november, 2017

09nov13:3018:00Top Marketing Tour: BijenkorfTop Marketing Tour: De BijenkorfSchrijf je snel in! Investering: Young Professional Member € 0,– NIMA Member € 55,– Normaal tarief € 125,–

Tijd

(Donderdag) 13:30 - 18:00

Locatie

Bijenkorf Coolsingel

Bijenkorf Rotterdam Coolsingel 105, 3012 AG Rotterdam

Investering

Young Professional Member € 0,–
NIMA Member € 55,–
Normaal tarief € 125,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word Young Professional member en ga gratis naar dit event

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Altijd al achter de schermen willen kijken bij de Bijenkorf? Dan is deze Top Marketing Tour zeker iets voor jou

De Bijenkorf is al ruim 140 jaar een sterk merk, en staat bekend als één van de meest inspirerende, verrassende en creatieve warenhuizen van Nederland. De winkels, uitingen, assortiment en medewerkers dragen samen de identiteit van de Bijenkorf uit, maar hoe doet de Bijenkorf dat? Wat is het geheim?

De Bijenkorf heeft in haar steden een sterke lokale marktpositie en kijkt continue hoe ze deze kan verstevigen. De case zal gaan over de positioneringsstrategie van de Bijenkorf Rotterdam. De Bijenkorf Rotterdam is verankerd met de geschiedenis van de stad. Sinds 1928 is er een filiaal in Rotterdam, de eerste ontworpen door Willem Dudok. Helaas beschadigen de bombardementen in de Tweede Wereldoorlog het pand zo ernstig, dat er een nieuw warenhuis moet komen. Marcel Breuer ontwerpt dit nieuwe gebouw dat in 1957 wordt geopend. De Bijenkorf Rotterdam is in augustus gestart met de vernieuwing van de parterre. De vernieuwing zal bestaan uit een compleet nieuwe parterre met onder ander een nieuwe cosmetica afdeling, lederwaren en sieraden. De vernieuwing zorgt ook voor een uitbreiding van het merkenportfolio en assortiment, waaronder verschillende exclusieve merken. In deze case wil de Bijenkorf jullie uitdagen om mee te denken hoe de Bijenkorf Rotterdam zich lokaal beter kan positioneren met de aanstaande vernieuwingen. Hierbij wordt ingegaan op de segmentering en doelgroepkeuze landelijk en hoe deze zich verhoudt tot de huidige kopers van de Bijenkorf Rotterdam.

Hoe zorgt een retail- en fashiongigant zoals de Bijenkorf ervoor dat de winkels de juiste producten, uitstraling en merkidentiteit hebben? In deze speciale Top Marketing Tour duik je samen met de Marketing Director Marjolijn Meijnen én de Shop Manager van de Bijenkorf Rotterdam in de wereld van de retail en citymarketing. De Bijenkorf maakt namelijk gebruik van een bijzondere strategie: per winkel, regio en stad maakt het onderscheid in de evenementen, marketing en aankleding die de Bijenkorf gebruikt. Hoe werkt het – en bovenal: wérkt dat? Daarna duiken we samen een uitdagende case in, waar een marketinguitdaging van de Bijenkorf centraal staat.

Programma

13.30 uur | Inloop met koffie en thee
14.00 uur | In gesprek met Marjolijn Meijnen
15.00 uur | Pauze
15.15 uur | Toelichting case Bijenkorf
15.30 uur | Brainstorm/ uitwerken case in groepen
17.00 uur | Presentatie van de cases aan de jury
17.30 uur | Netwerkborrel

Voor wie?

Tijdens de NIMA Top Marketing Tour kunnen young professionals (25-35 jaar) in marketing of communicatie een kijkje nemen in de keuken van vooraanstaande marketingbedrijven. Je krijgt de kans om kennis te maken met de Bijenkorf en te leren van een ervaren professional. Andere succesvolle TMT’s vonden onder meer plaats bij Tony Chocolonely, ING, bol.com, ABN AMRO, Peijnenburg, Nuon, FD Mediagroep, het Wereld Natuur Fonds en T-Mobile.

Organisator

NIMA

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X