januari, 2019

08jan00:0023:59NIMA A1 | Marketing Examen | 8 januari 2019Marketing basisbeginselen voor Marketing MedewerkerSchrijf je hier in! Investering: Tarief € 275,00

Tijd

(Dinsdag) 00:00 - 23:59

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

Tarief € 275,00

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je hier in!

Event beschrijving

Inschrijven mogelijk tot 11 december 2018

NIMA A1 Marketing Examen toetst je marketingkennis

Het gedrag van mensen verandert constant. Daarom is het belangrijk dat de marketing strategie daarop wordt aangepast. Zo zie je bijvoorbeeld dat online oriëntatie steeds aantrekkelijker wordt. Steeds meer mensen maken gebruik van online aankopen. Maar offline marketing is net zo belangrijk. Denk hierbij aan persoonlijk contact en interactie. Het NIMA A1 Marketing Examen toetst je kennis, vaardigheden en competenties om op uitvoerend niveau om aan de slag te kunnen binnen het marketing vakgebied. Verschillende onderwerpen die hierbij aan bod komen consumentenmarketing (b-to-c), handelsmarketing (trade marketing), business to business (b-to-b), relatiemarketing en direct marketing. Ook het beschrijven van het vakgebied marketing komt terug in dit NIMA A1 marketing examen. Dit gebeurt onder andere aan de hand van de volgende begrippen: missie, visie, strategie, core business, marketingmix, doelgroepen, doelstellingen en ondernemingsplan.

NIMA niveau

Het NIMA A Diploma staat gelijk aan HBO Propedeuse niveau en EQF level 4.
Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA A Marketing Diploma vormt hiermee de basis voor een functie als marketing medewerker.

Als marketing medewerker zijn dit je belangrijkste kerntaken:

  • Assisteren van de marketing manager;
  • Betrokken bij de marketingplanning;
  • Betrokken bij commerciële activiteiten;
  • Beheren van informatie en data;
  • Onderhouden van contacten en relaties;
  • Uitvoeren marktonderzoek;
  • Organiseren evenementen.

Examen

Het NIMA A1 Marketing Examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen. Je hebt 90 minuten de tijd om deze 45 meerkeuzevragen te beantwoorden.

De onderdelen die aan bod komen in het NIMA A1 Marketing Examen zijn:

  • Basisbegrippen Marketing
  • Grondslagen van de marketingplanning
  • Marktbegrippen
  • Afnemersgedrag: consumentengedrag
  • Marktonderzoek
  • Marketingstrategie
  • Product/dienstenbeleid
  • Productclassificaties
  • Merkbeleid
  • Prijsbeleid
  • Distributiebeleid
  • Communicatiebeleid
  • Detailhandelsmarketing
  • Online marketing.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA Exameneisen.

Praktische informatie

Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

WordPress Themes
X
X
X