NIMA Education Day

maart, 2020

10mrt12:3017:00Dit event is helaas uitverkochtNIMA/Noordhoff Education Day - Trends in retail (UITVERKOCHT)Exclusief voor NIMA Qualified Lecturers en NIMA Personal Education MembersSchrijf je snel in! Investering: NIMA members € 0,- Normaal tarief € 75,- (excl. BTW)

Tijd

(Dinsdag) 12:30 - 17:00

Locatie

Muntgebouw Utrecht

Leidseweg 90

Investering

NIMA members € 0,-

Normaal tarief € 75,- (excl. BTW)

WORD MEMBER EN BESPAAR

NIMA organiseert de Education Days speciaal voor zijn docentleden en NQL’ers kosteloos. Ben je (nog) geen lid? Dan betaal je € 75 voor deelname. NIMA docentlid worden kan snel en simpel en je bespaart ook nog eens ruim € 375 per jaar. Bovendien maak je direct gebruik van alle voordelen en heb je toegang tot ons netwerk.

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

 

Op dinsdagmiddag 10 maart organiseren wij op een monumentale locatie met rijke historie, in samenwerking met Noordhoff, een Education Day over een interessant en actueel thema: Trends in retail. Deze keer nemen Laurens Sloot en Frank Quix je mee in de wereld van retail. Zie onderaan voor de onderwerpen die de sprekers zullen gaan behandelen.

Programma

12.30 uur        Inloop met koffie/thee en broodjes

13.30 uur        De squeeze tussen discount en digital

Prof. Dr. Laurens Sloot (hoogleraar RUG, directeur EFMI Business School)

14.30 uur        Pauze

15.00 uur        De retail rollercoaster en de toekomst van retail

Frank Quix (managing director Q7A Insights & Consultancy)

16.00 uur        Afsluitende borrel

17.00 uur        Einde

 

Toelichting van de sprekers

De squeeze tussen discount en digital door Prof. Dr. Laurens Sloot, Hoogleraar Retail Marketing Rijksuniversiteit Groningen en Directeur EFMI Business School

Veel traditionele retailers ervaren een toenemende druk van zowel discount als digitale winkels. Aan de ene kant moeten ze het prijsgevecht aan met partijen als Lidl, Primark en Action en aan de andere kant shopt de consument steeds vaker online. De druk op zowel omzet als marge neemt hierdoor toe en in veel sectoren leidt dit tot grote druk op de verdienmodellen van service retailers. Laurens presenteert zijn visie op de opkomst van hard discount n.a.v. het boek Retail Disruptors dat hij samen met Jan-Benedict Steenkamp heeft geschreven. Ook geeft hij tips wat service retailers kunnen doen om hun verdienmodel te versterken.

De retail rollercoaster en de toekomst van retail door Frank Quix, Managing Director Q&A Insights & Consultancy

De omgeving van de retail lijkt steeds sneller te veranderen en vraagt steeds meer van retail organisaties. Hoe is het landschap de afgelopen 3 decennia veranderd? Welke drivers waren hiervoor verantwoordelijk? En hoe creëer je als retailer een winnende toekomstbestendige retail organisatie?

AANTAL PE PUNTEN

Je ontvangt 5 PE-punten voor deelname aan dit event.

Geldt alleen voor: NIMA Qualified Lecturers.

Organisator

NIMA

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X