maart, 2020
Tijd
(Dinsdag) 12:30 - 17:00
Locatie
Muntgebouw Utrecht
Leidseweg 90
Investering
NIMA members € 0,-
Normaal tarief € 75,- (excl. BTW)
WORD MEMBER EN BESPAAR
NIMA organiseert de Education Days speciaal voor zijn docentleden en NQL’ers kosteloos. Ben je (nog) geen lid? Dan betaal je € 75 voor deelname. NIMA docentlid worden kan snel en simpel en je bespaart ook nog eens ruim € 375 per jaar. Bovendien maak je direct gebruik van alle voordelen en heb je toegang tot ons netwerk.
Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT
Schrijf je snel in!Event beschrijving
Op dinsdagmiddag 10 maart organiseren wij op een monumentale locatie met rijke historie, in samenwerking met Noordhoff, een Education Day over een interessant en actueel thema: Trends in retail.
Event beschrijving
Op dinsdagmiddag 10 maart organiseren wij op een monumentale locatie met rijke historie, in samenwerking met Noordhoff, een Education Day over een interessant en actueel thema: Trends in retail. Deze keer nemen Laurens Sloot en Frank Quix je mee in de wereld van retail. Zie onderaan voor de onderwerpen die de sprekers zullen gaan behandelen.
Programma 12.30 uur Inloop met koffie/thee en broodjes 13.30 uur De squeeze tussen discount en digital Prof. Dr. Laurens Sloot (hoogleraar RUG, directeur EFMI Business School) 14.30 uur Pauze 15.00 uur De retail rollercoaster en de toekomst van retail Frank Quix (managing director Q7A Insights & Consultancy) 16.00 uur Afsluitende borrel 17.00 uur Einde
Toelichting van de sprekers De squeeze tussen discount en digital door Prof. Dr. Laurens Sloot, Hoogleraar Retail Marketing Rijksuniversiteit Groningen en Directeur EFMI Business School Veel traditionele retailers ervaren een toenemende druk van zowel discount als digitale winkels. Aan de ene kant moeten ze het prijsgevecht aan met partijen als Lidl, Primark en Action en aan de andere kant shopt de consument steeds vaker online. De druk op zowel omzet als marge neemt hierdoor toe en in veel sectoren leidt dit tot grote druk op de verdienmodellen van service retailers. Laurens presenteert zijn visie op de opkomst van hard discount n.a.v. het boek Retail Disruptors dat hij samen met Jan-Benedict Steenkamp heeft geschreven. Ook geeft hij tips wat service retailers kunnen doen om hun verdienmodel te versterken. De retail rollercoaster en de toekomst van retail door Frank Quix, Managing Director Q&A Insights & Consultancy De omgeving van de retail lijkt steeds sneller te veranderen en vraagt steeds meer van retail organisaties. Hoe is het landschap de afgelopen 3 decennia veranderd? Welke drivers waren hiervoor verantwoordelijk? En hoe creëer je als retailer een winnende toekomstbestendige retail organisatie? |
AANTAL PE PUNTEN
Organisator
NIMA