oktober, 2018

LET OP: Dit event vindt plaats op meerdere data!

31okt17:3021:15Premium Mastercourse: NeuromarketingIn vijf avonden naar het volgende kennisniveau op het gebied van neuromarketing!Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 1395,– (excl. BTW) Normaal tarief € 1595,– (excl. BTW) Inclusief diner.

Tijd

(Woensdag) 17:30 - 21:15

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 1395,– (excl. BTW)
Normaal tarief € 1595,– (excl. BTW)

Inclusief diner.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Dit event valt NIET in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.
Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Het besef dat onze beslissingen in hoge mate worden gestuurd door onbewuste processen heeft het marketingvak in een ander daglicht gesteld. Consumenten zeggen vaak het één, maar doen het ander. Om consumentengedrag te begrijpen en te kunnen sturen is het van cruciaal belang om te weten hoe consumenten werkelijk denken. Maar ook om te weten hoe ons brein reageert op marketinginspanningen en welke hersenprocessen betrokken zijn bij besluitvorming.

We weten dat sommige marketingcampagnes succesvol zijn, naamsbekendheid vergroten en een sterke merkidentiteit neerzetten. Terwijl andere opzichtig falen. Neuromarketing kan verklaren hoe dit komt en de black box achter de effectiviteit van marketingcampagnes openbreken.

Ondertussen hebben de meeste marketeers wel iets over gelezen of gehoord over neuromarketing. Maar wat is neuromarketing precies? Een neuromarketeer bekijkt marketing vanuit een unieke invalshoek. De kern van neuromarketing is het begrijpen van onbewuste processen die achter consumentengedrag schuilgaan en de hersenfuncties die hiervoor verantwoordelijk zijn. Op basis van die inzichten kan het brein van de consument beïnvloed worden. Marketingcampagnes kunnen zo veel efficiënter en effectiever worden ingezet. Een neuromarketeer weet welke methodieken beschikbaar zijn om onbewuste processen bloot te leggen en kiest hieruit de meest effectieve combinatie om consumentengedrag succesvol te beïnvloeden.

Het NIMA heeft gerenommeerde wetenschappers en ervaren neuromarketeers bereid gevonden hun kennis op het gebied van neuromarketing te delen. In deze Premium Mastercourse van vijf avonden brengen zij je naar het volgende kennis niveau op het gebied van neuromarketing.

 

Programma

31 oktober 2018 – Het brein, het apparaat dat onze beslissingen neemt.
Hoe werkt onze waarneming? Wat dringt door tot ons bewustzijn en wat niet? Hoe wordt aandacht getrokken? Hoe wordt dat wat wij waarnemen in ons brein van een waarde voorzien en hoe bepaalt die interne waarde de beslissingen die we nemen? Wat zijn emoties en waarvoor dienen zij? Wat is de rol van onze ratio en het bewustzijn hierin? Hebben consumenten wel een vrije wil en moet je überhaupt wel luisteren naar consumenten? Hoe gebruik je al deze basale emoties en drijfveren van de mens effectief in business en marketing?
Verzorgd door Prof. dr. Victor Lamme

 

07 november 2018 – Meet het brein en weet wat de consument wil.
Er zijn diverse technieken om hersenactiviteit te meten, zoals EEG en fMRI. Daarnaast zijn er allerlei methoden die onderzoekers in meer of mindere mate toegang geven tot onbewuste processen in het brein: eye-tracking, GSR, fysiologische metingen, face reading, de IAT en de Speeded Questionnaire. Er zijn natuurlijk vragenlijsten, focusgroepen, big-data en online onderzoek. Wanneer gebruik je welke techniek, en wat voor informatie geven deze technieken je eigenlijk over de consument? Hoe beoordeel je de statistiek van een onderzoek op waarde?
Verzorgd door drs. Andries van der Leij

 

14 november 2018 – Gedragsverandering en Nudging in marketing?
Het doen van eigen (neuro)marketingonderzoek is mooi en geeft unieke inzichten, maar er staat de marketeer een keur aan wetenschappelijk onderzoek naar het gedrag van mensen ter beschikking. Onder andere van wetenschappers als Cialdini en Nobelprijswinnaar Richard Thaler. Met welke psychologische inzichten en toepassingen kan je het gedrag van mensen, en consumenten in het bijzonder, sturen zonder dat daar onderzoek aan te pas komt? Hoe werken die ogenschijnlijk simpele toepassingen? Wat is een nudge? En hoe pas je die technieken toe op jouw product of dienst?
Verzorgd door drs. Walter Limpens

 

21 november 2018 – De mogelijkheden van online neuromarketing.
Hoe voer je een eigen online (neuro)marketingonderzoek uit? Dit vraagstuk staat centraal in deze sessie. Zaken als ‘A-B-testing, wat is het en hoe werkt het?’ komen aan bod. Ook het begrijpen en voorspellen van online zoek- en vindgedrag en ‘on the fly’ verbeteren van response door middel van ‘machine learning’ en gedragsanalyses worden behandeld. Hoe kan je aantoonbaar de bedrijfsresultaten verbeteren?
Verzorgd door drs. Bart Schutz

 

12 december 2018 – Neuromarketing en merken.
Hoe pas je neuromarketingprincipes toe in het bouwen van je merk? Hoe weet je zeker dat je de juiste merkassociaties activeert? Wat zijn daarin de verschillen tussen business to business en business to consumer? Hoe maak je al jouw marketing stimuli van verpakking tot viral-video effectiever en efficiënter, maar ook nog eens aansluitend op je gevonden merkwaarden? Hoe past neuromarketing in het ontwerpen van een merkstrategie?
Verzorgd door Martin de Munnik

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Andries van der Leij

    Andries van der Leij

    Senior Research Executive

    Andries van der Leij is Senior Research Executive bij Neurensics en expert op het gebied van fMRI onderzoek. Hij is gespecialiseerd in het helder krijgen van specifieke marketingvraagstukken, vertaalt deze naar op maat gesneden neurowetenschappelijke studies en verschaft op basis hiervan concreet marketingadvies.

    Senior Research Executive

  • Bart Schutz

    Bart Schutz

    Oprichter en managing partner Online Dialogue

    Bart Schutz is expert op het gebied van consumentenpsychologie en online neuromarketing. Als oprichter en managing partner van Online Dialogue zorgt hij voor "validatie in iedere organisatie". Hierbij valideren, passen toe en verrijken deze organisaties grootschalig de state-of-the-art gedrags- en neurowetenschappelijke kennis.

    Oprichter en managing partner Online Dialogue

  • Martin de Munnik

    Martin de Munnik

    Partner bij Neurensics

    Martin de Munnik heeft decennialange ervaring in het implementeren van marketingstrategieën en het vormgeven, onderhouden en revitaliseren van merken. Ook is hij auteur van het succesvolle boek 'De Koopknop'. Met zijn brede achtergrond en unieke kennis van toegepaste neuromarketing geeft hij voor (inter)nationale ondernemingen een renderend markt- en merkbeleid vorm.

    Partner bij Neurensics

  • Victor Lamme

    Victor Lamme

    Hersenonderzoeker, schrijver, spreker, CEO

    Victor Lamme is hoogleraar cognitieve neurowetenschappen aan de Universiteit van Amsterdam, expert op het gebied van perceptie en bewustzijn, auteur van o.a. het boek 'De vrije wil bestaat niet' en partner in Europa's eerste neuromarketing onderzoeks- en adviesbureau: Neurensics. Hij is een graag geziene gast bij tv-programma's als Paul en Witteman en Brandpunt.

    Hersenonderzoeker, schrijver, spreker, CEO

  • Walter Limpens

    Walter Limpens

    Senior Research Manager

    Walter Limpens is bij Neurensics Senior Research Manager. Als bedrijfskundige en psycholoog vertaalt hij communicatievraagstukken naar neuromarketing onderzoek, resulterend in waardevolle en unieke inzichten oor de klant. Daarnaast geeft hij fact-based communicatieadvies op basis van gedragswetenschappelijke kennis.

    Senior Research Manager

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X