juni, 2018

13jun13:3018:00Dit event is helaas uitverkochtNIMA Zuid inspireert: FatboyHoe blijft een eigenzinnig merk relevant in een snel veranderend retail-landschap? Investering: NIMA Member € 125,– Normaal tarief € 250,– Inclusief diner.

Tijd

(Woensdag) 13:30 - 18:00

Locatie

Fatboy the Original B.V.

Het Zuiderkruis 3, 5215 MV 's-Hertogenbosch

Investering

NIMA Member € 125,–

Normaal tarief € 250,–

Inclusief diner.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €125,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt buiten  het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

Event beschrijving

Het huidige retail-landschap veranderd in een razend tempo. Fysieke winkels hebben het steeds lastiger tegenover de groeiende macht van online retailers. Hoe ga je als eigenzinnig merk om met deze verandering als je sterk afhankelijk bent van instore visibility om je doelgroep te bereiken. Tijdens deze inspiratiesessie van NIMA Zuid nemen Bart Jan Scholte (Brand & Innovation Director) & Debbie Melis (Sales Director) ons uitgebreid mee over dit onderwerp en hoe Fatboy relevant blijft voor consument en retail. Aangevuld met een interessant kijkje in de showroom van Fatboy om zelf de diversiteit van het merk te zien en een presentatie van shopper marketing expert Eveline van Acquoij over het bouwen van merken binnen retail. 

 De Finse designer Jukka Setälä ontwierp in 1998 een zitzak zoals geen ander. Fatboy is – zoals veel mensen denken – niet vernoemd naar de stevige vorm van de zitzak, maar naar de artiest Fatboy Slim. Die naam stond op een cd-hoes die Setälä ontving eind jaren negentig en deze gaf hem inspiratie voor de merknaam: Fatboy the Original. De Nederlandse Alex Bergman zag veel potentie in het Finse ontwerp en verwierf in 2003 het alleenrecht op de verkoop.

De afgelopen 15 jaar is er veel gebeurd binnen Fatboy. Hoewel de zitzak ongetwijfeld onze ultieme hero is, is Fatboy veel meer dan alleen maar een zitzak. De collectie is uitgegroeid tot een veelzijdig assortiment van iconische en kwalitatieve producten: van lampen en vloerkleden tot bijzettafels, hangmatten en natuurlijk de Lamzac. Ondertussen is Fatboy the Original verkrijgbaar in zo’n zestig landen. Alle producten zijn ontwikkeld met één doel: ontsnappen aan de dagelijkse routine.

Programma

13.30 uur            Ontvangst

14.00 uur            Welkom door NIMA Zuid
14.15 uur             Fatboy: een eigenzinnig merk

Presentatie over onder andere de organisatie achter Fatboy, hoe het merk is opgebouwd en hun ambitie.

Door Bart Jan Scholte (Brand & Innovation Director)

15.00 uur            Hoe blijft Fatboy relevant in het veranderende retail-landschap?

Het huidige retail-landschap veranderd in een razend tempo. Fysieke winkels hebben het steeds lastiger tegenover de groeiende macht van online retailers. Hoe ga je als eigenzinnig merk om met deze verandering als je sterk afhankelijk bent van instore visibility om je doelgroep te bereiken. Door Debbie Melis (Sales Director)

15.30 uur           Break
15.45 uur           Rondleiding door showroom
16.30 uur           Hoe bouw je merken in retail

Eveline van Acquoij (Shopper Marketing Consultancy Evadvies) laat aan de hand van een aantal vergelijkbare cases zien hoe je merken via retail kunt bouwen en wat de belangrijkste learnings zijn. Vervolgens zal zij een korte brainstormsessie leiden om ideeën voor Fatboy te genereren hoe zij het merk verder kunnen uitbouwen. 

17.30 uur           Afsluiting

18:00 uur          Diner

Uiteraard sluiten we deze sessie op bourgondische wijze af met een uitgebreid diner.

LET OP: Geef aan of u wel of niet mee gaat eten en welke dieet wensen u hebt.

Voordeel! NIMA Zuid Cyclusinschrijving

In het rijke verleden van NIMA Zuid namen we een kijkje in de marketingkeuken van topmerken als Mars, Bavaria, DSM, Leolux, CZ, Heijmans, PSV en De Efteling. Afgelopen jaar waren we te gast bij PostNL, LaTrappe, Movico en ASML. Stuk voor stuk mooie en aansprekende bedrijven die hun marketingstrategie en -praktijk met ons wilden delen.

Ook in 2018 zijn we er weer in geslaagd om een viertal mooie bedrijven bereid te vinden om de marketeers van NIMA Zuid gastvrij te ontvangen. Vier inspirerende bijeenkomsten met – zoals je van ons gewend bent – na afloop een gezellige borrel en dito etentje. Schrijf je daarom nú in voor de hele cyclus en verzilver dat voordeel: je krijgt één bijeenkomst inclusief diner gratis!

Schrijf je hier in voor de cyclus.

 

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Bart Jan Scholte

    Bart Jan Scholte

    Brand & Innovation Director - Fatboy the original

    Brand & Innovation Director - Fatboy the original

  • Debbie Melis

    Debbie Melis

    Sales Director

    Sales Director

  • Eveline van Acquoij

    Eveline van Acquoij

    Shopper Marketing Consultant

    Ik geloof erin dat Shopper Marketing dé marketing van de toekomst is en vindt niets leuker dan bedrijven helpen daar beter in te worden! Door jarenlange praktijkervaring, continue kennisontwikkeling en grenzeloze creativiteit kan ik jou helpen meer te verkopen aan jouw shoppers.

    Shopper Marketing Consultant

WordPress Themes
X
X
X