Workshop: Beoordelen Creatieve Concepten bij NIMA

juni, 2020

16jun09:3017:00NIEUW! Workshop: Beoordelen van creatieve conceptenLeer creatieve voorstellen beoordelen op effectiviteitSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500 (excl. btw) Normaal tarief € 700 (excl. btw) Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg

Tijd

(Dinsdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NBC congrescentrum

Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein

Investering

NIMA Member € 500 (excl. btw)
Normaal tarief € 700 (excl. btw)

Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Vaak is het lastig om creatieve concepten van (reclame)bureaus goed te beoordelen. Terwijl er soms veel op het spel staat: gaat het nou werken of niet? Is het relevant voor de doelgroep en is het onderscheidend genoeg? In deze workshop leer je hoe je buikgevoel en ratio combineert en hoe je effectieve, creatieve voorstellen krijgt.

Veel creatieve voorstellen komen onder tijdsdruk tot stand. Of ‘creatie’ pusht een idee, waarvan je je afvraagt of het wel gaat doen wat het moet doen. Dan is het verdomd handig als je dit soort voorstellen effectief kunt beoordelen. In deze praktische workshop leer je hoe je effectief creatieve voorstellen beoordeelt en hoe je zorgt dat je de beste voorstellen krijgt.

Programma

Om de workshop zo interactief mogelijk te maken, vragen we je om als voorbereiding een voorbeeld van effectieve reclame mee te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een commercial of een printcampagne. Maar ook een campagne online kan als voorbeeld dienen. Als jij het maar ziet als een effectieve reclame(-uiting).

Onderwerpen die je tijdens de workshop kunt verwachten zijn o.a.:

  • ‘the big idea’ en ‘the big picture’
  • belang van raken: relevantie, likeability en nieuwsgierigheid
  • buikgevoel versus ratio: begrijpen, evalueren en beslissen
  • toetsen op relevantie, onderscheidend vermogen en eenduidigheid
  • balans merk en boodschap

Voor wie is de Workshop Beoordelen van creatieve concepten bedoeld?

Deze workshop is vooral geschikt voor marketing- en communicatiemedewerkers en -professionals.

Wat levert deze workshop je op?

Weten hoe je creatieve voorstellen adequaat, deskundig én op een gestructureerde manier kunt beoordelen vanuit de ratio én vanuit buikgevoel.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Adriaan Oomen

    Adriaan Oomen

    Beloftebrenger - ADDFOCUS

    Beloftebrenger - ADDFOCUS

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X