september, 2018

20sep14:3018:00NIMA INSPIRATIEMIDDAG B2B2C: VALUE CHAIN LEADERSHIP3 inspirerende cases over nieuwe business modellen, digitale strategieën en diepgaand klantinzichtSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 99,– (excl. BTW) Normaal tarief € 149,– (excl. BTW

Tijd

(Donderdag) 14:30 - 18:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 99,– (excl. BTW)
Normaal tarief € 149,– (excl. BTW

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.

Let op! Dit event valt niet binnen het NIMA Passe Partout.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Op weg naar Value Chain Leadership

Veel organisaties leveren niet rechtstreeks aan de consument of professionele eindgebruiker. Ze zijn toeleverancier voor opvolgende bedrijven in de waardeketen of ze hanteren een indirect distributiemodel. Het laatste bedrijf in de keten heeft toegang tot de eindklant, krijgt directe klantfeedback en beschikt over uiterst waardevolle transactiedata. Daarmee lijkt zij alle macht in handen te hebben, maar heeft dit klassieke model nog wel bestaansrecht?

Dagelijks worden we geconfronteerd met technologische ontwikkelingen en nieuwe strategieën die enorme verschuivingen teweegbrengen in de traditionele waardeketen. Datastromen maken de verschillende schakels in de keten zichtbaar, e-commerce faciliteert rechtstreekse levering aan de eindklant, social media maakt direct contact met consumenten mogelijk, co-creatieplatformen zorgen voor betere klantinzichten en de ontwikkeling van producten die beter aansluiten op de klantbehoefte, connected products versterken de relatie met de verschillende schakels in de keten.

Organisaties achteraan in de keten die deze technologieën en tactieken effectief weten in te zetten, kunnen hun positie in de waardeketen aanmerkelijk versterken of zelfs leidend maken, waardoor hun concurrentiepositie zal verbeteren. Wil je weten hoe? Kom dan naar de inspiratiemiddag van het NIMA-B2B expertiseplatform en laat je inspireren door 3 cases die elk een ander aspect van Value Chain Leadership belichten.

DE CASES

  • Barry Callebaut Chocolade – Hoe je conceptplatforms kunt ontwikkelen vanuit diepgaand consumenteninzicht en klanten kunt betrekken en inspireren tijdens co-creatie dagen
  • Hartman Tuinmeubelen – Transformatie van een container en handelgedreven B2B-organisatie naar een service en marketing gerichte merkleverancier waarbij intensieve samenwerking met de retail juist versterkend werkt in plaats van een belangenconflict op te leveren.
  • DSM – Hoe Big Data analyses hebben bijgedragen aan de voorbereiding van een productlancering in een nieuw segment, waarbij de voornaamste spelers in het ecosysteem in kaart zijn gebracht.

WAT LEVERT HET OP?

  • Aan de hand van actuele cases leer je hoe vergaand keten- en klantinzicht kunt verkrijgen m.b.v. nieuwe technologie, marketingtools en slimme tactieken
  • Je leert hoe bedrijven nieuwe business modellen hebben ontwikkeld die hun positie in de waardeketen hebben versterkt, zonder de traditionele partners tegen het hoofd te stoten
  • Je zult geïnspireerd raken voor de ontwikkelmogelijkheden van jouw organisatie
  • Je leert van de kennis en ervaring van andere marketeers tijdens de inloop, breaks en de afsluitende borrel

Organisator

NIMA

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X