september, 2017

21sep15:3019:30NIMA | MOA Education Day: de ABC’s van Business MarketingAlle facetten van het marketingdenken van Business Marketing (B2B) Schrijf je snel in! Investering: NIMA (docent) lid € 0,– Normaal tarief € 75,–

Tijd

(Donderdag) 15:30 - 19:30

Investering

NIMA (docent) lid € 0,–

Normaal tarief € 75,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

NIMA en MOA organiseren speciaal voor haar (docent)leden kosteloos de Education Days. Ben je (nog) geen lid? Dan betaal je € 75,00 voor deelname.
NIMA docent lid worden kan snel en simpel en je bespaart ook nog eens ruim € 300 per jaar. Bovendien maak je direct gebruik van alle voordelen en zijn de deuren naar ons netwerk geopend.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Wat is het?

Op donderdag 21 september 2017 is het weer tijd voor de NIMA | MOA Education Day. Tijdens deze namiddag staat Business Marketing (B2B) centraal, oftewel alle ABC’s van Business Marketing. Mede door digitalisering verandert de manier waarop marketing wordt bedreven, ook binnen de zakelijke markt. De focus van deze dag is het marketingdenken van Business Marketing (B2B).

Er worden twee workshops gegeven en tijdens het warm buffet krijg je in de afsluitende presentatie van een business case een kijkje in de keuken en leggen ervaringsdeskundigen uit hoe het er in hun praktijk aan toe gaat.

Programma

  • 15.30 – 15.45 Inloop met koffie/thee
  • 15.45 – 16.15 Inleiding door Jurriaan Gorter, Manager Examens bij NIMA
  • 16.15 – 18.00 Twee workshops (parallel aangeboden, elk duurt 45 minuten)
  1. Workshop ‘Hoe Philips zich via social branding als thought leader profileert’
    Sprekers Berend Sikkenga en Martin Kloos, verzorgd door Noordhoff Uitgevers.
  2. Workshop ‘Customer journey optimalisatie voor B2B’
    Trainer Gerben van Wijngaarden, verzorgd door How&Knower.
  • 18.00 – 19.30 Case study tijdens warm buffet* in de kroeg

Inschrijven kan nog tot 15 september 2017. * Geef eventuele dieetwensen of allergieën aan ons door

De Workshops

1. Workshop: Hoe Philips zich via social branding als thought leader profileert
Social media lenen zich prima om de merkwaarde te vergroten via storytelling en contentmarketing. Hoe gebruikt Philips social media om zich als thought leader te profileren? Wat zijn de criteria voor goede content, die aansluit op de verschillende social media-kanalen?  Tijdens deze workshop bespreken we de case van Philips en geven we je tips hoe social media effectief kunnen worden ingezet voor brand building. Deze workshop wordt verzorgd door Berend Sikkenga en Martin Kloos.

2. Workshop: Customer journey optimalisatie voor B2B

De marketeer die verantwoordelijk is voor B2B marketing, doet er goed aan de customer journey van de klant in kaart te brengen. Niet alleen in B2C, maar juist ook in B2B is het zeer waardevol om het aankoopgedrag van de klant te begrijpen. Met welke touchpoints moet je als bedrijf en dus ook als marketeer rekening houden? En welke data kun je vervolgens gebruiken om te zorgen dat je je marketinginspanningen optimaliseert zodat je optimaal rendement uit je budget haalt? Tijdens deze workshop lopen we alle fases van de customer journey door en geven we je een top-drie van praktische tips voor optimalisatie. Deze workshop wordt verzorgd door de trainer Gerben van Wijngaarden.

AANTAL PE PUNTEN

5 PE punten.

Dit geldt alleen voor  NIMA Qualified Lecturers
Nog geen NIMA Qualified Lecturers? Met deze titel achter je naam zijn jouw skills en onderscheidend vermogen direct zichtbaar in het onderwijs. Klik hier voor meer informatie en vul vrijblijvend het aanvraagformulier in.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Berend Sikkenga SMP

    Berend Sikkenga SMP

    Director Grocery & E-commerce bij LEGO & auteur

    Berend Sikkenga SMP is Directeur Grocery & E-commerce bij LEGO en daarnaast Initiator en auteur van het Basisboek Online Marketing, E-business, Social Media Management. Berend heeft meer dan 20 jaar ervaring op het gebied van digital in diverse branches, bijvoorbeeld: Travel,Telecom, Energie en consumentengoederen

    Director Grocery & E-commerce bij LEGO & auteur

  • Gerben van Wijngaarden

    Gerben van Wijngaarden

    Senior Online Marketeer en trainer E-commerce/Online Marketing

    Gerben is een Senior Online Marketeer en trainer op het gebied van Ecommerce/Online Marketing. Gerben geeft o.a. trainingen op het gebied van: - Google Analytics - SEO - SEA - Social Media - E-mail Marketing - Usability

    Senior Online Marketeer en trainer E-commerce/Online Marketing

  • Martin Kloos

    Martin Kloos

    Head of Strategy & Consulting @ Isobar NL

    Head of Strategy & Consulting @ Isobar NL

WordPress Themes
X
X
X