mei, 2018

Tijd
(Dinsdag) 00:00 - 23:59 vanaf 09.00 uur
Locatie
NIMA
Hogehilweg 16
Investering
NIMA Member €179,10
Normaal tarief €199,00
WORD MEMBER EN BESPAAR
Word Gold Member en bespaar 10% op dit examen en maak direct gebruik van de vele voordelen!
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 17 april 2018 Toets je kennis met het NIMA Basis Marketing Examen Heb je interesse in marketing? Het NIMA Basis Marketing Examen beoordeelt je basiskennis. Denk hierbij onder andere
Event beschrijving
Inschrijven mogelijk tot 17 april 2018
Toets je kennis met het NIMA Basis Marketing Examen
Heb je interesse in marketing? Het NIMA Basis Marketing Examen beoordeelt je basiskennis. Denk hierbij onder andere aan: consumentenmarketing (b-to-c), handelsmarketing (trade marketing), business to business (b-to-b), relatiemarketing en direct marketing. Daarnaast is het beschrijven van het vakgebied marketing een belangrijk onderdeel in het NIMA basis marketing examen. Verschillende begrippen zijn hierbij van toepassing, zoals: missie, visie, strategie, core business, marketingmix, doelgroepen, doelstellingen en ondernemingsplan. De competenties die je leert met het NIMA basis marketing examen, leggen de basis voor de uitvoering van taken als beginnend marketingprofessional. Hiervoor is het belangrijk dat je praktijksituaties leert te herkennen en te verklaren.
NIMA niveau
Het NIMA Basis Diploma staat gelijk aan MBO 3-4 niveau en EQF level 3.
Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA Basis Marketing diploma vormt hiermee de basis voor een functie als junior marketeer of marketing assistent binnen het vakgebied marketing.
Examen
Het NIMA basis marketing examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen. Je hebt 90 minuten de tijd om deze 45 meerkeuzevragen te beantwoorden.
De onderdelen die aan bod komen in het NIMA basis marketing examen zijn:
- Basisbegrippen Marketing
- Grondslagen van de marketingplanning
- Marktbegrippen
- Afnemersgedrag: consumentengedrag
- Marktonderzoek
- Marketingstrategie
- Product/dienstenbeleid
- Productclassificaties
- Merkbeleid
- Prijsbeleid
- Distributiebeleid
- Communicatiebeleid
- Detailhandelsmarketing
- Online marketing
Dit examen is van toegevoegde waarde voor iedereen die:
- Zich de basisbegrippen van marketing eigen wil maken.
- Zich in het marketing aangrenzende of ondersteunende werkveld bevinden.
- Wil doorstromen naar NIMA A Marketing.
Meer weten?
Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.
Praktische informatie
Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.
Diploma behaald?
Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.
Organisator
NIMA