december, 2017

LET OP: Dit event vindt plaats op meerdere data!

07dec09:0017:30Dit event is helaas uitverkochtPremium Mastercourse: Contentmarketing (3-daags)Leer een effectieve en echt werkende contentstrategie ontwikkelen in 3 dagen Investering: NIMA Member € 1795,– Normaal tarief € 1995,–

Tijd

(Donderdag) 09:00 - 17:30

Locatie

Youmeet

Orteliuslaan 11, 3528 BA Utrecht, Nederland

Investering

NIMA Member € 1795,–
Normaal tarief € 1995,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.

Let op: Dit event valt niet onder het Passe-Partout

Event beschrijving

Content wordt door velen beschouwd als een soort toverwoord én heilige graal ineen. Verhalen die het waard zijn om te verwoorden en verbeelden, liefst via eigen mediakanalen, spreken enorm tot de verbeelding. Vaak gaat het bij het zoeken naar die graal om content die het ook waard is om te delen, die aandacht verdient en die concreet kan bijdragen aan vooraf geformuleerde doelstellingen.

Wat is het?

Waardeloze content
Het zingt al een tijdje rond onder professionals in het vak, maar de tijd van ‘spelen met leuke artikelen of filmpjes’ op een eigen site of magazine is voorbij. Veel organisaties zoeken naar verhalen die een specifiek publiek beraken en beroeren èn die bijdragen aan de doelstellingen die ze hebben op het terrein van merk, marketing & communicatie.

Toch blijkt dat maar liefst de helft tot 80 procent van álle content die momenteel wordt geproduceerd niet of nauwelijks wordt gelezen of gezien, laat staan dat het iets ‘doet’ voor je organisatie, je omzet of je merk. Ongemakkelijke waarheid: content zonder waarde is waardeloze content, doet helemaal niets en is daarmee feitelijk weggegooid geld.

Kan dat anders? Nou en of!

“Content marketing is a commitment, not a campaign” –Jon Buscall 

Hoe zorgen succesvolle merken ervoor dat de content die ze maken wel waardevol is en de aandacht krijgt die het verdient? Hoe zorgen zij ervoor dat die content écht bijdraagt aan de relatie tussen het merk en de doelgroep?

Tijdens de NIMA Premium Mastercourse Contentmarketing – in samenwerking met Energize, het bureau voor verdiende aandacht – leer je in drie dagen hoe je een effectieve contentstrategie ontwikkelt in lijn met je organisatie-, marketing- en/of communicatiestrategie.

Wat is de inhoud van het programma?

Tijdens de collegedagen vormt een vijfstappenplan voor contentstrategie van Energize de basis. Dit stappenplan geeft houvast voor de mastercourse en bij de ontwikkeling van de eigen effectieve contentstrategie. Per lesdag wordt verdieping gegeven op een deel van het stappenplan.

Dag 1 – donderdag 7 december 2017 – Setting the scene

Tijdens de eerste dag gaan we in op contentmarketing en de trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied. Daarnaast gaan we dieper in op de ambitie van het merk, het formuleren van de doelstellingen die je wilt bereiken en wat dat betekent voor de content die je gaat maken. Ook behandelen we het publiek en het belang van de behoeften en interesses van je doelgroep.

Dag 2 – donderdag 25 januari 2018 – Creatie &distributie

De tweede dag staat in het teken van de onderwerpen voor content en de ontwikkeling en distributie van content. Leer alles over het gebruik en het succes van contentformats en hoe je met je content de juiste personen bereikt.

Dag 3 – donderdag 8 maart 2018 – Organisatie & impact

Tijdens de laatste dag staan de organisatie en het effect van content centraal. Hoe zorg je dat content marketing binnen jouw organisatie leeft en het proces soepel verloopt? En hoe kun je de impact van de activiteiten meten en optimaliseren?

Na afloop van deze mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

Theorie, inspiratie, praktijk & begeleiding

Iedere collegedag bestaat uit drie onderdelen: theorie op basis van het contentstrategie stappenplan, inspiratie van twee gastsprekers in lijn met het onderwerp dat tijdens die dag centraal staat en een praktijkgedeelte. Deelnemers werken in drie maanden aan (de optimalisatie van) de eigen contentmarketingstrategie voor hun organisatie. Door middel van de opdrachten tijdens de cursusdagen en verdere uitwerking in de periodes tussen de cursusdagen passen deelnemers kennis en vaardigheden direct toe. 

Tijdens de mastercourse krijgen deelnemers de mogelijkheid om hun werk te reviewen en ervaringen uit te wisselen. Dit wordt gedaan aan de hand van peer2peer sessions, waarbij een deelnemer wordt gekoppeld aan een andere deelnemer met een min of meer vergelijkbare achtergrond. Daarnaast wordt een Whatsapp-groep opgezet waar deelnemers elkaar tijdens de cursus om advies kunnen vragen en waar inspiratie wordt gedeeld.

 

AANTAL PE PUNTEN


Dit geldt alleen voor: Register Marketeers, Senior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals en NIMA Qualified Lecturers

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Els Dijkstra

    Els Dijkstra

    Strateeg bij Energize

    Els Dijkstra werkt als strateeg bij Energize, een creatief bureau dat merken helpt met het genereren van verdiende aandacht. Els heeft vanuit haar rol als strateeg een grote diversiteit aan organisaties geholpen met de ontwikkeling en de executie van hun contentstrategie.

    Strateeg bij Energize

  • Klaas Weima

    Klaas Weima

    ondenemer, auteur, spreker end igital brand strateeg.

    Klaas Weima is oprichter van Energize, een creatief bureau dat merken helpt met het genereren van verdiende aandacht. Klaas schrijft regelmatig voor Adformatie, Tijdschrift voor Marketing en MarketingOnline. Hij spreekt over digitale marketing op congressen en geeft workshops bij NIMA en RSM. Hij is daarnaast host van de podcastshow CMOtalk.

    ondenemer, auteur, spreker end igital brand strateeg.

WordPress Themes
X
X
X