november, 2017

LET OP: Dit event vindt plaats op meerdere data!

23nov17:3021:00Premium mastercourse: Merkmanagement (4 avonden)Word als communicatieprofessionals opgeleid om de regisseur van het merk en de merkcommunicatie te kunnen zijn. Investering: NIMA Member € 1995,– Normaal tarief € 2195,– Inclusief literatuur, een hapje en een drankje en aangeklede netwerkborrel

Tijd

(Donderdag) 17:30 - 21:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 1995,–
Normaal tarief € 2195,–

Inclusief literatuur, een hapje en een drankje en aangeklede netwerkborrel

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.

Event beschrijving

Recent onderzoek wijst uit dat veel organisaties in Nederland merkmanagement als complex, onvoorspelbaar, rommelig, chaotisch en soms zelfs anarchistisch ervaren. De evolutie en fragmentatie van media helpen daar niet bij. Ook de democratisering rondom de vraag van wie het merk is, waarbij de stem van de klant, consument of andere belanghebbende zwaarder weegt dan die van de merkmanager, werpt de vraag op of de huidige communicatieprofessional voldoende is toegerust om regisseur te zijn en niet alleen deelnemer in de communicatie rondom het merk. Want hoe zorg je er in deze situatie als (eind)verantwoordelijke voor het merk voor dat het merk consistent communiceert in vorm en inhoud? Dat de zo weloverwogen merkpositionering ook wordt waargemaakt in alle touchpoints van het merk, en ook als zodanig wordt ervaren door interne en externe stakeholders.

Waarom deze mastercourse?

Er bestaan voldoende opleidingen die stilstaan bij de vraag wat merken zijn en waar ze voor staan, bij wat een positionering is, uit welke onderdelen een merkidentiteit bestaat en wat de elementen van merkcommunicatie zijn. De Premium Mastercourse Merkmanagement richt zich daarentegen vooral op de how to van deze onderwerpen en begrippen. We geven antwoord op de vraag: hoe zorg je voor een succesvolle implementatie van de merkpositionering, zodat een consistente en duurzame merkbeleving wordt gerealiseerd? De Premium Mastercourse Merkmanagement behandelt de management-, proces- en implementatiekant van het merk, van de merkidentiteit en van de merkcommunicatie. Aan de hand van de Brand Management Life Cycle, behandelen we elk van de stappen die doorlopen moeten worden om te komen tot een sterk merk. Deze Premium Mastercourse leidt (marketing-) communicatieprofessionals op om de regisseur te kunnen zijn van het merk. Onderstaande vragen komen aan de orde:

  • Hoe kan de organisatie rondom het merk het best worden ingericht? Welke taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden kunnen gedefinieerd worden?
  • Hoe zorg je ervoor dat het merk uitgangspunt wordt voor het gehele handelen van de organisatie?
  • Hoe kom je tot de beste merkpositionering voor jouw organisatie, en hoe vertaal je deze naar passende merkbouwstenen?
  • Hoe kan je ervoor zorgen dat alle brand touch points aansluiten op de merkpositionering? En welke tools kunnen hieraan bijdragen?
  • Hoe kun je onderzoeksresultaten van (bestaande) onderzoeken gebruiken om de merkprestatie te verbeteren?

Samengevat staat in deze Premium Mastercourse centraal hoe je de regie over het merk voert, en hoe je er als merkeigenaar voor kunt zorgen dat je als merk waarmaakt wat je belooft.

Voor wie?

Ben je werkzaam in een senior (marketing)communicatiefunctie, kom je regelmatig in aanraking met vraagstukken rondom merkmanagement en zoek je vanuit verschillende invalshoeken (zowel theorie als praktijk) naar een fundamenteel en actueel inzicht in hoe je merken sterker kunt maken en efficiënter kunt organiseren, dan ben je toe aan de Premium Mastercourse Merkmanagement. De Premium Mastercourse geeft je de kennis, vaardigheden en het inzicht om het merk efficiënter en effectiever te managen. Na afloop ben je in staat om als regisseur van het merk te opereren en het merk bedrijfsmatiger te managen. Daarnaast biedt de Premium Mastercourse inzicht in de recente ontwikkelingen in het vakgebied, state-of-the-art cases, diverse praktijkprofessionals die hun inzichten met je delen, geïnspireerde mededeelnemers en een uitbreiding van jouw netwerk.

Programma

De classes vinden plaats op donderdagavond van 17.30 tot 21.00 uur op de volgende data:

  • Donderdag 23 november 2017:  Merkorganisatie en merkoriëntatie: alles over de interne organisatie rondom het merk: de drijvende kracht voor het ontwikkelen en kunnen uitdragen van het merk door Wendy Bolhuis en Tom Janssen, Senior Brand Manager DHL Parcel
  • Donderdag 30 november 2017: Merkstrategie en merkontwikkeling: alles over hoe te komen tot de beste merkpositionering en het concretiseren hiervan voor toepassing in de organisatie door Erik Voskuijl en Lukas Kreutzer, CMO / Head of Marketing and Digital – ‎ASR – Europeesche Verzekeringen
  • Donderdag 14 december 2017: Merkimplementatie en merkmanifestatie: alles over beleid, richtlijnen en procedures rondom de belangrijkste brand touchpoints door Jos Rake en Ted Schappert, Brand Design Manager, ING Corporate Communication/Global Brand management
  • Donderdag 11 januari 2018: Merkevaluatie: alles over de manier waarop het merk en haar waarde gemeten kan worden, en de manier waarop de resultaten kunnen worden gebruikt om de merkprestatie te verbeteren door Maarten Evertzen en Marc Cloosterman, CEO VIM Group en MD Brand Finance Nederland

Na afloop van deze premium mastercourse ontvang je als bewijs van deelname een deelnamecertificaat met registratie in MyCareer!

Toekomstige events in deze event series

30 november 2017 17:3014 december 2017 17:3011 januari 2018 17:30

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Erik Voskuijl

    Erik Voskuijl

    Senior brand consultant bij VIM Group

    Erik is een ervaren brand- en marketingcommunicatie professional. Zijn ervaring heeft hij opgedaan bij internationale adverteerders, als Marcom manager bij American Expres en DTG in Londen en als marketeer in China en als consultant in brand management en brand implementatie. Daarnaast is Erik founder van Red Carpets. Specialiteiten: Branding, digital branding, brand management, positioning, brand governance advertising, marketing strategy, marketing-communications, digital marketing, marketing in China.

    Senior brand consultant bij VIM Group

  • Jos Rake

    Jos Rake

    Project director VIM Group

    Ervaren Senior Program Manager met een track record in de management consultancy industrie. Zijn specialiteiten zij onder andere Interim Management, Complexity Reduction, Information Technology, Brand Management en kennis management.

    Project director VIM Group

  • Lukas Kreutzer

    Lukas Kreutzer

    CMO / Head of Marketing and Digital – ‎ASR – Europeesche Verzekeringen

    Lukas Kreutzer is een senior marketing leader met 15+ jaar ervaring in o.a. propositie ontwikkeling, het managen van creatieve processen in complexe organisatie, agency management, talent management en het managen van international branding en reclame programma's.

    CMO / Head of Marketing and Digital – ‎ASR – Europeesche Verzekeringen

  • Maarten Evertzen

    Maarten Evertzen

    Head of Digital bij VIM Group

    Head of Digital bij VIM Group

  • Marc Cloosterman

    Marc Cloosterman

    CEO bij VIM Group & Auteur van \'Future Proof Your Brand\'

    Marc Cloosterman (1969) werkt vanaf 1997 bij NykampNyboer. Marc heeft een financiële- marketing- en businessdevelopment- achtergrond. Hierdoor kan hij de innovatieve dienstverlening van NykampNyboer op zijn juiste waarde schatten. En hij niet alleen: “De hoeveelheid opdrachtgevers én de verscheidenheid aan opdrachtgevers geeft aan dat merkmanagement in toenemende mate als belangrijk wordt gezien voor het bedrijfsresultaat. En dat is het ook.” Het werken met professionals vindt Marc geweldig. “Onze eigen mensen zijn zonder uitzondering gedreven en goed opgeleid. Dat is voor mij heel prettig werken. En bij onze opdrachtgevers praten we met mensen die actief met hun merk bezig zijn, die aan de vooravond van veranderingen staan en dat zichtbaar willen maken.” Juist voor dat soort operaties ontwikkelde NykampNyboer de Impact Analyse, die de kosten en scenario’s van rebrandings in kaart brengt. De unieke veelzijdigheid van de dienstverlening van NykampNyboer is internationaal nog niet georganiseerd. Als het aan Marc ligt zal de internationale tak van NykampNyboer, de Visual Identity Management Group (http://www.vim-group.com), het Nederlandse succes evenaren. Zijn vrije tijd besteedt hij aan zijn gezin met drie kinderen.

    CEO bij VIM Group & Auteur van \'Future Proof Your Brand\'

  • Ted Schappert

    Ted Schappert

    Brand Design Manager, ING Corporate Communication/Global Brand management

    Ted Schappert is een ervaren manager op het gebied van rebranding, graphic security design, proces communicatie, interieur branding en design management.

    Brand Design Manager, ING Corporate Communication/Global Brand management

  • Tom Janssen

    Tom Janssen

    Senior Brand Manager DHL Parcel

    "As a kid I dreamed of becoming a creative – cartoonist, photographer or art director. As it turned out, I’m more a strategist. Working at agencies on large consumer brands for years helped me to develop an allround expertise and integrated vision on creating brand value in the long-term. I prefer to visualize my analysis and ideas, to add impact and bring them to life. That's where my creative skills still come in handy! This often proves to be effective."

    Senior Brand Manager DHL Parcel

  • Wendy Bolhuis SCP

    Wendy Bolhuis SCP

    Senior consultant brand management bij VIM Group

    Wendy’s rol binnen VIM Group bevindt zich op de scheidslijn van communicatie, design en psychologie: een perfecte combinatie door haar achtergrond als Communicatiewetenschapper, Mediapsycholoog en (Industrieel) Ontwerper. Ze houdt zich als consultant bezig met de communicatieve kant van de huisstijl, en adviseert en begeleidt de klanten bij alle vraagstukken die hieraan gerelateerd zijn. Van het vertalen van strategische (organisatorische) uitgangspunten in concrete ontwerpbriefings tot advies over de inzet van communicatie om draagvlak voor (toepassing van) de huisstijl te bewerkstelligen. Het vakgebied huisstijlmanagement is nog relatief nieuw. Door de rol bij VIM Group én haar werk bij de Universiteit Twente, waar ze één dag in de week werkzaam is als docent en onderzoeker, is zij in staat om een bijdrage te leveren aan het ontwikkelen en uitdragen van dit vakgebied.

    Senior consultant brand management bij VIM Group

WordPress Themes
X
X
X