november, 2017

02nov15:0019:00TMC Management Journey: Naar een agile marketingorganisatie? Doe het goed of doe het niet!Exclusieve sessie voor managers uit de NIMA Top Marketing ClubSchrijf je snel in! Investering: Kosteloos voor members van de NIMA Top Marketing Club

Tijd

(Donderdag) 15:00 - 19:00

Locatie

Hoofdkantoor Aegon

AEGONplein 50, Den Haag

Investering

Kosteloos voor members van de NIMA Top Marketing Club

WORD MEMBER EN BESPAAR

Schrijf mij in

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Op 2 november a.s. organiseren we exclusief voor (marketing)managers in het netwerk van de NIMA Top Marketing Club opnieuw een bijzondere bijeenkomst: de Management Journey. Ditmaal zijn we te gast op het hoofdkantoor van TMC-lid Aegon in Den Haag. 

Tijdens deze Journey zal Maton Sonnemans, partner bij VODW, ons uitgebreid bijpraten over agile werken in marketingprocessen. Geïnspireerd door de spraakmakende reorganisatie van ING in Nederland zijn steeds meer organisaties op zoek naar vernieuwing van hun eigen commerciële of marketingorganisatie. Veel organisaties zijn ook gaan experimenteren met agile werken. Vaak is de start enthousiast, maar ook gehaast en impulsief. Bovendien heeft ‘agile’ last van een ongrijpbare afkeer, veelal gevoed door de complexiteit van iets dat zo eenvoudig lijkt als lenigheid.

Columnist, redacteur NRC, kantooramazone Japke Bouwma (‘Uitrollen is het nieuwe doorpakken’) schreef al: ‘Wie googelt op afbeeldingen van ‘agile’ krijgt rennende luipaarden, brekende golven, draaiende cirkels en zelfs straaljagers met witte condenssporen. En je moet ook superlenig zijn! Want ik zag ook veel plaatjes van mensen in een vogelnestje naast hun laptop. Ik weet het, plaatjes zijn slechts beeldvorming en het gaat natuurlijk om de inhoud, maar ik dacht al wel: dit gaat mij allemaal nooit lukken met mijn oude, stramme lichaam.’

Het zijn dan ook lang niet allemaal succesverhalen. Maton Sonnemans was de afgelopen jaren betrokken bij diverse grote transformaties en heeft een scherpe visie op de succes- en faalfactoren. In zijn presentatie deelt hij insights voor een succesvolle transformatie en schetst de voorwaarden en kaders om planmatig en doordacht over te gaan naar klantgericht én agile werken. Aansluitend spreekt Leon Jansen, Manager Marketing Performance & Expertise bij Aegon. Hij geeft leiding aan het team ‘professional consumer marketeers’ én het proces waarmee Aegon zich transformeert van een traditioneel werkende en aangestuurde marketingorganisatie naar werken met agile G2M-teams, inclusief de techniek en cultuur die deze nieuwe manier van werken vereist. Zijn taak is het om draagvlak te creëren voor nieuwe marketingwerkwijzen om daarmee impact te hebben op de financiële toekomst van Aegons klanten. Samen met Joyce Verburg – consumer marketeer – nemen ze je mee door de praktijk van alledag en de transitie die Marketing bij Aegon doormaakt.

Programma
15.00 uur – Inloop & ontvangst
15.45 uur – Opening door NIMA
15.55 uur – Welkom door Leon Jansen, Manager Marketing Performance & Expertise bij Aegon
16.05 uur – Planmatig en doordacht overgaan naar klantgericht én agile werken door Maton Sonnemans, partner bij VODW
17.05 uur – Korte break
17.15 uur – Praktijkcase Aegon door Leon Jansen, Aegon
17.45 uur – Afsluiting
17.50 uur – Borrel & bites
19.00 uur – Einde

De NIMA Management Journey is een speciaal onderdeel van het TMC programma, exclusief voor Marketing Managers van de NIMA Top Marketing Club.
Interesse om bij deze club aan te sluiten? Neem dan contact met ons op via 020 – 503 93 60.

AANTAL PE PUNTEN

4 PE

Organisator

NIMA

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X