oktober, 2018

30okt00:0023:59NIMA/MOA B2 | Customer Insight Management Examen vanaf 30 oktober 2018Marketingexamen ter voorbereiding op de functie Marketing ManagerSchrijf je snel in! Investering: Tarief €525,00

Tijd

(Dinsdag) 00:00 - 23:59

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

Tarief €525,00

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Inschrijven mogelijk tot 2 oktober 2018

NIMA B2 Customer Insight Management Examen

Heb jij de ambitie om Marketing Manager te worden? Met een NIMA B Customer Insight Management Diploma kan dat. Dit diploma bestaat uit 2 modules: NIMA B1 en B2. Het NIMA B2 Customer Insight Management Examen toetst je digitale marketing kennis, vaardigheden en competenties die nodig zijn om op marketingmanagement niveau (inrichten en richten) te functioneren. De NIMA B2 Customer Insight Management module bouwt voort op de NIMA B1 Marketing module. Hierbij wordt er vanuit gegaan dat je de leerstof van NIMA B1 Marketing kent.

NIMA niveau

Het NIMA B diploma staat gelijk aan HBO niveau met werkervaring en EQF level 6. Het NIMA B Customer Insight Management diploma vormt  de basis voor een functie als Customer Insight Manager, marketing manager, productmanager, brandmanager, maar ook als marktonderzoeker of accountmanager.

Kenmerken van een Customer Insight Manager zijn:

  • Je opereert op managementniveau;
  • Je bent in staat om de implementatiemogelijkheden van Customer Insight Management voor de organisatie te kunnen
    bepalen en tegelijkertijd de bedrijfskundige implicaties kunnen vaststellen die met deze
    implementatie gepaard gaan;
  • Je hebt kennis van marketing, sales, ICT, communicatie, market research en financiën;
  • Samen met het managementteam ben je in staat een visie ten aanzien van klantgericht ondernemen voor de organisatie te ontwikkelen, deze in strategisch en tactisch beleid om te zetten en te verwoorden;
  • Je bent in staat om de implementatiemogelijkheden van Customer Insight Management voor de organisatie te kunnen bepalen en tegelijkertijd de bedrijfskundige implicaties kunnen vaststellen die met deze implementatie gepaard gaan.

Examen

Het NIMA B2 Customer Insight Management Examen bestaat uit het schrijven van een operationeel marketingplan. De paper heeft een omvang van minimaal 3.500 tot maximaal 7.000 woorden, eventueel aangevuld met bijlagen.
Vervolgens presenteer je jouw operationeel marketingplan aan twee NIMA Examinatoren, en volgt een interview met jou als examenkandidaat. Het mondelinge NIMA B2 Customer Insight Management Examen duurt 60 minuten. Door dit mondelinge examen krijgen wij inzicht in jouw competenties en het niveau van je competentie(s). Tevens toetsen we of je in staat bent het ingeleverde operationele plan in een breder perspectief te plaatsen.

De richtlijn voor de totale tijdsbelasting van de NIMA B2 module is ongeveer 160 uur.

Het plan kun je tot en met 2 oktober 2018 digitaal inleveren bij NIMA via examens@nima.nl. Samen met het plan dien je de ‘Verklaring eigen werk’ ingevuld en ondertekend in te leveren.

Het behoort tot de mogelijkheden het plan en/of het examen in het Engels te doen. Wanneer de kandidaat hiervan gebruik wil maken dient dit aangegeven te worden per email bij inschrijving voor het examen. Het mondelinge examen zal echter wel in de Nederlandse taal worden afgenomen.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.

Praktische informatie

Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.
Let op: mondelinge examens worden altijd aangegeven met een vanaf-datum. Dit betekent dat er meerdere dagen in die week NIMA Examens worden afgenomen. Heb je een voorkeur voor een examendag in de betreffende week? Stuur een email naar examens@nima.nl met jouw voorkeursdag, wij doen ons uiterste best om aan je verzoek te voldoen. Echter kunnen hier geen garanties op afgegeven worden.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.

 

Organisator

NIMA

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X