november, 2019

NIMA B1 | Marketing Examen (let op: dit examen wordt per 1-5-2019 digitaal afgenomen)Inschrijven hele jaar door mogelijkSchrijf je snel in! Investering: Tarief € 425,00

Tijd

Het hele jaar (2019)

Investering

Tarief € 425,00

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Inschrijven hele jaar door mogelijk (het examen is nu te boeken voor een moment vanaf 1 mei 2019)

Per 1 mei is het NIMA B1 Marketing examen een digitaal examen. Hiermee komt het schriftelijke examenmoment te vervallen. Dit betekent dat je het examen op één van de 20 locaties in Nederland af kunt nemen op een gewenste datum en tijd.  Onder Praktische informatie lees je hier meer over.

NIMA B1 Examen | Marketing

Heb jij de ambitie om Marketing Manager op te worden? Met een NIMA B Diploma kan dat! Het NIMA B Diploma bestaat uit 2 modules: B1 en B2. Het NIMA B1 Examen is een schriftelijk examen. Het NIMA B2 Examen is het vervolg op de NIMA B1 module.

NIMA niveau

Het NIMA B diploma is vergelijkbaar met HBO niveau met werkervaring en EQF level 6. Het NIMA B Diploma vormt  de basis voor een functie als strategisch marketeer. Meer informatie over het niveau vind je hier.

Examen

De NIMA B1 module Marketing (totale tijdsduur 180 minuten) bestaat uit een praktijksituatie in de vorm van een case met bijbehorende open vragen. Je wordt getoetst op inzicht en vaardigheden om op basis van de resultaten van een externe en interne analyse van een onderneming, de strategische issues en kernproblematiek vast te stellen. Vervolgens dient de kandidaat de waardepropositie en de strategische doelstelling(en) te bepalen, op basis waarvan hij strategische opties ontwikkelt en/of beoordeelt. Uit de opties moet je een verantwoorde keuze maken.

Het proces omvat de onderstaande zeven stappen:
1. De ondernemingsstrategie en het marketingplanningsproces
2. Analyse van de externe omgeving
3. Inzicht in gedrag van organisaties
4. Analyse interne omgeving
5. Van SWOT-analyse tot centraal probleem
6. Van centraal probleem naar opties: het formuleren van nieuw strategisch beleid
7. Segmentatie, targeting en positionering
8. Van strategisch beleid naar operationeel marketingplan

Praktische informatie

Toegangscode

Om dit NIMA examen te boeken, heb je een Toegangscode nodig. Deze code heb je via jouw opleider of via NIMA ontvangen. Heb je nog geen toegangscode ontvangen? Neem dan eerst contact op met jouw opleider.

Locatie

NIMA biedt dit examen digitaal aan. Dit examen kun je elke werkdag doen. Bij de inschrijving kies je de gewenste examendatum en -plaats bij één van de locaties waar NIMA Examens worden afgenomen. Op de website van Lamark vind je een overzicht van de locaties.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.

Examentijdverlenging en/of aanpassing nodig?

Heb je extra tijd of een aanpassing nodig voor het examen? Dan gaat inschrijven voor het examen per mail.

Stuur een mail naar examens@nima.nl. Geef in deze mail aan voor welk examen jij je wilt inschrijven en stuur een bewijs (dokters- of dyslexieverklaring) mee. Je kunt ook een voorkeursdatum, -tijdstip en locatie aangeven voor deze inschrijving. Deze zijn nog onder voorbehoud vanwege de aanvraag voor een examentijdverlenging en/of aanpassing.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA Diploma-uitreiking.

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X