NIEUW bij NIMA: Workshop Conversation Design in 1 dag

november, 2020

11nov09:3017:00Workshop: Conversation DesignHaal 5 keer zoveel waarde uit je chatbot of voice assistant met goed conversation designSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500,– (excl. btw) Normaal tarief € 700,– (excl. btw) Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

Tijd

(Woensdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 500,– (excl. btw)
Normaal tarief € 700,– (excl. btw)
Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Voice is het snelstgroeiende kanaal ooit. Wereldwijd zijn er al 2,5 miljard devices die voice ondersteunen en in Nederland heeft al meer dan 1,5 miljoen huishoudens een smartspeaker. Als marketeer is het daarom belangrijk om te begrijpen welke impact voice heeft op merk, organisatie, en kanaalstrategie.

Elke organisatie wil gesprekken met klanten automatiseren via chatbots en voice assistants. Met deze workshop in samenwerking met Robocopy leer je hoe je deze gesprekken ontwerpt en wat daar allemaal bij komt kijken. Hoe is de samenwerking tussen technologie, psychologie, en taal? En hoe kun je zo’n operatie het beste binnen je organisatie beleggen en schalen?

Robocopy heeft een methode ontwikkeld die inmiddels gebruikt wordt door organisaties als Vodafone, Walmart, JP Morgan, ABN Amro en vele anderen. Het zorgt ervoor dat je als organisatie en klant maximale waarde uit conversational technologie haalt.

Programma

Tijdens deze ééndaagse workshop leer je de basis methode voor conversation design. Dit is de volgende dag direct bruikbaar op de werkvloer. Na afloop begrijp je wat conversation design is en over welke dingen een conversation designer na moet denken om succesvolle chatbots en voice assistants te maken.

We gaan tijdens de workshop aan de slag met het volgende:

  • Wat is voice en wat zijn voice assistants? – Iedereen heeft het over voice, maar wat is het nou exact en wat is het verschil tussen voice als technologie, interface of kanaal?
  • Hoe identificeer ik relevante use cases?  – Voice is een uniek kanaal waarbij de gebruiker vrij kan spreken. Daarom is het lastiger om een goede use-case te vinden die zowel waarde biedt aan de klant als de organisatie. Door middel van een slimme matrix leer je hoe je de juiste use-case voor jouw merk vindt.
  • Welke technologie heb ik nodig? – Afhankelijk van de omvang van je voice project heb je verschillende technologieën nodig. je ontvang een overzicht van de mogelijkheden en leert hoeveel budget je nodig hebt voor ieder type project.
  • Hoe ziet mijn team eruit? – Succesvolle teams hebben een duidelijke workflow en een team met AI Trainers, Conversation Designers en Conversational Experts. We bespreken de verschillen en kenmerken.
  • Hoe ontwerp ik voor succes? – Aan de slag met de Robocopy Workflow! We doorlopen het canvas en gaan aan de slag met Bot Personality, Conversation Design, Sonic Branding, Voice Selection en User Testing.

Wat levert deze workshop je op?

In deze workshop leer je hoe je een conversational project aanpakt. Je haalt meer waarde uit de technologie doordat je leert hoe je er via design en taal mee aan de slag gaat.

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Je hoeft geen ervaring met Conversation Design te hebben, maar enige affiniteit is natuurlijk wel gewenst. Het niveau van deze workshop is HBO+.

 

In samenwerking met:

Robocopy

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Hans van Dam

    Hans van Dam

    CEO - Robocopy

    Robocopy recognises, develops and promotes the role of the conversation designer. It trains and certifies conversation designers around the world and works with brands directly. All to make chatbots and voice assistants more helpful, natural, and persuasive.

    CEO - Robocopy

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X