januari, 2018

16jan09:0017:30Workshop: CommunitymanagementHoe zorg je ervoor dat je community waarde gaat toevoegen aan je organisatie?Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 450,– Normaal tarief € 650,–

Tijd

(Dinsdag) 09:00 - 17:30

Locatie

Tribes Rotterdam Blaak

Blaak 34

Investering

NIMA Member € 450,–
Normaal tarief € 650,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Ontwikkel een eigen actieve community die waarde toevoegt aan je organisatie en je doelgroep bereikt. Een community helpt niet alleen jou, de marketeer. Een community heeft waarde voor je gehele organisatie en kan helpen bij je productontwikkeling, klantenservice, employer branding en veel meer. Klantonderzoeken laten zien dat je meer verbinding krijgt met eigen merkcommunity’s dan met Facebookpagina’s.

Met communitymanagement bedoelen we nadrukkelijk niet het beheer van je open Facebookpagina of Twitter. Het gaat om het managen van een geheel van verschillende online en offline platformen waar mensen met gemeenschappelijke interesses regelmatig bij elkaar komen om met elkaar te ‘praten’, ervaringen te delen en/of dingen te doen.

Als marketeer of communicatie adviseur moet je tegenwoordig wel een community hebben voor meer verbinding met je klant.  En vergeet hier niet je medewerkers die je met een community nog meer kunt verbinden met je organisatie. Je trouwste fan is tenslotte je medewerker.

In deze workshop communitymanagement staan we niet alleen stil bij de theorie en praktijkcases. Er is in de middag vooral tijd om aan de slag te gaan met je eigen community. We kijken gezamenlijk naar hoe je een waardevolle community voor jouw organisatie opzet of kunt doorontwikkelen. Daarbij gebruiken we het Community Canvas.

Heb je nog geen community dan ga je met de eerste schetsen naar huis. Beheer je al een community dan ga je tijdens de workshop aan de slag met de doorontwikkeling.

Wat levert de workshop communitymanagement je op?

  1. De laatste kennis van communitymanagement.
  2. Een eerste conceptplan voor het opzetten of doorontwikkelen van een community voor jouw organisatie.
  3. Een adoptie en activatie plan waarmee je klanten en medewerkers bindt en boeit op je community.
  4. Tips & tricks voor het activeren van je community.
  5. Voldoende functionele kennis voor het opzetten en onderhouden van je community.
  6. Inzicht in je persoonlijke vaardigheden en ontwikkeling voor het beoefenen van de functie van communitymanager.

Voor wie?

Deze workshop is geschikt voor iedereen die wil starten met een community, maar ook voor iedereen die al met het beheer van een community bezig is en er meer uit wil halen. Een community kan zijn een sociaal intranet, sociale media kanalen of een apart online platform.

 

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Anke Kuipers

    Anke Kuipers

    concept ontwikkelaar, game designer, social collaboration engineer en medeoprichter van o.a. Kubro

    Anke Kuipers, concept ontwikkelaar, game designer, social collaboration engineer en medeoprichter van o.a. Kubro (www.kubro.works). Anke helpt toonaangevende bedrijven bij het bedenken van sociaal strategische concepten en hoe je deze implementeert en geadopteerd krijgt in de organisatie, zodat het gewenste succes kan worden behaald. Zo werkte ze voor bedrijven als FloraHolland, ING, Mecanoo en Gemeente Den Haag. Daarnaast zette ze succesvol een crowd-funding campagne op voor haar bedrijf Bend-it (www.bend-it.com). Anke: “Veel te vaak wordt er al naar een oplossing gekeken voor de uitdaging of het probleem compleet helder is. Daarbij wordt voor het oplossen van een uitdaging vaak maar gedacht vanuit één perspectief. Dit leidt regelmatig tot een teleurstelling omdat het concept niet de waarde oplevert die men had verwacht”. Anke is gedreven om resultaten neer te zetten die er toe doen en om andere met haar inzichten te helpen om deze te realiseren. Verbinden en het creëren van waarde staan hierbij centraal.

    concept ontwikkelaar, game designer, social collaboration engineer en medeoprichter van o.a. Kubro

  • Anke van der Sluis

    Anke van der Sluis

    Senior communicatie adviseur/communitymanager en eigenaar van Social Abonnement

    Anke werkt sinds 2014 als interim professional in de corporate wereld vanuit Vice Versa Communicatie. Daarnaast is ze sinds 2017 eigenaar van Social Abonnement, een contentmarketingbureau voor het MKB. Met haar advisering, workshops en trainingen wil ze corporates en MKB ondernemers inspireren om minder communicatie te zenden en meer interactie te bereiken met menselijke communicatie. Minder corporate en ego-communicatie en meer fan-communicatie, ambassadeursmarketing, human 2 human (H2H) en communitymanagement. Anke: “Ik zie het enthousiasme en de betrokkenheid bij medewerkers, klanten en andere community leden toenemen als ze elkaar ontmoeten in een community die waarde toevoegt. Dit directe contact brengt vele veranderingen met zich mee en heeft invloed op de resultaten van de organisatie.”

    Senior communicatie adviseur/communitymanager en eigenaar van Social Abonnement

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X