NIMA Workshop Customer Journey Mapping - interactieve workshop

februari, 2020

11feb09:3017:00NIEUW! Workshop: Customer Journey MappingMaak in zes stappen een customer journey map voor jouw organisatieSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500 (excl. btw) Normaal tarief € 700 (excl. btw) Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg

Tijd

(Dinsdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 500 (excl. btw)

Normaal tarief € 700 (excl. btw)

Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Steeds meer marketeers proberen de customer experience in kaart te brengen, maar een optimale customer journey kost meer moeite. Dit krijg je als marketeer in je eentje niet voor elkaar. De échte beleving van klanten loopt over meerdere kanalen, en is grillig en chaotisch. Klanten bezoeken winkels, bellen, appen, posten. Er is niet 1 homogene doelgroep of customer journey. Ook is er niet 1 afdeling of discipline intern die een volledig beeld van de klant heeft. Daardoor ontbreekt vaak overzicht, focus en samenhang. Het gevolg is dat aanpassingen weinig impact hebben op de totale beleving. Customer journey mapping is een methode om vanuit het perspectief van de klant de beleving te visualiseren. Hiermee kruip je in de huid van de klant, herken je patronen, zie je het zogenoemde ‘olifantenpad’ en ontdek je verbeterpotentieel over kanalen en afdelingen heen.

Customer journey mapping stopt niet bij het maken van grafiek. Het gaat erom dat je in kaart kan brengen hoe klanten jouw merk beleven en hoe je wil dat ze het beleven. Met welke punten wil je dat dat jouw merkbeleving word geassocieerd? De principes van customer journey mapping liggen tegen het design thinking aan en zijn gebaseerd op het gedachtegoed van Nobelprijswinnaar Daniel Kahneman.
Kahneman toonde aan dat we zeer selectief (en niet rationeel) herinneringen onthouden. Om ‘top of mind’ te worden en blijven, moeten bedrijven een branded, memorable beleving bieden; een betekenisvolle beleving. En dat loont. Het jaarlijkse HAVAS-onderzoek laat zien dat betekenisvolle merken maar liefst 133% beter presteren dan andere merken. Consumenten kiezen voor merken die oprecht ergens voor staan en beloften consequent nakomen. Op basis van fysieke eigenschappen is nauwelijks onderscheid aan te brengen. Eigenschappen zoals functionaliteit, prijs of kwaliteit vallen weg op het moment dat een concurrent een alternatief biedt. Bedrijven moeten dus op een andere manier onderscheiden als ze klanten willen winnen en behouden. Daar helpt customer journey mapping bij.

Programma Customer Journey Mapping

In de praktijk worstelen marketeers en managers met heel veel praktische vragen zoals hieronder. Dit zijn de onderwerpen die we gaan behandelen.

  • Hoe maak je een customer journey map van a tot z?
  • Wat is een beproefd middel om Customer journeys over te brengen?
  • Hoe en wanneer betrek je klanten? Hoe erg is het als dat niet kan?
  • Hoe maak je een goede customer journey en waar moet je op letten?
  • Hoe zorg ik voor draagvlak voor implementatie bij verschillende afdelingen?
  • Hoe kun je snel resultaten halen en praktisch blijven?
  • Hoe zorg je voor sales alignment?
  • Hoe meet je of een positieve klantbeleving bijdraagt aan jouw doelstellingen?
  • Hoe houd je het up-to-date?

Deze workshop is interactief en zeer praktisch. Je leert een customer journey map te maken door het te doen. In subgroepen ga je eerst aan de slag met een casus. Hierna ga je aan de slag met een eigen journey map.

Wat levert deze workshop je op?

Aan het einde van deze workshop weet je hoe je stapsgewijs een customer journey map maakt. Je leert in 6 stappen een customer journey map te maken. Je leert hoe je een journey map maakt bestaande uit 5 tot 7 fasen, en 100 á 120 touchpoints inclusief verhalen en emoties van klanten. Je krijgt praktische tips, do’s en don’ts uit de praktijk om je te helpen bewustwording te stimuleren, draagvlak te creëren en verandering te meten en borgen. Al doende leer je bewuster vanuit klantperspectief te denken.

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Deze workshop is bedoeld voor marketeers en managers met een hbo-werk- of denkniveau.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Carmen Phillips

    Carmen Phillips

    Founder van On Purpose Management

    Carmen Phillips inspireert mensen om keuzes te maken en resultaten na te streven waarmee ze meer voldoening en werkplezier kunnen beleven. Carmen is Britse van oorsprong, heeft 20+ jaar ervaring als leidinggevende, is verbonden aan Beeckestijn Business School en NIMA en woont met haar gezin in Haarlem.

    Founder van On Purpose Management

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X