september, 2019

18sep13:3020:00Zuid inspireert - LEGO (nog maar 4 plekken beschikbaar!)Hoe het sterkste speelgoedmerk nog steeds met de tijd meegaatSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 125 (excl. BTW) Normaal tarief € 250 (excl. BTW)< Inclusief diner

Tijd

(Woensdag) 13:30 - 20:00

Locatie

Breda University of Applied Sciences

Monseigneur Hopmansstraat 1, 4817 JT Breda

Investering

NIMA Member € 125 (excl. BTW)

Normaal tarief € 250 (excl. BTW)< Inclusief diner

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €125 op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt buiten het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

We zijn er allemaal groot mee geworden: LEGO. Het is het sterkste merk van Denemarken, het sterkste merk in de speelgoedindustrie en staat op plek 221 in de ‘Best Global Brands’-lijst van Brand Finance. In 1932 werd dit familiebedrijf opgericht door Ole Kirk Christiansen. De naam LEGO is afgeleid van het Deens ‘leg godt’, dat ‘speel goed’ betekent.

Inmiddels is de vierde generatie actief binnen het bedrijf, al staan ze niet aan het roer. Ruim 10 jaar geleden stond het merk nog aan de rand van de afgrond, maar met de hernieuwde focus ‘back to the brick’ die (niet-familielid) CEO Jørgen Vig Knudstorp doorvoerde, is het merk weer opgekrabbeld en sterker dan ooit.

Dat LEGO na 87 jaar nog steeds met zijn tijd meegaat, bewijst o.a. hun crowd sourcing aanpak, die goed is voor vier tot zes nieuwe producten per jaar. Fans plaatsen hun innovaties op het platform LEGO Ideas en als meer dan 10.000 fans interesse tonen in een idee, wordt het in productie genomen.

Maar ook de Serious Play-methode is innovatief. Deze methode die creatief denken voor teambuilding als doel heeft is sinds 2010 beschikbaar als open source community model.

Een zeer interessant merkverhaal dus en een doorkijkje naar hoe LEGO de optimalisatie van de retail e-commerce heeft aangepakt.

PROGRAMMA

13.30 uur       Ontvangst met koffie en thee
14.00 uur       Welkom en opening door NIMA Zuid
14.15 uur       LEGO brand management & omnichannel marketing
17.45 uur       Afsluiting / vertrek naar restaurant
18.00 uur       Bourgondisch Diner
20.00 uur       Einde programma

Over de exacte invulling van het programma later meer.

In het rijke verleden van NIMA Zuid namen we een kijkje in de marketingkeuken van topmerken als MarsBre, Bavaria, DSM, Leolux, CZ, Heijmans, PSV en De Efteling. Afgelopen jaar waren we te gast bij Renewi, Fatboy, Brabantia en Ziekenhuis Bernhoven. Stuk voor stuk mooie en aansprekende bedrijven die hun marketingstrategie en -praktijk met ons wilden delen.

Organisator

NIMA

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X