oktober, 2019

10okt15:0020:30RM Next: Marketing & Ethiek in BreukelenExclusief evenement voor Register MarketeersSchrijf je snel in! Investering: Neem gratis een introducee mee van een andere generatie (bijv. zoon/dochter/vader/moeder)

Tijd

(Donderdag) 15:00 - 20:30

Locatie

Kasteel Nijenrode

Straatweg 25, 3621 BG Breukelen

Investering

Neem gratis een introducee mee van een andere generatie (bijv. zoon/dochter/vader/moeder)

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Vorig jaar in Beesd hebben we voor het eerst een bijeenkomst georganiseerd over marketing en ethiek. Vanwege de grote belangstelling voor het onderwerp komt dit thema nu terug. Dit keer in de Ridderzaal van Nyenrode op donderdag 10 oktober. 

Het onderwerp van deze sessie is ‘met de wijsheid van de oudste generatie nadenken over de toekomst vertegenwoordigd door de jongste generatie’. Dit onderwerp leent zich om het breder aan te pakken en daarom introduceren we iets nieuws: het zogenaamde drie-generaties-principe. Niet alleen vertegenwoordigen de sprekers drie verschillende generaties, wij willen alle aanwezige RM’ers in de gelegenheid stellen om iemand van een andere generatie mee te nemen; je vader, moeder, zoon, dochter, neef of nicht. Gewoon voor de leuk. Er zijn nauwelijks leeftijdsgrenzen, laten we zeggen ergens tussen de 15 en 100 jaar oud. Uiteraard ben je ook van harte welkom als je alleen als RM’er wilt komen.

De vragen die tijdens deze sessie o.a. aan de orde komen zijn:

Waar moet je aan denken bij marketing & ethiek? Welke rol heeft marketing in relatie tot ethiek? Ethiek gaat over waarden, maar creëert het ook waarde? Hoe gaan we om met klanten? Hoe ver willen we daarin gaan? Heiligt het doel de middelen? Privacyvraagstukken bijvoorbeeld vanuit big data. Maar ook: hoe gaan we met elkaar om binnen organisaties, waar rekenen we elkaar op af en welke rol hebben marketing en het merk daar (potentieel) in te vervullen?

We hebben een aantal zeer bijzondere sprekers. Om te beginnen met prof. dr. Paul de Blot. Heeft filosofie, fysica, psychologie en bedrijfskunde gestudeerd, is auteur van verschillende boeken, uiteindelijk op zijn 80e gepromoveerd op het onderwerp ‘Vernieuwing van organisaties in een chaotische omgeving door vernieuwing van de mens’ en in 2006 benoemd tot hoogleraar organisatievernieuwing met de leerstoel business spiritualiteit op Nyenrode.

De tweede spreker van de middag is ir. Henriette van Swinderen. Sinds najaar 2018 is Henriette directeur van bvA, de bond van adverteerders. Henriette is een zeer ervaren marketeer met een lange staat van dienst in verschillende marketing- en communicatiefuncties. In al deze rollen heeft Henriette altijd het belang van ethiek en integriteit onderschreven en uitgedragen. Iets dat ook in haar huidige functie een grote rol speelt. Het is bij de effectiviteit van marketing, merken, adverteerders en adverteren immers van groot belang dat mensen vertrouwen hebben. Dat vereist onder meer transparantie.

We sluiten de middag af met een paneldiscussie, waarbij een aantal marketingtalenten aanschuift, namelijk: Martine Boekestein, Dutch Marketing Talent of the Year 2018 en bestuurslid NIMA Young Professionals. Martine is  verantwoordelijk voor global brand en campaign management bij Rijk Zwaan, een Nederlands groenteveredelingsbedrijf met 3.000 medewerkers in 30 landen (de nummer vijf ter wereld). Erica van Vonderen – Hahn, Dutch marketing Talent of the Year 2019. Erica is international marketing & e-commerce manager bij Basic-Fit.

Voor meer informatie over de sprekers klik hieronder op de foto’s van de sprekers.

Praktische informatie

Programma

15.00 uur  |  Ontvangst met koffie, thee en lekkers
15.30 uur  |  Aanvang programma
16:45 uur  |  Middagbreak met fris en een snack
17:00 uur  | Vervolg programma
18:15 uur  | Aperitief, aanvang diner
20:00 uur  | Afsluitende koffie & thee
20:30 uur  | Einde

 

Locatie

Kasteel Nijenrode
Straatweg 25
3621 BG Breukelen

 

Belangrijk: dit is een besloten evenement voor NIMA Register Marketeers.

Er zijn geen kosten verbonden aan de middag en als gezegd aarzel niet om iemand van een andere generatie mee te nemen.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Erica van Vonderen - Hahn

    Erica van Vonderen - Hahn

    International marketing & e-commerce manager bij Basic-Fit

    International marketing & e-commerce manager bij Basic-Fit

  • Guy van Liemt RM

    Guy van Liemt RM

    Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing

    Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand management functies bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context. Guy is als voorzitter van de Internal Branding Company of the Year lid van de NIMA-hoofdjury bij de Dutch Marketing Awards. Daarnaast maakt hij deel uit van het RM College. Samen met Gert Koot schreef hij Marketingcommunicatie in 14 stappen dat eind 2018 werd uitgeroepen tot Marketing Studieboek van het Jaar. Guy spreekt frequent over marketing, branding, marketingcommunicatie, zingeving en geluk.

    Directeur EHERO & ESAA, owner van Liemt Marketing

  • Henriette van Swinderen

    Henriette van Swinderen

    Directeur at BVA bond van adverteerders

    Sinds najaar 2018 is Henriette directeur van bvA, de bond van adverteerders. Henriette is een zeer ervaren marketeer met een lange staat van dienst in verschillende marketing- en communicatiefuncties. Zo was ze onder meer marketingdirecteur bij Procter & Gamble, directeur brand & communications bij T-Mobile en marketingdirecteur bij Schoonenberg. In al deze rollen heeft Henriette altijd het belang van ethiek en integriteit onderschreven en uitgedragen. Iets dat ook in haar huidige functie een grote rol speelt. Het is bij de effectiviteit van marketing, merken, adverteerders en adverteren immers van groot belang dat mensen vertrouwen hebben. Dat vereist onder meer transparantie.

    Directeur at BVA bond van adverteerders

  • Martine Boekestein

    Martine Boekestein

    Global Brand & Campaign management at Rijk Zwaan | Dutch Marketing Talent of the Year 2018

    Dutch Marketing Talent of the Year 2018. Martine is  verantwoordelijk voor global brand en campaign management bij Rijk Zwaan, een Nederlands groenteveredelingsbedrijf met 3.000 medewerkers in 30 landen (de nummer vijf ter wereld), dat actief wil bijdragen aan de wereldvoedselvoorziening onder meer door een verhoging van de groenteconsumptie. Een sterk waardengedreven bedrijf (zie bijgaand interview in het FD).

    Global Brand & Campaign management at Rijk Zwaan | Dutch Marketing Talent of the Year 2018

  • Prof. Dr. Paul de Blot

    Prof. Dr. Paul de Blot

    at Business University Nyenrode

    Paul werd op 15 mei 1924 geboren en is dus 95 jaar oud. Paul heeft verschillende oorlogen meegemaakt en vijf jaar in een concentratiekamp overleefd. Paul is al meer dan 70 jaar Jezuïet. Heeft filosofie, fysica, psychologie en bedrijfskunde gestudeerd, is auteur van verschillende boeken, uiteindelijk op zijn 80e gepromoveerd op het onderwerp ‘Vernieuwing van organisaties in een chaotische omgeving door vernieuwing van de mens’ en in 2006 benoemd tot hoogleraar organisatievernieuwing met de leerstoel business spiritualiteit op Nyenrode. Een unieke kans om een zeer bijzonder mens te horen spreken en te ontmoeten.

    at Business University Nyenrode

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X