The Best of NIMA - De beste sprekers van 2020 samen op 1 dag

mei, 2021

21mei09:3017:30The Best of NIMAEen diverse dag met de beste sprekers van NIMA!Schrijf je nu in! Investering: NIMA Member € 250 ,– (excl. btw) Normaal tarief € 450 ,– (excl. btw) Inclusief lunch en netwerkborrel

Tijd

(Vrijdag) 09:30 - 17:30

Locatie

volgt binnenkort

Investering

NIMA Member € 250 ,– (excl. btw)
Normaal tarief € 450 ,– (excl. btw)
Inclusief lunch en netwerkborrel

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je nu in!

Event beschrijving

The Best of NIMA wil je niet missen!

Na het succes van de voorgaande jaren programmeren we The Best of NIMA ook dit jaar weer. Tijdens The Best of NIMA geven de vijf best beoordeelde sprekers van het afgelopen jaar ieder een presentatie. De sprekers zijn in 2020 beoordeeld met een 8,5 óf hoger en geven een presentatie/inspiratiesessie van elk ongeveer een uur.

Programma

09:00 – 09:30 uur  |  Ontvangst
09:30 – 09:45 uur   |  Opening en welkom door NIMA
09:45 – 10:45 uur   |  Tijs Rotmans – De wondere wereld van pricing management
Heb je de uitkomsten van de CMO Survey van februari 2020 nog op je netvlies staan? Daaruit blijkt dat slechts 21% van de marketing afdelingen de verantwoordelijkheid voor de prijsstrategie draagt. Dat betekent dat 79% van de marketing afdelingen moeite zal hebben om de business te runnen, leidend te zijn bij investeringsbeslissingen of de keuze om merken uit te faseren. Een prijsstrategie draagt er immers zorg voor dat de gecreëerde waarde wordt gekapitaliseerd in de vorm van winst voor de onderneming. Zonder deze verantwoordelijkheid voor de prijsstrategie blijft de afdeling marketing vermoedelijk een kostenpost die de website doet. Mark Ritson verwoordde dit vrij aardig in zijn reactie op de uitkomst: “They are the fucking colouring-in department. If I ask them for pricing advice, they will suggest a cleaner font for the price tags.” Die wondere wereld van Pricing Management is een leuke inhoudelijke introductie tot dit mooie vak die de afdeling marketing weer leidend kan maken in de business.”

10:45 – 11:00 uur  |  Korte break
11:00 – 12:00 uur  |  Carmen Philips – Success doesn’t happen by accident – it happens on purpose!
Spelenderwijs gaan we met 23plusone op zoek naar de essentie van jouw purpose en waarom jij ’s morgens opstaat. 23plusone is een laagdrempelig methode waarmee je de rijkheid van (merk)verhalen kunt stimuleren. Het komt voort uit wetenschappelijk onderzoek naar de link tussen wat mensen drijft en gelukkig maakt, en de aantrekkelijkheid van mensen en merken. Maak kennis met de methode tijdens deze sessie, en ontdek hoe je mensen dichterbij kunt brengen en triggeren met jouw eigen uniek verhaal!

12:00 – 12:45 uur  |  Lunchpauze
12:45 – 13:45 uur  |  Richard van den Blom – Kraak de LinkedIn Code
Een sessie toegespitst op hoe jij als marketeer voor jezelf, je werkgever, je opdrachtgever het verschil kunt maken met goede content.
Want waar moet goede content aan voldoen? En hoe ziet de ideale post er uit? Deze wegen mee in het succes van jouw post en zijn dus belangrijk voor het algoritme waar LinkedIn op draait. Welke (nieuwe) lessen kunnen we leren uit het algoritme van LinkedIn? Hoe zorg je ervoor dat je je netwerk gebruikt als postbode van je content? Richard neemt je in een uur mee in de meest succesvolle content strategieën.

13:45 – 14:00 uur  |  Korte break
14:00 – 15:00 uur | Coen Wiers & Ludo Voorn – MarTech, the shiny, sexy stuff!
Marketing technology, marketeers zijn dol op shiny, sexy stuff. Maar hoe houd jij het overzicht en pas jij marketing automation toe in jouw marketingstrategie? Voor elke marketinguitdaging is er wel een systeem die dit proces kan automatiseren en ondersteunen. Die systemen worden dankzij de inzet van artificial intelligence steeds slimmer. In een uur schetsen Ludo en Coen het nieuwe martech-landschap, zodat jij het overzicht hebt en de regie houdt over alle technologie & tooling die op je afkomt.

15:00 – 15:15 uur  |  Korte break
15:15 – 16:15 uur  |  Guy van Liemt – Het Rendement van Geluk
Geluk is niet alleen een gevoel, maar ook een rationele afweging. Steeds meer mensen en organisaties zien dat geluk, het welbevinden en de kwaliteit van leven, waardevolle en relevante dimensies zijn voor (organisatie)beleid. Maar hoe krijg je een gelukkige organisatie? Wat is daar het rendement van? En de belangrijke vragen: Wat is de relatie tussen marketing en geluk? En welke rol kun je als markteer hierin hebben?

16:15 – 17:30 uur  |  Afsluiting en netwerkborrel

We gaan ons uiterste best doen om deze dag fysiek te organiseren conform de geldende maatregelen. Mocht dit niet lukken dan is het mogelijk dat we een digitaal alternatief organiseren.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Carmen Phillips

    Carmen Phillips

    Founder van On Purpose Management

    Carmen Phillips inspireert mensen om keuzes te maken en resultaten na te streven waarmee ze meer voldoening en werkplezier kunnen beleven. Carmen is van oorsprong Brits, heeft 20+ jaar ervaring als leidinggevende, is verbonden aan Beeckestijn Business School en NIMA en woont met haar gezin in Haarlem.

    Founder van On Purpose Management

  • Coen Wiers MSc

    Coen Wiers MSc

    Area Lead Customer Relevance – Rabobank

    Marketing Automation and Relevance manager Rabobank Nederland - Digital transformation, MarTech, Digital marketing en advertising.

    Area Lead Customer Relevance – Rabobank

  • Guy van Liemt RM

    Guy van Liemt RM

    Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing

    Guy van Liemt RM is bedrijfseconoom en specialist in marketing, branding en marketingcommunicatie. Na internationale stages bij Unilever en Shell heeft Guy in verschillende brand managementfuncties bij Procter & Gamble gewerkt om daarna de stap naar het ondernemerschap te zetten. Als onderdeel hiervan is Guy ook 6 jaar als partner en directeur aan bureauzijde werkzaam geweest. Thans werkt Guy voor een deel als docent-trainer, adviseur en spreker, en voor een deel als executive director bij EHERO (Erasmus Happiness Economics Research Organization), het kennis- en onderzoekscentrum van de Erasmus Universiteit over geluk in een economische context. Guy is als voorzitter van de Internal Branding Company of the Year lid van de NIMA-hoofdjury bij de Dutch Marketing Awards. Daarnaast maakt hij deel uit van het RM College. Samen met Gert Koot schreef hij Marketingcommunicatie in 14 stappen dat eind 2018 werd uitgeroepen tot Marketing Studieboek van het jaar. Guy spreekt frequent over marketing, branding, marketingcommunicatie, zingeving en geluk.

    Directeur EHERO & ESAA, eigenaar Van Liemt Marketing

  • Ludo Voorn MM RM

    Ludo Voorn MM RM

    Chapter Lead Marketing Particulieren bij Rabobank

    Chapter Lead Marketing Particulieren bij Rabobank, mede-ontwikkelaar nieuwe Master op het gebied van MarTech & Customer Experience. - Marketing, Strategie, CRM, Data-analytics

    Chapter Lead Marketing Particulieren bij Rabobank

  • Richard van der Blom

    Richard van der Blom

    Trainer social selling & LinkedIn-expert, social sellingmanager

    Richard van der Blom, is LinkedIn-expert en social mediaconsultant, organisator van het 1e LinkedIn congres Benelux, auteur van ‘Social Media Management’ en partner bij Just Connecting BV. Richard is tijdens de workshop LinkedIn beoordeeld met een 9.2! Reacties van deelnemers: enthousiast, veel energie, deskundig, helder en toepasbaar!

    Trainer social selling & LinkedIn-expert, social sellingmanager

  • Tijs Rotmans

    Tijs Rotmans

    Managing Partner bij The Pricing Company

    Tijs heeft een master natuurkunde afgerond aan de Universiteit van Leiden. Voordat Tijs in 2008 toetrad tot The Pricing Company was hij werkzaam bij KPN. Hij vervulde daar rollen in de werkvelden operations, (strategische) marketing, business intelligence en pricing. In zijn laatste rol was hij verantwoordelijk voor de pricing in de consumentenmarkt (vaste en mobiele diensten, 4 miljard euro omzet). Naast zijn advieswerk is hij adjunct professor aan de TIAS School for Business and Society. In 2014 en 2019 heeft hij daarvoor de Best Teacher Award ontvangen. Verder inspireert hij marketeers via de Masterclasses Pricing voor NIMA. In 2015, 2016, 2017, 2018 en 2019 behoorde hij met zijn masterclasses tot de 'The Best of NIMA'. Uiteraard is Tijs lid van de Professional Pricing Society in Amerika waar hij zijn peers ontmoet. Als pricing expert leidt hij regelmatig ronde tafels en treedt hij op als gastspreker. Zijn MBTI-profiel is INTJ en de volgende kenmerken passen dan ook goed bij de rollen die hij vervult: strategisch, conceptueel, innovatief en onafhankelijk. Zijn 3 dochters hebben regelmatig profijt van zijn passie voor het vak. Zo hebben ze na de vrijmarkt op Koningsdag steevast de hoogste opbrengst.

    Managing Partner bij The Pricing Company

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X