november, 2019

01nov09:3017:00NIEUW! Workshop: Sales & Marketing AlignmentDe nieuwste inzichten om in jouw organisatie sales en marketing beter op elkaar af te stemmenSchrijf je snel in! Investering: NIMA Member € 500 (excl. BTW) Normaal tarief € 700 (excl. BTW) Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

Tijd

(Vrijdag) 09:30 - 17:00

Locatie

NBC congrescentrum

Blokhoeve 1, 3438 LC, Nieuwegein

Investering

NIMA Member € 500 (excl. BTW)
Normaal tarief € 700 (excl. BTW)

Inclusief lunch en een netwerkborrel in de NIMA-kroeg!

WORD MEMBER EN BESPAAR

Word member en bespaar €200 op dit event! Met bijvoorbeeld ons Silver Membership heb je je investering er al meteen uit!

Bekijk al onze memberships of neem contact met ons op via members@nima.nl of 020-5039300.
Dit event valt in het NIMA Passe Partout. NIMA hanteert de Fair Access Policy.

SCHRIJF JE IN VOOR DIT EVENT

Schrijf je snel in!

Event beschrijving

In vakliteratuur wordt Sales en Marketing Alignment in B2B; Een capability in itself genoemd…

Alignment van Sales en Marketing is een hot-thema in de B2-wereld, en het wordt er niet eenvoudiger op, in deze tijd waarin het commerciële speelveld in een steeds rapper tempo verandert door nieuwe technologische ontwikkelingen, toename aan data, interpretatie van data en veranderend koopgedrag.
Winnaars van Morgen zijn de organisaties die veranderingen het snelst herkennen en zich daarop direct weten aan te passen.

Deze workshop geeft je nieuwe inzichten van uit een leiderschapsperspectief in sales & marketing alignment die je direct in de praktijk kunt toepassen.
De gebruikelijke aanpak bij verbetering van de alignment tussen sales en marketing, vindt plaats vanuit het perspectief van processen en procedures. In deze workshop gebruiken we een meer holistische benadering en betrekken we een weinig belichte invalshoek: het eigen gedrag en dat van de sales- en marketingorganisatie.

Wat houdt de workshop in?

Deze workshop gaat vooral over ‘Aha….’ In plaats van ‘WOW!’. In B2B zijn marketeers vooral actief aan het begin van het salesproces. Ze creëren leads, waarna sales het verder in het salesproces overneemt. Zoals bij een estafette is het van belang het ‘stokje’ zo goed mogelijk over te geven….
Je krijgt verrassende inzichten in je eigen organisatie, jezelf en verlaat de dag met direct toepasbare take-aways, waar je morgen mee aan de slag kunt.

Tijdens de workshop komen de volgende onderdelen aan bod:

  • Theoretisch kader en setting the scene
  • Sales, Marketing
  • Customer Journey, Sales Proces
  • Change & Transitie
  • Gedrag en Organisatie gedrag
  • Data – Proces – Mens
  • Leiderschap – Gedrag – Mindset
  • Veranderkracht
  • Visie
  • Onderstroom & Bovenstroom

We geven je handvatten om deze inzichten direct in je organisatie te toetsen en toe te passen.

Voor wie is deze workshop bedoeld?

Mid-carreer marketeers, sales-professionals, marketing-georiënteerde sales-managers en sales-georiënteerde marketingmanagers. Excutives en adviseurs die zijn belast met de opzet, aanpassing of reorganisatie van een commerciële organisatie.

Organisator

NIMA

Sprekers voor dit event

  • Margerieth Visser SMP NQL

    Margerieth Visser SMP NQL

    Commercial Excellence Consultant & Senior Partner RedFoxBlue

    Commercial Excellence Consultant & Senior Partner RedFoxBlue

WordPress Themes
MENU
NIMA
X
X
X