Workshop: Agile in Marketing en Customer Experience - NIMA

april, 2020

15apr10:0012:30Workshop: Agile in Marketing en Customer Experience (Online)Op zoek naar de waarde die agile kan bieden voor marketeersSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500 (excl. btw) Normaal tarief € 700 (excl. btw)

Tijd

(Woensdag) 10:00 - 12:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 500 (excl. btw)
Normaal tarief € 700 (excl. btw)

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Wegens succes herhaald!

Workshop: Agile in Marketing en Customer Experience; hype, heilige graal of hulpmiddel?

Agile is een begrip waar we ook als marketeers niet meer omheen kunnen, iedereen heeft het erover.

Sommigen hebben het over oude wijn in nieuwe zakken, anderen lijken het idee magische krachten toe te kennen; ‘het is de oplossing voor alle problemen waar marketeers vandaag de dag mee te maken hebben’.

Tijdens deze workshop gaan we in 3 ochtenden (15, 22 en 29 april van 10.00 – 12.30 uur via Zoom) samen op zoek naar de waarde die agile echt kan bieden voor marketeers.

Wat gaan we dan concreet doen?
Op basis van een fictief nieuw product/dienst gaan we in kleine groepen stapsgewijs een (voorbeeld) marketingstrategie samenstellen die concreet maakt hoe je agile toe kunt passen in een marketingomgeving. Uiteraard gefaciliteerd en begeleid door een agile coach die veel praktijkervaring heeft. Aan het einde van de dag hopen we antwoorden, ideeën en inspiratie te hebben gegeven en kan je aan de slag met een concreet voorbeeld van een agile marketingstrategie.

Programma

Sessie 1 – Agile; waarom en hoe dan? Setting the scene
In deze sessie gaan we in op de volgende onderwerpen.

  • Wat is de kern van agile, als we alle verhalen en adviezen van consultants & coaches opzij leggen?
  • Welke mogelijke voordelen levert het marketeers? Leidt het tot snellere en meer waardecreatie, hogere klantfocus, betere samenwerking met IT?
  • Hoe draagt het bij aan een betere/optimale customer experience?
  • Samenwerken in multi-disciplinaire teams, hoe doe je dat? Hoe maak je zo’n team en kom je tot concrete samenwerking (foundations)?
  • Hoe kan het helpen bij balanceren van korte en lange termijn doelstellingen?

Sessie 2 – Toepassing in de praktijk
Op basis van recente ontwikkelingen is meer dan ooit duidelijk dat adaptief zijn van groot belang is.
We gaan samen bekijken welke uitdagingen je als marketeer meemaakt en aan de hand van concrete voorbeelden bepalen we hoe agile werken kan helpen die uitdagingen te beantwoorden.

Hoe zet je agile methoden en werkwijzen in om tot een werkende marketingstrategie en aanpak te komen in tijden van onzekerheid?

Onderwerpen die aan bod komen:

  • terugblik sessie 1
  • mogelijke methoden en toepassingen; weke zijn er?
  • eerste 2 fasen in de customer journey: welke uitdagingen loop je tegenaan en hoe kan agile werken je helpen hier verandering in aan te brengen?

Sessie 3 – Toepassing in de praktijk (vervolg)
Tijdens deze sessie staan de volgende punten op de agenda:

  • terugblik sessie 2
  • volgende 3 fasen in de customer journey: welke uitdagingen loop je tegen aan en hoe kan agile werken je helpen hier verandering in aan te brengen?
  • afsluiting

Voor wie is de Workshop: Agile in Marketing en Customer Experience bedoeld?

De workshop is uitermate geschikt voor professionals in marketing en customer experience die meer willen weten over agile werken, maar ook voor professionals in communicatie en sales is de training interessant.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Marc Nieman

    Marc Nieman

    Agile coach

    Marc is agile coach en geloof dat een agile mindset de voornaamste voorwoorden is om te kunnen overleven in de zakenwereld van vandaag. Het maakt niet uit of het hebben over een agile mindset, het DNA of het metabolisme van een organisatie, uiteindelijk gaat het allemaal om cultuur. We weten allemaal 'Culture eats strategy for breakfast' (and lunch and dinner). Een agile mindset draagt bij aan een cultuur waarin je succesvol kunt transformeren in een customer experience driven organisatie die investeert in technologie, data en menselijke creativiteit. Marc helpt professionals, team en complete organisaties bij het bouwen en versterken van hun agile mindset. Hij begeleidt hen bij de verandering van gedrag, communicatie, samenwerking en bovenal cultuur. Hierbij maakt hij gebruik van optimisme, een goede dosis energie en uiteraard zijn ervaring met en passie voor agile. Dit doet hij in alle lagen van een organisatie. Agile is voor alle disciplines relevant: IT, marketing, sales, HR, finance en management.

    Agile coach

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X