maart, 2018

14mrt09:0017:30Vaardigheidstraining: Sales ExcellenceLeer in deze sessie hoe jij van je klanten fans maakt! Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 695,– Normaal tarief € 895,–

Tijd

(Woensdag) 09:00 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 695,–

Normaal tarief € 895,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Exclusieve sessie voor maximaal 10 deelnemers!

Jouw organisatie heeft dringend behoefte aan een diepgaande verandering om bij huidige en nieuwe klanten substantieel te groeien, de klanten een excellente ervaring/beleving kunnen bieden waardoor er ‘lock-in’ ontstaat en de concurrentie geen kans maakt. Oude patronen zijn helaas diep ingesleten, veel markten zijn verzadigd en we verkopen ‘op routine’. We zijn gewend geraakt aan lage verkoopgroeipercentages en ‘men’ voelt onvoldoende urgentie om vanuit de eigen organisatie met de klant te gaan groeien. We definiëren geen ‘extreme’ klantgroeipercentages van 10, 20 of 50% en sales lijkt niet geïntegreerd in de organisatie. Hoe dieper we de eigen organisatie in gaan, hoe minder belangrijk en urgent de klant ervaren wordt. We willen naar Customer Obsession: iedereen in de organisatie is geobsedeerd door de klant en we gaan samen met de klant groeien waarbij iedereen snapt en voelt dat allen daaraan een bijdrage moeten leveren. Customer Excellence is een resultante van een integrale prestatie.

Tijdens deze interactieve sessie krijg je inzicht in wat klanten belangrijk vinden. Welke aspecten zorgen voor een hoge Net Promotor Score (de klant is echt fan van me). We willen tenslotte geen klanten maar fans. Inzicht in wat een goede accountmanager onderscheidt van een gemiddelde accountmanager. Een model en handvatten worden je aangereikt om te komen tot Customer Excellence en om de klant te laten groeien. Als we de klant laten groeien, groeien wij ook. Per stap staan we stil bij de inhoud van die stap. Wat de rol van sales is en de rol van de organisatie en hoe dit veranderproces te leiden: Leading by Example. We benutten maximaal de beschikbare kennis uit 17 jaar klanttevredenheidsonderzoek en onze veranderervaringen. Praktijkcases zijn leidend boven de theorie, action learning staat centraal. Via een voorbereidende huiswerkopdracht heeft de deelnemer de mogelijkheid om een maatwerkcase, vertrouwelijk, in te brengen. De training wordt afgerond met een concreet en persoonlijk actieplan Sales Excellence. Na zes weken staat een Skype-coachmoment met de trainer tot je beschikking om de voortgang te bespreken, inzichten te delen en een verdiepingsslag te maken. Dit follow-up-moment verhoogt aantoonbaar het rendement van de investering voor deze training.

Programma

09.00 uur: Ontvangst met koffie en thee
09.30 uur: Voorstelronde, verwachtingen en leerdoelen ophalen
10.00 uur: Presentatie insights en Customore Excellence aanpak
10.30 uur: Plenair delen van de huiswerk opdracht

  • Wat heb je ervaren toen je de vragen stelde?
  • Wat gebeurde er aan de klant kant?
  • Welke NPS score krijgt de organisatie en welk rapportcijfer krijg jij?
  • Wat zijn de belangrijkste verbeter punten? Herkenbaar?

12.00 uur: Lunch
13.00 uur: Werken aan verbeterplannen*
16.00 uur: Individuele plenaire presentatie verbeterplannen
17.00 uur: Uitloop en wrap-up
17.30 uur: Afsluiting met borrel

* Elke deelnemer kiest een eigen klant waarvoor hij/zij een verbeterplan gaat schrijven. In twee-tallen gaan we die verbeterpunten toetsen en aanscherpen en de 4 fasen van het Customore Excellence model doorlopen. Bij elke verbeterslag die we opschrijven gaan we die toetsen/challengen in 2-tallen. 20 minuten verbeterpunten noteren en 2 x 10 minuten toetsen. De volgende vragen komen aan de orde:

Innovatie:

Wat weten we van de klant en wat niet? Denk aan kpi’s, doelstellingen, verdienmodellen etc..
Welke punten wil de klant verbeterd zien? Wat ga je eraan doen? En hoe ga je die feedback van de klant teruggeven?
Cultuur:
Is iedereen verbonden met de visie van de eigen organisatie en ‘what’s in it for the customer’?
Strategisch:
Waar zit de fit met de klant? Benoem concreet de fit tussen eigen organisatie en klant.
Schrijf de Bezieling, de belofte en het bewijs op papier?
Operationeel:
Welk team ga je samenstellen? Wat gaat het gezamenlijke doel zijn etc.?

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Matty Geertsen

    Matty Geertsen

    Oprichter Customore Consulting

    Matty Geertsen (1960) is afgestudeerd HEAO-er. Hij heeft een jarenlange ervaring in commercie en sales in FMCG van Productmanager naar Account Group manager naar Verkoop directeur. Inmiddels is hij als ondernemer meer dan 10 jaar actief in het begeleiden van (internationale) organisaties op het gebied van het professionaliseren van sales. “Begrijpen om begrepen te worden” inspireert hem om meer uit klanten te halen. Hij is mede oprichter van Customore Consulting b.v. waar ze elk jaar benchmark studies en verbeter programma’s uitvoeren. We zijn de wake-up caller en advies partner om onze klanten van Good naar Great te brengen. Wetende dat de grootste vijand van great, good is.

    Oprichter Customore Consulting

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X