september, 2017

21sep14:0019:00Ouderenmarketing: Booming business?Kom alles te weten over ouderenmarketing!Schrijf je in Investering: NIMA Member € 95,– Normaal tarief € 125,–

Tijd

(Donderdag) 14:00 - 19:00

Investering

NIMA Member € 95,–
Normaal tarief € 125,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je in

Event beschrijving

De vergrijzing in Nederland speelt al langere tijd. De consument op leeftijd heeft gemiddeld meer te besteden en groeit met de dag. Volgens de CBS Bevolkingsprognose zal het aantal 65-plussers toenemen: waren er in 2012 nog 2,7 miljoen 65-plussers, in 2041 zullen dat er 4,7 miljoen zijn. Tot 2060 blijft het aantal schommelen rond 4,7 miljoen. Toch pakken weinig marketeers dit gat in de markt. Veelal omdat ze niet weten hoe ze deze doelgroep moeten bewerken. Tijdens de 50-PlusBeurs wordt er stilgestaan bij de vraag hoe je ouderenmarketing succesvol toepast.

Wat?

Veel marketeers en communicatieprofessionals realiseren zich niet hoe groot de omvang van de 50-Plusgroep in Nederland is, wat specifieke wensen en behoeften zijn, hoe deze consumenten benaderd willen worden, en hoe ze absoluut niet benaderd moeten worden. Misschien is de opvatting gerechtvaardigd dat er geen verschillen tussen oudere en jongere consumenten zouden zijn. Maar rechtvaardigt dat dan wel een andere benadering, of zijn er geen verschillen tussen oudere en jongere consumenten? Of associëren bedrijven zich liever met een ‘sexy’ doelgroep? We gaan in gesprek met de doelgroep en met standhouders die de doelgroep ouderen (al) omarmd hebben. Kloppen onze vooroordelen, of zitten we er helemaal naast? Ondervind het zelf tijdens de workshop op de 50-PlusBeurs op 21 september!

Programma

13.30 – 14.00 uur | Ontvangst
14.00 – 14.15 uur | Introductie op het thema en doel van de middag
14.15 – 15.30 uur | Bezoek aan de beurs en uitvoeren van de opdracht: kwalitatief onderzoek om de oudere consument (beter) te leren kennen
15.30 – 16.30 uur | Bevindingen evalueren/groepsdiscussie
16.30 – 16.45 uur | Expert Alexander van de Kerkhof geeft zijn visie op de 50-plus consument
16.45 – 17.00 uur | Afronding en samenvatting
17:00 – 19.00 uur | Silvershow met Karin Bloemen, Mariska van Kolck, Paulette Willemse en Saskia van Zutphen

Voor wie?

Marketingmanagers, productmanagers, communicatieprofessionals, marktonderzoekers

Mis deze unieke kans niet. Kom, ervaar en leer hoe ouderenmarketing jouw business verder kan helpen!

Geef een reactie

WordPress Themes
X
X
X