Opnieuw bij NIMA! Workshop over Data Science in één dag!

november, 2021

17nov09:3016:30Workshop: De principes van Data ScienceData; van analyse tot interpretaties, zodat je de juiste conclusies trekt voor jouw organisatieSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500 (excl. btw) Normaal tarief € 700 (excl. btw) Inclusief lunch en netwerkborrel in de NIMA kroeg!

Tijd

(Woensdag) 09:30 - 16:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16, Amsterdam

Investering

NIMA Member € 500 (excl. btw)
Normaal tarief € 700 (excl. btw)

Inclusief lunch en netwerkborrel in de NIMA kroeg!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Blue Membership van € 99,- heb je je investering er al meteen uit.

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe-partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Data Science is booming!

Omdat we te maken hebben met een constant groeiende hoeveelheid gestructureerde en ongestructureerde data, neemt de behoefte aan efficiënte data-analyse toe. We analyseren gegevens om consumenten te begrijpen en om effectieve digitale marketingactiviteiten te ontwikkelen.

Voor het analyseren van data wenden bedrijven zich tot experts in data science, die vaak machine learning tools gebruiken. Data scientists bouwen geweldige analysemodellen, maar hebben meestal hulp nodig bij het interpreteren van resultaten en het vertalen ervan naar business aanbevelingen. Dat betekent dat data scientists zich moeten laten leiden door mensen die weten hoe ze business issues en data science-methoden met elkaar kunnen verbinden. Dat is waar jij als marketeer aan de slag gaat omdat jij de link kan leggen. Om een data scientist goed te kunnen briefen, heb je begrip nodig van de methoden en werkzaamheden.

Wat houdt deze workshop in?

  • We behandelen welke Machine learning methoden er zijn en voor welke marketingvraagstukken deze kunnen worden ingezet
  • Je leert begrijpen hoe de uitkomsten van de machine learning methoden worden gevalideerd. Kloppen de uitkomsten en zijn deze logisch?
  • Je leert hoe je data science kan toepassen bij een case-study waarbij het begrijpen van de consument cruciaal is:
    • Vanuit een marketingvraagstuk een combinatie van meerdere, niet volledige databronnen een briefing op te stellen;
    • Het beoordelen van een analysevoorstel;
    • Het beoordelen van de analyse-uitkomsten;
    • Het vertalen van de uitkomsten naar aanbevelingen en toepassingen binnen de organisatie.

Voor wie is deze workshop?

Ben je betrokken (of ga je betrokken worden) bij digital marketing, e-commerce of marketing binnen je organisatie? Dan is deze workshop geschikt voor jou. Tevens voor professionals die te maken hebben met/beschikking hebben over interne en externe data bronnen en deze willen (laten) exploiteren voor het oplossen van business (marketing) issues.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Sjoerd Koornstra

    Sjoerd Koornstra

    Partner - The House of Insights

    Sjoerd Koornstra is partner bij The House of Insights, een organisatie die bedrijven helpt hun marktonderzoekfunctie naar een hoger plan te brengen en te prepareren voor de toekomst. Sjoerd heeft een schat aan internationale ervaring in zowel ontwikkelde als opkomende markten. Hij heeft gewerkt op verschillende terreinen gerelateerd aan marktonderzoek waaronder meer dan 30 jaar bij Heineken. Hij is altijd een frontrunner geweest bij het toepassen van nieuwe ontwikkelingen en houdt zich nu onder meer bezig met de implicaties die AI (machine learning, bot applicaties) heeft voor Insights afdelingen.

    Partner - The House of Insights

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X