kunnen beleven. Carmen is van oorsprong Brits, heeft 20+ jaar ervaring als leidinggevende, is verbonden aan Beeckestijn Business School en NIMA en woont met haar gezin in Haarlem.

    Founder van On Purpose Management

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X