maart, 2018

20mrtalldayalldayNIMA Basis | Marketing Examen zelfstudiepakket | 20 maart 2018Marketing basisbeginselen voor Junior Marketeer en/of Marketing AssistentSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member €202,50 Normaal tarief €225,00

Tijd

De hele dag (Dinsdag) vanaf 09.00 uur

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member €202,50
Normaal tarief €225,00

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word Gold Member en bespaar 10% op dit examen en maak direct gebruik van de vele voordelen!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Inschrijven mogelijk tot 20 februari 2018

NIMA Basis Marketing examen toetst je basiskennis over marketing

Heb je interesse in marketing? Het NIMA Basis Marketing Examen beoordeelt je basiskennis. Denk hierbij onder andere aan: consumentenmarketing (b-to-c), handelsmarketing (trade marketing), business to business (b-to-b), relatiemarketing en direct marketing. Daarnaast is het beschrijven van het vakgebied marketing een belangrijk onderdeel in het NIMA basis marketing examen. Verschillende begrippen zijn hierbij van toepassing, zoals: missie, visie, strategie, core business, marketingmix, doelgroepen, doelstellingen en ondernemingsplan. De competenties die je leert met het NIMA basis marketing examen, leggen de basis voor de uitvoering van taken als beginnend marketingprofessional. Hiervoor is het belangrijk dat je praktijksituaties leert te herkennen en te verklaren.

Het zelfstudiepakket bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Exameneisen. Deze eisen geven direct aan welke onderwerpen en leerdoelen er in het examen aan bod komen.
  • Boek Basiskennis Marketing van C. Bliekendaal en T. van Vught. Hierin worden alle onderwerpen van het examen besproken en uitgelegd.
  • Oefenexamen. Twee oefenexamens, elk bestaande uit 45 meerkeuzevragen. In totaal ontvang je dus 90 vragen om je voor te bereiden op het examen.
  • NIMA Examen Basiskennis Marketing. Je bent direct ingeschreven voor het NIMA Examen Basiskennis Marketing.

NIMA niveau

Het NIMA Basis Diploma staat gelijk aan MBO 3-4 niveau en EQF level 3.
Met dit niveau beschik je over de kennis en vaardigheden om op uitvoerend niveau binnen marketing te kunnen opereren. Het NIMA Basis Marketing diploma vormt hiermee de basis voor een functie als junior marketeer of marketing assistent binnen het vakgebied marketing.

Examen

Het NIMA basis marketing examen bestaat uit 45 meerkeuzevragen. Je hebt 90 minuten de tijd om deze 45 meerkeuzevragen te beantwoorden.

De onderdelen die aan bod komen in het NIMA basis marketing examen zijn:

  • Basisbegrippen Marketing
  • Grondslagen van de marketingplanning
  • Marktbegrippen
  • Afnemersgedrag: consumentengedrag
  • Marktonderzoek
  • Marketingstrategie
  • Product/dienstenbeleid
  • Productclassificaties
  • Merkbeleid
  • Prijsbeleid
  • Distributiebeleid
  • Communicatiebeleid
  • Detailhandelsmarketing
  • Online marketing

Dit examen is van toegevoegde waarde voor iedereen die:

  • Zich de basisbegrippen van marketing eigen wil maken.
  • Zich in het marketing aangrenzende of ondersteunende werkveld bevinden.
  • Wil doorstromen naar NIMA A Marketing.

Meer weten?

Wil je weten hoe je optimaal voorbereid aan het examen kunt deelnemen? Alle leerstof lees je terug in de NIMA exameneisen.

Praktische informatie

Ongeveer 2 weken voorafgaand aan het examen ontvang je per e-mail een examenoproep.

Diploma behaald?

Kom dan naar de NIMA diploma-uitreiking.

Organisator

NIMA

Geef een reactie

WordPress Themes
X
X
X