juni, 2019

18jun00:0023:59NIMA B1 | Marketing schriftelijk examen 18 juni 2019 (let op: o.b.v. nieuwe exameneisen per 2019)Marketingexamen ter voorbereiding op de functie van strategisch marketeerSchrijf je snel in! Investering: Tarief € 425,00 Till the event close!

Tijd

(Dinsdag) 00:00 - 23:59

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

Tarief € 425,00

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Let op: vanaf 1 januari 2019 zijn er nieuwe exameneisen van kracht voor NIMA Marketing
Om aansluiting te houden met de ontwikkelingen van een vakgebied worden NIMA Exameneisen om de drie jaar geactualiseerd. Voor kandidaten en eventuele herkansers die volgens de oude exameneisen op de NIMA Marketing examens zijn voorbereid, hanteren wij een overgangstermijn. Het is tot en met juni 2019 mogelijk om een examen volgens de oude exameneisen af te nemen. Daarna worden de NIMA Marketing examens uitsluitend volgens de nieuwe exameneisen aangeboden.

Schrijf je dus in voor het juiste examen via ons examenoverzicht.

 

Inschrijven mogelijk tot 21 mei 2019.

NIMA B1 Examen | Marketing 

Heb jij de ambitie om Marketing Manager op te worden? Met een NIMA B Diploma kan dat! Het NIMA B Diploma bestaat uit 2 modules: B1 en B2. Het NIMA B1 Examen is een schriftelijk examen. Het NIMA B2 Examen is het vervolg op de NIMA B1 module.

NIMA niveau

Het NIMA B diploma staat gelijk aan HBO niveau met werkervaring en EQF level 6. Het NIMA B Diploma vormt  de basis voor een functie als strategisch marketeer. Meer informatie over het niveau vind je hier.

Examen

De NIMA B1 module Marketing (totale tijdsduur 180 minuten) bestaat uit een praktijksituatie in de vorm van een case met bijbehorende open vragen. Je wordt getoetst op inzicht en vaardigheden om op basis van de resultaten van een externe en interne analyse van een onderneming, de strategische issues en kernproblematiek vast te stellen. Vervolgens dient de kandidaat de waardepropositie en de strategische doelstelling(en) te bepalen, op basis waarvan hij strategische opties ontwikkelt en/of beoordeelt. Uit de opties moet je een verantwoorde keuze maken.

Het proces omvat de onderstaande zeven stappen:
1. De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
2. Analyse van de externe omgeving
3. Inzicht in gedrag van organisaties
4. Analyse interne omgeving
5. Van SWOT-analyse tot centraal probleem
6. Van centraal probleem naar opties: het formuleren van nieuw strategisch beleid
7. Segmentatie, targeting en positionering
8. Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan

Praktische informatie

Exameninhoud

In de exameneisen en literatuurlijst staan de leerdoelen omschreven die je moet beheersen en waarop je getoetst wordt.

Het behoort tot de mogelijkheden het plan en/of het examen in het Engels te doen. Wanneer je hiervan gebruik wilt maken, stuur ons een email bij inschrijving voor het examen. Het mondelinge examen, module B2, zal echter wel in de Nederlandse taal worden afgenomen.

 

Locatie

Circa twee weken voor het examen wordt de definitieve locatie bekend gemaakt in de examenoproep die per email wordt verzonden. Het schriftelijk NIMA B1 Examen wordt over het algemeen gehouden in de omgeving van Amsterdam Zuidoost.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

 

Organisator

NIMA

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X