NIEUW bij NIMA! Workshop: Inbound Marketing & Marketing Automation

januari, 2020

23jan09:3017:00UitgelichtNIEUW! Workshop: Inbound Marketing & Marketing AutomationDe Workshop Inbound Marketing & Marketing Automation leert je hoe je klanten aan kunt trekken door kennis te delen. De meeste koopprocessen beginnen tegenwoordig immers bij Google.Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500 (excl. btw) Normaal tarief € 700 (excl. btw) Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg

Tijd

(Donderdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 500 (excl. btw)

Normaal tarief € 700 (excl. btw)

Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

De Workshop Inbound Marketing & Marketing Automation leert je hoe je klanten aan kunt trekken door kennis te delen. De meeste koopprocessen beginnen tegenwoordig immers bij Google. De workshop gaat vanuit theorie naar praktijk, het bevat naast theorie en cases ook voldoende oefening voor de aanwezigen.

Wat houdt de workshop in?

Het programma omvat 1 dag:

Dagdeel 1: Inbound Marketing
Tijdens dit dagdeel komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • introductie inbound marketing
  • ‘thought leadership’: hoe te bereiken?
  • contentmarketing: theorie en praktijk
  • bloggen: theorie en praktijk (oefening)
  • social mediamarketing: theorie en praktijk
  • de inbound marketingkalender: concreet aan de slag

Dagdeel 2: Marketing Automation
Gedurende het 2e dagdeel gaan we aan de slag met marketing automation, dat omvat de volgende onderwerpen:

  • introductie marketing automation
  • strategie, features & functions
  • buyer persona’s en de buyer journey
  • lead nurturing & lead scoring
  • samenwerking tussen marketing en sales
  • GDPR-wetgeving (AVG)
  • hoe verloopt de implementatie?
  • business case opstellen

Je gaat naar huis met het besef wat inbound marketing & marketing automation toe kan voegen aan je ‘gereedschapskist’.

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Deze workshop is niet alleen voor gevorderde marketeers, maar basiskennis van marketing (NIMA A) is noodzakelijk om deze workshop goed te kunnen volgen.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Edwin Vlems RM

    Edwin Vlems RM

    Marketing Manager, MCB

    Edwin Vlems RM helpt bedrijven met inbound marketing en inbound recruitment: het online plaatsen van de kennis van het bedrijf en de medewerkers laten werken als magneet voor klanten en nieuwe medewerkers. Als marketing manager van metaalgroothandel MCB kent hij de praktijk. Hij spreekt en schrijft over inbound marketing en recruitment, contentmarketing, employee advocacy en social media. Je kunt hem volgen op @evlems, vinden op http://edwin.vlems.nl en mailen via edwin@vlems.nl.

    Marketing Manager, MCB

  • Marten Hoekstra

    Marten Hoekstra

    Marketing Automation Consultant

    Ervaren online marketeer met een sterke technische en analytische achtergrond. Niet alleen creatief maar ook actief in het zien van kansen en deze benutten. Focus op B2B online marketing en leadgeneratie, inbound marketing, contentmarketing en marketing automation. Attract, Convert en Maintain vanuit een gefundeerde strategie en inzicht in de klant en klantreis. Attract: Inzet van sociale media is cruciaal voor B2B inbound marketing. Aangevuld met een sterke SEO positie waarbij de openingen opgevuld worden door SEA staat er een solide basis voor het aantrekken van relevant bezoek. Relevante content op het juiste moment, aan de juiste persoon in het juiste format. Bouwen aan thought leadership, wat meer is dan een whitepaper schrijven en een blog starten. Convert: Optimalisatie van de lead/aankoopfunnel, landingspagina's en (e-commerce) formulieren op basis van data en experience. Hands-on ervaring met uiteenlopende tools die dit proces ondersteunen. Inzet van drip campagnes bij leadnurturing/leadmanagement trajecten. Ervaring met marketing automation software (Act-On, Mautic, Hatchbuck en Eloqua). Inzet reviews, testimonials, NPS, Case studies is key in het convert traject. Maintain: Flip the Funnel! Optimalisatie bestaande online klantprocessen (Mijn Omgeving) en klantonderzoek. Inzet e-mail marketing voor behoud en klantonderzoek om als organisatie van je klant te leren en samen te groeien.

    Marketing Automation Consultant

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X