september, 2017

19sep09:0017:30Workshop: Start een succesvolle communityin 1 dag een plan parraat voor een succesvolle communitySchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 450,– Normaal tarief € 650,–

Tijd

(Dinsdag) 09:00 - 17:30

Locatie

NIMA

Hogehilweg 16

Investering

NIMA Member € 450,–
Normaal tarief € 650,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200,- op dit event! Met bijvoorbeeld ons silver membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300

Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Zoek je hulp bij het starten van je community? Of, ben je al gestart maar ben je nog op zoek naar een helder doel en meer betekenis van je community? Volg dan deze workshop die het plan gaat vormen voor je succesvolle community.

Waarom deze workshop?

Ontwikkel een eigen actieve community die waarde toevoegt aan je organisatie en die je doelgroep bereikt. Een online community helpt niet alleen jou, de community-manager, communicatieadviseur of marketeer. Een community heeft waarde voor de gehele organisatie en kan helpen bij je marketing, productontwikkeling, klantenservice en veel meer.

Klantonderzoeken laten zien dat je meer verbinding krijgt met eigen merk-community’s dan met Facebookpagina’s. Met community-management bedoelen we dan ook nadrukkelijk niet het beheer van je open Facebookpagina of Twitter. Het gaat om het managen van een geheel aan verschillende online en offline platformen waar mensen met gemeenschappelijke interesses regelmatig bij elkaar komen om met elkaar te ‘praten’, ervaringen te delen en/of dingen te doen.

Kortom, als marketeer of communicatieadviseur moet je tegenwoordig wel een community hebben voor meer verbinding met je klant. En vergeet niet je medewerker als doelgroep. Die kun je met een community nog meer verbinden met je organisatie.

Tijdens deze introductie-workshop staan we niet alleen stil bij de theorie en praktijkcases, maar er is vooral tijd om aan de slag te gaan met je eigen community. Dat doen we met de 12 stappen van Community Canvas.

Wat levert de workshop op?

  • De laatste kennis m.b.t. communitymanagement
  • Een eerste conceptplan voor het opzetten of door-ontwikkelen van een community voor jouw organisatie
  • Tips & tricks voor het activeren van je community
  • Basis functionele kennis voor het opzetten en onderhouden van je community

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Anke Kuipers

    Anke Kuipers

    concept ontwikkelaar, game designer, social collaboration engineer en medeoprichter van o.a. Kubro

    Anke Kuipers, concept ontwikkelaar, game designer, social collaboration engineer en medeoprichter van o.a. Kubro (www.kubro.works). Anke helpt toonaangevende bedrijven bij het bedenken van sociaal strategische concepten en hoe je deze implementeert en geadopteerd krijgt in de organisatie, zodat het gewenste succes kan worden behaald. Zo werkte ze voor bedrijven als FloraHolland, ING, Mecanoo en Gemeente Den Haag. Daarnaast zette ze succesvol een crowd-funding campagne op voor haar bedrijf Bend-it (www.bend-it.com). Anke: “Veel te vaak wordt er al naar een oplossing gekeken voor de uitdaging of het probleem compleet helder is. Daarbij wordt voor het oplossen van een uitdaging vaak maar gedacht vanuit één perspectief. Dit leidt regelmatig tot een teleurstelling omdat het concept niet de waarde oplevert die men had verwacht”. Anke is gedreven om resultaten neer te zetten die er toe doen en om andere met haar inzichten te helpen om deze te realiseren. Verbinden en het creëren van waarde staan hierbij centraal.

    concept ontwikkelaar, game designer, social collaboration engineer en medeoprichter van o.a. Kubro

  • Anke van der Sluis

    Anke van der Sluis

    Senior communicatie adviseur/communitymanager en eigenaar van Social Abonnement

    Anke werkt sinds 2014 als interim professional in de corporate wereld vanuit Vice Versa Communicatie. Daarnaast is ze sinds 2017 eigenaar van Social Abonnement, een contentmarketingbureau voor het MKB. Met haar advisering, workshops en trainingen wil ze corporates en MKB ondernemers inspireren om minder communicatie te zenden en meer interactie te bereiken met menselijke communicatie. Minder corporate en ego-communicatie en meer fan-communicatie, ambassadeursmarketing, human 2 human (H2H) en communitymanagement. Anke: “Ik zie het enthousiasme en de betrokkenheid bij medewerkers, klanten en andere community leden toenemen als ze elkaar ontmoeten in een community die waarde toevoegt. Dit directe contact brengt vele veranderingen met zich mee en heeft invloed op de resultaten van de organisatie.”

    Senior communicatie adviseur/communitymanager en eigenaar van Social Abonnement

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X