april, 2018

04apr13:0017:00B2B workshop: Meer sales met marketing van zichtbare klantwaardeMeer sales met zichtbare klantwaarde. Schrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 149,– Normaal tarief € 265,–

Tijd

(Woensdag) 13:00 - 17:00

Locatie

Youmeet

Orteliuslaan 11, 3528 BA Utrecht, Nederland

Investering

NIMA Member € 149,–
Normaal tarief € 265,–

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar € 116,- op dit event!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de NIMA Fair Acces Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

Als marketeer kun je een essentiële bijdrage leveren aan de commerciële groei van je onderneming door de feitelijke klantwaarde van je producten en diensten nog beter te identificeren en te communiceren!

Uit onderzoek blijkt dat beslissers binnen klantorganisaties de WAARDE van vaak complexe producten en diensten niet goed genoeg zien. “Perception = Reality” en in veel gevallen leidt het ontbreken van een duidelijk beeld van waarde tot prijsfocus bij de koper met afnemende marges als gevolg.

Marketing heeft de verantwoordelijkheid én de vaardigheden om de feitelijke waarde die producten en diensten toevoegen aan de doelstellingen van klant duidelijk voor het voetlicht te krijgen bij relevante beslissers. Door deze waarde beter te kwantificeren en op aansprekende manier te visualiseren, is marketing in staat salesconversaties naar een hoger niveau te brengen!

Tijdens deze interactieve workshop:

  • Krijg je praktische tips over hoe je een beter inzicht kan krijgen in wat van waarde is voor je klant, en zo de relevantie van je communicatie te verhogen;
  • Gaan we door middel van een praktische oefening aan de slag met het uitdrukken van waarde in meetbare termen (tijd, geld etc.);
  • Laten we door middel van inspirerende voorbeelden zien hoe je feitelijke klantwaarde door middel van visualisatie nog beter voor het voetlicht kan krijgen.

Tijdens deze workshop geven we je handvaten om de perceptie ‘value for money’ bij klanten te verhogen door het effectief communiceren van klantwaarde, en daarmee:

  • de samenwerking met sales en accountmanagement te versterken door hen concreet te helpen de salesconversatie van prijs naar waarde te brengen;
  • klantloyaliteit te verhogen door de perceptie van waarde bij klanten te verhogen (positief effect op NPS scores);
  • nieuwe klanten te winnen met betere ‘value stories’ gebaseerd op feitelijke waarde uit bestaande klantrelaties.

Ook krijg je aan het eind van deze workshop een exemplaar van het succesvolle boek The Three Value Conversations uitgereikt.


 

Sprekers voor dit event

  • Karin Schwandt

    Karin Schwandt

    Creative Director at Schwandt Information Design

    Creative Director at Schwandt Information Design

  • Linda Cornelissen

    Linda Cornelissen

    B2B expert & Client Director bij KANTAR TNS

    Linda is een zeer ervaren B2B Consultant, gespecialiseerd in positionerings- en communicatievraagstukken. Ze weet alles van de Buyer Journey. Linda is pas tevreden als ze samen met en voor haar opdrachtgevers direct bruikbare insights heeft verkregen. Specialiteiten: Gespecialiseerd in het beantwoorden van organisatievraagstukken; door dialoog met B2B doelgroepen binnen zakelijke dienstverlening, gebundeld in een advies voor uw marketing- & communicatiestrategie, (her)positionering of klantsegmentatie met als einddoel: GROEI. Online & offline in dialoog met uw doelgroepen op zoek naar klantbehoeften; verzamelen van insights om een relevante, langdurige relatie met uw klanten op te kunnen bouwen. Over customer centricity in B2B is relatief weinig bekend. Om deze leegte op te vullen hebben spotONvision en TNS NIPO de handen ineengeslagen en ruim 1390 klantervaringen van zakelijke leveranciers geëvalueerd in een benchmark. Linda heeft met haar jarenlange ervaring als B2B consultant al vele klantbehoeften in kaart gebracht en heeft waardevolle inzichten verzamelt die ervoor zorgen dat jij aan een langdurige relatie met de klant kan gaan bouwen.

    B2B expert & Client Director bij KANTAR TNS

  • Reinier Willems MBA, RM

    Reinier Willems MBA, RM

    Strategic Customer Engagement bij ValueSparks

    Reinier Willems heeft ruime ervaring opgedaan in B2B marketing bij onder andere LeasePlan, KPN en digital agency Razorfish. De laatste jaren heeft Reinier zich gespecialiseerd de engagement van grote internationale klanten. Voor zijn MBA studie was hij als consultant betrokken bij het optimaliseren van sales en accountmanagement processen bij een aantal internationale telecom- en energiebedrijven. Naast zijn dagelijkse werk is Reinier bestuurslid van het NIMA B2B expertiseplatform en gastdocent B2B marketing aan het executive programma van de Rotterdam School of Management.

    Strategic Customer Engagement bij ValueSparks

WordPress Themes
X
X
X