TMC Management Journey (online) - NIMA

september, 2020

22sep10:0012:00TMC Management Journey (online)Exclusief voor NIMA TMC marketingmanagersSchrijf je snel in!

Tijd

(Dinsdag) 10:00 - 12:00

Locatie

Microsoft Teams

Online

WORD MEMBER EN BESPAAR

Benieuwd wat het Top Marketing Club lidmaatschap voor jouw organisatie kan betekenen? Op onze memberships pagina vind je alle voordelen op een rijtje.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Op 22 september a.s. vindt een nieuwe NIMA Top Marketing Club Management Journey plaats. Opnieuw online en opnieuw vanuit een studio, maar maximaal interactief en met een marketingmanagementonderwerp dat nú de gemoederen bezig houdt. We gaan het over het team en de individuele marketingprofessionals van 2021 hebben. En daarna.

Want ineens zijn er voldoende talenten op de markt. Zeker in de marketing, media en communicatiesector. Nadat recruiters een paar jaar lang een feestje vierden in een arbeidsmarkt waar iedereen trok aan iedereen, zit de inbox van werkgevers sinds een paar maanden vol met berichtjes van mensen die koffie willen drinken. Op LinkedIn groeit het aantal ‘available’-vakgenoten met de dag. Welke talenten zijn gewild? Waar letten we op? Aart Lensink, directeur van LVB Network, auteur van een indrukwekkende stapel boeken over contentmarketing, stelt dat we na jaren van zoeken naar specialisten, juist professionals moeten aantrekken die niet alleen specialist maar vooral ook generalist zijn. En liefst algemeen ontwikkeld. Polymaths, zoals ze in het UK worden genoemd.

Arthur Simonetti op zijn beurt is Register Marketeer en leidt de NIMA B2B Community, maar bovenal is hij een zeer ervaren marketingdirecteur. Vier jaar geleden al stelde hij onomwonden dat een succesvolle b2b-marketeer een π-shaped professional moet zijn. Als in ‘pi’. Marketing 3.14 zo u wilt: een creatieve én slimme T-shaped marketeer met een extra. Eén die in staat is de story’s – liefst met één gezamenlijke key message – af te stemmen op alle relevante stakeholders van zijn of haar ecosysteem. Een professional die er bovendien voor kan zorgen dat deze story’s via de digitale media beschikbaar zijn.

Tijdens deze Management Journey ontvangen we Lensink & Simonetti voor een live TMC-gesprek over het ultieme marketeersprofiel. Aan de hand van stellingen neemt NIMA-host en hoofdredacteur van Marketingfacts Luuk Ros de deelnemers mee langs de vragen die menigeen bezig houdt: Wie nemen we aan? Waar zoeken we naar? Gaan we het zelf doen of werken we met bureaus of met een flexibele schil? Hoe bouwen we een nieuw team? Bouwen we wel een team? Hoe gaan we dat aansturen? Hoezo gaan we mensen aannemen (we mogen blij zijn als we nog werk hebben)?

Vanzelfsprekend zullen vragen en stellingen van deelnemers aan de sessie management journey uitgebreid worden doorgenomen. Kun je vooraf of tijdens de meeting doorgeven en ze mogen stellig zijn, maar ook als open vraag geformuleerd, met als doel een beeld te krijgen van het marketingteam van 2021.

Ben jij erbij?

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Aart Lensink

    Aart Lensink

    Directeur & eigenaar - LVB Content Marketing

    Begonnnen als journalist en gewerkt voor kranten, magazines en tv programma's. Daarna een eigen bedrijf gestart en sindsdien directeur van LVB Content Marketing. Specialiteiten: Content marketing, videomarketing, lead generation, marketing strategie. We werken vanuit de filosofie dat bedrijven (merken) zich meer en meer gedragen als uitgevers. Ze communiceren en bouwen een band op met doelgroepen via content. Wij bedenken en maken content en helpen met het op de juiste plek laten landen van die content én met conversie.

    Directeur & eigenaar - LVB Content Marketing

  • Arthur Simonetti RM

    Arthur Simonetti RM

    Marketing Director DSM en voorzitter Bestuur NIMA B2B

    Arthur Simonetti RM werkt als marketing directeur bij DSM (en is de voorzitter van de NIMA B2B community), hij heeft een uitgebreide ervaring in Customer Centricity, Business Intelligence, Corporate Strategy en New Business Development. Wil een voorbeeld zijn in het voortdurend leren van en aanpassen aan de veranderende behoeften van onze klanten.

    Marketing Director DSM en voorzitter Bestuur NIMA B2B

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X