Roundtable: Creatieve concepten beoordelen? Hoe dan …? | NIMA via Zoom

juli, 2020

13jul16:0019:00Dit event is helaas uitverkochtRoundtable: Creatieve concepten beoordelen? Hoe dan …? (Online)Ontdek hoe je creatieve voorstellen effectief kunt beoordelen. Exclusief voor S-titels Investering: Deze sessie is een exclusief en kosteloos voor Senior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals en Senior Digital Professionals.

Tijd

(Maandag) 16:00 - 19:00

Locatie

Zoom Video Communications

Investering

Deze sessie is een exclusief en kosteloos voor Senior Marketing Professionals, Senior Communication Professionals en Senior Digital Professionals.

WORD MEMBER EN BESPAAR

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt buiten het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

Event beschrijving

Vaak is het lastig om creatieve concepten van (reclame)bureaus goed te beoordelen. Terwijl er soms veel op het spel staat: gaat het nou werken of niet? Is het relevant voor de doelgroep en is het onderscheidend genoeg? In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt.

Veel creatieve voorstellen komen onder tijdsdruk tot stand. Of ‘creatie’ pusht een idee, waarvan je je afvraagt of het wel gaat doen wat het moet doen. Dan is het verdomd handig als je dit soort voorstellen effectief kunt beoordelen. In deze praktische roundtable leer je hoe je effectief creatieve voorstellen beoordeelt en hoe je zorgt dat je de beste voorstellen krijgt.

Tijdens deze online roundtable – waar plek is voor met maximaal 8 Senior Professionals-  worden ervaringen uitgewisseld tussen marketeers die in meer of mindere mate ervaring hebben met het beoordelen van creatieve concepten binnen hun bedrijf, maar daarbij hulp kunnen gebruiken bij hun onderbouwing. Er kunnen cases gepresenteerd worden ter inspiratie, en je wisselt vooral ook onderling kennis en ervaring uit. Het doel van deze roundtable is om de discussie aan te gaan met andere ervaren senior marketingprofessionals en ideeën met elkaar uit te wisselen.

Deze roundtable wordt begeleid door Adriaan Oomen van ADDFOCUS.
Lees hier een recent interview met hem op Marketingfacts.

Onderwerpen die je tijdens de workshop kunt verwachten zijn o.a.: 

  • ‘the big idea’ en ‘the big picture’
  • belang van raken: relevantie, likeability en nieuwsgierigheid
  • buikgevoel versus ratio: begrijpen, evalueren en beslissen
  • toetsen op relevantie, onderscheidend vermogen en eenduidigheid

Interactie

Om de roundtable zo interactief mogelijk te maken, vragen we je om als voorbereiding een een van jouw recente campagnes met ons te delen. Denk bijvoorbeeld aan een commercial, of printreclame. Maar ook een campagne online kan als voorbeeld dienen. Als jij het maar ziet als een effectieve reclame(-uiting).

Ben jij Senior Professionals die (op korte termijn) te maken heeft met het beoordelen van creatieve (campagne) concepten? Schrijf je dan snel in voor deze online roundtable!
Het aantal plekken is beperkt.

Sprekers voor dit event

  • Adriaan Oomen

    Adriaan Oomen

    Beloftebrenger - ADDFOCUS

    Beloftebrenger - ADDFOCUS

  • John de Beijer SMP

    John de Beijer SMP

    Business Marketeer at Cegeka Nederland

    Business Marketeer at Cegeka Nederland

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X