december, 2019

13dec09:3016:00NIEUW! Workshop: De principes van Data Science voor Marketing ProfessionalsSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500 (excl. BTW) Normaal tarief € 700 (excl. BTW) Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

Tijd

(Vrijdag) 09:30 - 16:00

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 500 (excl. BTW)
Normaal tarief € 700 (excl. BTW)

Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de Fair Access Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Data Science is booming!

We worden steeds meer geconfronteerd met de groeiende databases en lappen tekst. De behoefte aan data-analyse is toegenomen. Vaak komt de data uit verschillende databases, met verschillende structuren en andere technische complexiteiten.

Ondernemingen worstelen met het aan elkaar koppelen van de diverse bronnen, maar met een creatieve en pragmatische mindset en met de juiste technieken uit de Data Science discipline kan dit worden opgelost.  Data scientists zijn nodig om analyse-modellen te bouwen en het merendeel van deze analyses worden uitgevoerd met machine-learning tools. Data scientists kunnen analyseren, maar zijn doorgaans minder sterk in de interpretatie en de link met de business context. Dat is waar jij als marketeer aan de slag gaat omdat jij de link wel kan leggen. Om een data scientist goed te kunnen briefen, heb je begrip nodig van de methoden en werkzaamheden.

Wat houdt deze workshop in?

  • We behandelen welke Machine learning methoden er zijn en voor welke marketingvraagstukken deze kunnen worden ingezet
  • Je leert begrijpen hoe de uitkomsten van de machine learning methoden worden gevalideerd. Kloppen de uitkomsten en zijn deze logisch?
  • Je leert hoe je data science kan toepassen bij een case-study waarbij het begrijpen van de consument cruciaal is:
    • Vanuit een marketingvraagstuk een combinatie van meerdere, niet volledige databronnen een briefing op te stellen;
    • Het beoordelen van een analysevoorstel;
    • Het beoordelen van de analyse-uitkomsten;
    • Het vertalen van de uitkomsten naar aanbevelingen en toepassingen binnen de organisatie.

 

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Sjoerd Koornstra

    Sjoerd Koornstra

    Partner - The House of Insights

    Sjoerd Koornstra is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen.

    Partner - The House of Insights

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X